TroldeMor

TroldeMors Barnedåbstråd

115 indlæg i dette emne

Ja, det med en barnedåbstråd, har jeg jo hentet ovre hos Anna... Men det er simpelthen for god en idé til at jeg kan lade være :loveshower

Så her er den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Huskeliste til barnedåb

• Kontakt præsten i sognet i god tid før barnedåben

• Hvilken dato skal dåben holdes, skal dåben holdes lørdag eller søndag

• Hvem skal være gudmor/gudfar, og hvem står fadder

• Hvor skal festen holdes

• Invitationer (udsendes senest 3 uger før)

• Skal der bydes på en traditionel frokost eller en buffet

• Mad og vin bestilles til barnedåben

• Borddækning (duge, servietter, lys mm.)

• Bordplan (gudmor, gudfar og fadder skal placeres tæt ved barnets forældre)

• Bordpynt (pigedåb) lyserøde nuancer som symboliserer lykkebringende kærlighed (ikke obligatorisk)

• Bordpynt (drengedåb) lyseblå nuancer som symboliser lykkebringende troskab (ikke obligatorisk)

• Taler (forældrene takker fadderne)

• Barnedåbskjole (et arvestykke – mors eller fars side? Eller en nyindkøbt/ny-hjemmesyet dåbskjole?)

• Festtøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dato: Slutningen af Maj/Starten af Juni

Faddere: Peter, Leif, Dan og Iben ( 2 af Kristians brødre, og min bror og svigerinde)

Location: Hjemme... og forhåbentlig udenfor på terrassen :)

Menu: Brunch-buffet og så laver jeg selv cupcakes og en fondant-kage om alt går vel :)

Tema: Babyblå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bliver det spændende at følge... :) Jeg tænker allerede barnedåb til næste.. så bare rolig du slet ikke i god tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ihh jeg elsker bare sådan nogle tråde her :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor fantastisk, glæder mig så meget til at følge din tråd, det er næsten lidt som en bryllupsplanlægning, me like.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bliver det spændende at følge... :) Jeg tænker allerede barnedåb til næste.. så bare rolig du slet ikke i god tid :D

Hihi... så er det ikke bare mig der er lidt tosset... Jeg synes det er så hyggeligt at gå og nørkle med sådan noget planlægning :loveshower

:glad

:kram2

Ihh jeg elsker bare sådan nogle tråde her :yay

Me to :loveshower

ej hvor fantastisk, glæder mig så meget til at følge din tråd, det er næsten lidt som en bryllupsplanlægning, me like.. :loveshower

Hehe.... Ja det er nemlig næsten en mini-bryllupsplanlægning... Eller det minder da lidt om det....

Super hyggeligt er det hvert fald :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

INDBYDELSER

Jeg var lidt rystet over HVOR lidt man kan finde hos en hobby-forretning, når man leder efter lyseblå....

Ekspedienten sagde det var fordi lyserød er in og det er lyseblå ikke...

Men nå... Jeg fik da fundet frem til noget, og jeg har lige været i gang med at turbo-fremstille en prototype :)

65Pat.jpg

xz3Rj.jpg

0jsxO.jpg

Jeg er lidt i tvivl om firkanterne er for store.... Og jeg er heller ikke sikker på jeg synes den sølvfarvede firkant skal hæves med skumpuder...

Måske det ville være bedre at lime den direkte på kortet med en limstift?

Og så skal jeg nok lige øve mig lidt i at tegne baby-fødder :P

:lol kom lige til at se at jeg har tegnet 2 højrefødder... ups...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh en dejlig tråd :loveshower

Vi er også i fuld gang med planlægning af barnedåb ( Men vi er ikke gået igang med hendes værelse ) :ba :ba

Vi holder barnedåben søndag den 5 juni og vi bliver 50 personer hvis alle kommer :)

Vi håber at få brunch.

Den skal holdes i et lejet lokale

Ingen taler eller bordkort :P

Gudfaderen håber jeg bliver min søsters søn eller min søster, men helst hendes søn, altså min nevø :)

Fadderne har vi ikke bestemt endnu.

Jeg tror det er dertil vi er nået :) Jo forresten invitationerne er også lavet hos www.vistaprint.dk, men er dog ikke lavet færdig endnu, da vi ikke kender tidspunktet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten er det nogle vildt flotte indbydelser du har fået lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KAGER

Ja jeg er jo blevet bidt af en gal kagebager...

Og ville helt vildt gerne bage cupcakes og en fin fondant-kage til dåben...

Jeg tænker at jeg godt kan bage cupcakes'ene her inden termin, og så bare fryse dem... Så skal jeg kun pynte dem når vi kommer så langt :)

Jeg har været lidt rundt på www for at hente inspiration... Og her kommer lige nogle billeder:

De her er så fine... Men farverne er bare forkerte... De skal være hvide og blå :)

Q9X3L.jpg

Det er nok de her der er mest i stil med hvad jeg gerne vil lave... Bare med nogle andre toppere... Men også med babyblå og hvid icing :)

rq8M2.jpg

Jeg vil gerne lave en kage der ligner bunden på denne... Men med blå og hvide "perler" af fondant forneden i stedet for det hvide bånd...

Og så med navnet ovenpå og en fin topper :)

svRrN.jpg

Uhh det bliver spændende at prøve.... Jeg har lige i dag fået en pakke med de kage-ting jeg havde bestilt...

1 kg. hvid fondant

rød, gul og blå pastafarve

Lysegul icing (er til mandens fødselsdagskage, da hans yndlingsfarve er gul ;) )

Forskellige tyller

Så jeg tror jeg vil prøve at lave en rund dåbskage i halv str. her i weekenden... Bare lige for at prøve det af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes indbydelserne er lige som de skal være, måske med rigtig fodaftryk, når bassemanden er født.

Men det ser vildt godt ud, man kunne også bruge fodaftrykket på bordkortene, hvis i altså skal have sådan nogle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Super flotte - gid jeg havde dit talent :)

Skal selv laver cupcakes til vores fælles 30 års føsdag men tør ikke gætte på hvordan resultatet bliver :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange idéer du har allerede... Tænkte også om ikke du kunne lave fødderne på invitationen med jeres babys egen fod?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes indbydelserne er lige som de skal være, måske med rigtig fodaftryk, når bassemanden er født.Men det ser vildt godt ud, man kunne også bruge fodaftrykket på bordkortene, hvis i altså skal have sådan nogle

Sikke mange idéer du har allerede... Tænkte også om ikke du kunne lave fødderne på invitationen med jeres babys egen fod?

Problemet med den idé er bare at så kan jeg ikke længere lave invitationerne på forhånd... Men må vente til efter han er født... Og så er tiden måske ikke så meget til det :)

Men jeg kan godt se at det kunne være lidt fint... :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh en dejlig tråd :loveshower Vi er også i fuld gang med planlægning af barnedåb ( Men vi er ikke gået igang med hendes værelse ) :ba :ba Vi holder barnedåben søndag den 5 juni og vi bliver 50 personer hvis alle kommer :)Vi håber at få brunch.Den skal holdes i et lejet lokaleIngen taler eller bordkort :P Gudfaderen håber jeg bliver min søsters søn eller min søster, men helst hendes søn, altså min nevø :)Fadderne har vi ikke bestemt endnu.Jeg tror det er dertil vi er nået :) Jo forresten invitationerne er også lavet hos www.vistaprint.dk, men er dog ikke lavet færdig endnu, da vi ikke kender tidspunktet...

Ihh... du har da også allerede styr på mange ting... Det er altså lidt hyggeligt :biglove

Forresten er det nogle vildt flotte indbydelser du har fået lavet :)

Mange tak for det :loveshower

Hvor er de fiiiiiiine :glad

Tusind tak :kiss ;)

Super flotte - gid jeg havde dit talent :)Skal selv laver cupcakes til vores fælles 30 års føsdag men tør ikke gætte på hvordan resultatet bliver :D

Mange tak :blush

Årh jo... det skal da nok blive fint... det er bare med at finde noget god inspiration og så prøve sig frem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Hvor har du mange gode ideer :glad Glæder mig til, at se prøve kagen og selvfølgelig de færdige resultater ;) Rigtig søde indbydelser du har lavet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MEGET smukke indbydelser søde... Firkanterne er ikke for store og synes det pænt som de sidder lidt ude. Og ja så med en venstre og højre fod.. ;)

Kagerne er flotte inspiration.. Sikker på det bliver smukt og lækkert :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet med den idé er bare at så kan jeg ikke længere lave invitationerne på forhånd... Men må vente til efter han er født... Og så er tiden måske ikke så meget til det :)

Men jeg kan godt se at det kunne være lidt fint... :kuller

Men du kunne jo stadig lave alt det andet til invitationerne, så det bare er "kronen" på værket der mangler....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den store kage der tænker jeg lidt, at du evt kunne aftale med Heidi (mor til lærke) om at hjælpe dig, hun skulle være en af kagepigerne, så i sammen kan kreare en super smuk kage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den store kage der tænker jeg lidt, at du evt kunne aftale med Heidi (mor til lærke) om at hjælpe dig, hun skulle være en af kagepigerne, så i sammen kan kreare en super smuk kage...

Ja hun laver super smukke kager! :loveshower

Men håber jo at jeg kan finde ud af det selv, når jeg nu øver mig nogle gange inden dåben :blush ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun laver super smukke kager! :loveshower

Men håber jo at jeg kan finde ud af det selv, når jeg nu øver mig nogle gange inden dåben :blush ;)

Og SELVFØLGELIG kan du det :)

Det kan være Christina og jeg skal have dig med til hygge-kage-bage dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første prøve-kage :)

Ja den skulle jo have været lyseblå og dåbs-agtig....

Men i anledning af finalepladsen i håndbold-vm kunne jeg ikke lade være med at lave en heppe-kage i stedet :)

Det var rigtig fedt at prøve at arbejde med fondanten, og jeg synes ikke det virker helt umuligt...

Her er så min første kage :)

Den har en del skønhedsfejl... er ikke helt plan, og jeg er kommet til af "fedte" lidt på overfladen da jeg skulle lime pynten på... Men jeg er alligevel ok tilfreds, nu det er allerførste gang ;)

40xTM.jpg

qHdmZ.jpg

vp0ve.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER