babyboy

stort barn?

17 indlæg i dette emne

Hej ..

Jeg har fået lavet en 3d scanning af min søn og hans vægt blev skudt til 1314g i uge 27+0, og til omkring 4,5kg ved fødslen.

Vil nogle dele erfaringer med mig, for frygter virkelig at han blir så stor.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov... svarer lige her også for en god ordens skyld :)

Jeg blev 3D scannet da jeg var 29+2 og der vejede han 1661 gram...

Hun sagde ikke noget om hvad jeg kunne regne med ved fødslen... Men kan da godt regne ud at han bliver en stor dreng :)

Mit symfyse-fundusmål ligger også lidt over normalen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige, at jeg blev scannet omkring 13-14 gange (også 3d) da jeg var gravid. Det sidste vægtestimat var 3 dage før jeg fødte, og det lød på 2800 gram. 3 dage senere kom Isabella på 3900 gram :blink

Fik fik ellers MANGE estimater hen af vejen. Man kan altså ikke altid regne med de vægtscanninger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til 3D scanning, da jeg var 27+4 og vores pige blev skønnet til at veje 1100 gram, men hun har så hele tiden ligget lidt under kurven..

Min mands fætter´s kone er lige så langt henne som jeg er og deres pige er skønnet til at veje 1500 gram...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå okay, ja det er godt nok forskelligt .. Men er bare lidt nervøs for at han blir en kæmpe .. Men man ved jo desværre ik hvor meget de tager på hen af vejen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til min 3D scanning (uge 28) vejede Luca 1300gr. og han vejede 3938gr. da han kom ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået er det jo kun et skønt på hvad de vil veje ved fødslen...

Det er jo nok ikke altid 100 % korrekt. Min veninde der lige har født fik et skønt på 3000 g nogle dage før fødslen, men ud kom en dreng på 2630 g.. Han er så født 36+5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var første barn 5130 g og blev under fødslen skønnet til 4200

Andet barn blev vægtscannet igen og igen og de skønnede ham til 4200 men vejede 4510

Tredje barn blev også vægtscannet en del. Dagen før fødslen blev hun skønnet til 3800 men vejede 4800

Så de der scanninger giver jeg ikke meget for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, syns bare det er vildt at der kan skydes så meget forkert .. Blir helt stresset i hovedet af det :| ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, syns bare det er vildt at der kan skydes så meget forkert .. Blir helt stresset i hovedet af det :| ..

Måske du skal lade være med at spekulere så meget over vægten, hvis du blir stresset af det. Jeg tænker mere at det vigtigste er at baby trives og har det godt i maven..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første barn her vejede 4070 g og 55 cm og anden barn vejede 4570 g og 55 cm. Andet barn var faktisk den nemmest at føde. Begge børn er født uden bedøvelse af nogen art. Fik ikke nogen vægtscanning ved nr. 2.

Barn nr. 2 er i dag en lille fin pige på 3 år og 13 kg. Så hun er ikke stor og tyk i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så er hun en lille fin en :-) .. Syns bare det er voldsomt når en baby er sådan, det føltes ik som et spædbarn på samme måde ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var første barn 5130 g og blev under fødslen skønnet til 4200

Andet barn blev vægtscannet igen og igen og de skønnede ham til 4200 men vejede 4510

Tredje barn blev også vægtscannet en del. Dagen før fødslen blev hun skønnet til 3800 men vejede 4800

Så de der scanninger giver jeg ikke meget for ;)

:o hold da op det er jo ikke babyer du får men børn.. ej det var da helt vildt, har du født dem alm hvis jeg må spørge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så er hun en lille fin en :-) .. Syns bare det er voldsomt når en baby er sådan, det føltes ik som et spædbarn på samme måde ..

Når man ikke kender til andet, så er de stadig spædbørn for en selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns de er store .. For kender mange der har fået så store børn ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns de er store .. For kender mange der har fået så store børn ..

Det er noget andet når det er ens eget barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nr. 1 vejede 3960g 10 dage efter termin

nr. 2 vejede 4070g 5 dage efter termin. Var til jordemoder samme dag og han blev skønnet til 3 kg <_<

har ikke haft problemer med at føde dem og uden smertestillende, men de siger også at større børn er nemmere da de selv kan være med at "presse på" pga deres vægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER