Susanne

Hvad har I på væggene

35 indlæg i dette emne

Herhjemme er vores største boligindretningsudfordring, hvad der skal hænge på væggene - primært i stuen. Vi synes det er SÅ svært, at finde noget pænt og passende. 

 

Så i søgen efter inspiration: Vis mig hvad I har hængende på Jeres vægge i stuen :)

 

Pt. har vi en plakatudgave af P.S. Krøyers "Roser" hængende i enkel guldramme. Sørens far er fra Skagen og vi har været der hver sommer fra vi blev kærester og til Anna blev født, sammen med hans forældre. Plakaten har vi købt på Skagen Museum og selv fået rammet ind (kors, det er dyrt!). Så billedet betyder noget for os.

Det er det her:

2f91e9fd-cd3e-41ed-8a9d-07fa429dd012.jpg

 

Derudover har vi to rammer med sammenlagt 4 billeder af Anna hængende.

 

Men vi har MEGET vægplads endnu - især over sofaen, mangler vi noget. Sofaen er 2.33m lang, så det skal være noget ret stort og det er svært. Vi har snakket om et verdenskort, men det er bare ikke så originalt og min søster og svoger har det og vi vil ikke kopiere :rolleyes

 

HJÆLP! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har absolut INTET. Men har overvejet at tage i IKEA og købe en masse billedrammer og få lavet en kæmpe billedvæg. Derudover overvejer jeg nogle wallstickers, men ved ikke lige hvilken slags.

 

Er ikke så meget til kunst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er altså også skidesvært. Og der handler rigtig meget om personlighed også.

Jeg fik denne store Paul Pava af Jesper forrige år, som passer perfekt over vores sofa. Og så er der to IKEA billedehylder som vi skifter lidt ud i af billede af familien og ting Silke Elia har lavet.

Iegql8T.jpg

pxV3uLY.jpg

Så har vi ikke fået mere op, men Jesper har (i sit erhverv som mediegrafiker) laver en Samsø-på-lærred frit fortolket efter kortkartellet.dk samt et hjerte med små Silke Elia fotograf billede (ligesom Mette har af Vigga). Men de er endnu ikke hængt op.

cjETcgv.jpg

I kunne også få lavet en personlig collage med billeder af jer eller bare Anna. De er lidt dyre, men det er stort kunst generelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forskellig, primært abstrakt, kunst på veggene. Noget havde vi begge købt inden vi mødtes, noget har vi fået, og noget har vi købt sammen. Vi har bl.a. købt kunst når vi har været på storbyferie sammen i udlandet, og har også købt et af fotografierne dom Politiken sælger ud af. Synes vi har en god blanding, og jeg er meget glad for vores stue. Er i øvrigt enig i, at indramning er dyrt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at lave jeres eget kunst? Vi fik lavet et fedt billede hos D'rouge af nogle af vores bryllupsbilleder og elsker det! Der kan du selv vælge farver, antal billeder, str osv osv..

Kan lige tage et billede af vores og sætte ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det.. Vi har ikke fået det op endnu, men det sker nok en dag ;) Det er ikke billigt, men jeg er simpelthen så glad for det..

Regner med også at få lavet et med Edith, bare noget mindre (det vi har er 100x70cm) og også af fremtidige børn..

xgPTp3t.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det.. Vi har ikke fået det op endnu, men det sker nok en dag ;) Det er ikke billigt, men jeg er simpelthen så glad for det..

Regner med også at få lavet et med Edith, bare noget mindre (det vi har er 100x70cm) og også af fremtidige børn..

xgPTp3t.jpg

Netop det jeg mente med i collage. Synes man kan få nogle feber billeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mange billeder:

Over vores sofa har vi et stort antikt kort over london

a54d012442ff4d58206df5892ef7e71d_zps3ee9

Over tvet en Knud Odde plakat (mandens valg og eje fra før vi mødtes)

f6e22da60d82dfb1626e35e082347364_zps72ef

Over vores sekrtær, Heerups lykkelige familie, litografi i sort hvid, samt Simon og fætter Victor, der skal i sorte eammer, når jeg har været i IKEA...

b96b4ef2ea19cf48e7afd9ac2a6d246d_zpsae86

Over vores spisebord, Heerup kvinden og hesten, littografi i sort hvid

318add1073e90461f615d43d669e36f5_zpse765

På endevæggen i spisestuen, Erik Clausens forelskede par

11df2f97aa8d69da978a73a430fca1f6_zps39f8

Over computeren/reolen endnu en lille sort hvid Heerup,

1da0b7b4201612ca2f2ddead590cda36_zpsd1ef

Og sidst men ikke mindst har vi i vores gang familiegalleriet, billeder fra bryllup, navngivningsfest og et fra i år. 3 billeder i a4-format.

32e3582455880d4ffcd91e8bbbf6cbb7_zps64fc53cdbf3f38cf09720e480f3c371b7e23_zpsdb72

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mange billeder:

Over vores sofa har vi et stort antikt kort over london

Over tvet en Knud Odde plakat

Over vores sekrtær, Heerups lykkelige familie, litografi i sort hvid

Over vores spisebord, Heerup kvinden og hesten, littografi i sort hvid

På endevæggen i spisestuen, Erik Clausens forelskede par

Over computeren/reolen endnu en lille sort hvid Heerup,

Over Simons seng, hænger der 3 scherfig junglebilleder

Og sidst men ikke mindst har vi i vores gang familiegalleriet, billeder fra bryllup, navngivningsfest og et fra i år. 3 billeder i a4-format.

Må vi ikke se nogle billeder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi ikke se nogle billeder?

jo da. skal prøve at tage nogle billeder i aften eller i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det her hængende over spisebordet:

post-3655-0-75321100-1389078903_thumb.jp

Esben Hanefelt: Noahs Ark

 

Det er et indrammet tryk i 70x100 jeg har valgt på et galleri. Efter jeg købte det fandt jeg nogle billigere plakater med Esben Hanefelt via Bibelselskabet, som jeg også har rammet ind og hængt op, de er med Moses deler vandene, Korsfæstelsen, Edens Have og Helligtrekonger, jeg holder meget af de mange små detaljer og klare farver. Derudover har jeg nogle indrammede billeder af mine børn, men ikke nok, jeg ville gerne ha lavet nogle flere snart. Og selvfølgelig noget skiftende børnekunst der kommer op lidt rundt omkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det her hængende over spisebordet:

noahs ark.jpg

Esben Hanefelt: Noahs Ark

Det er et indrammet tryk i 70x100 jeg har valgt på et galleri. Efter jeg købte det fandt jeg nogle billigere plakater med Esben Hanefelt via Bibelselskabet, som jeg også har rammet ind og hængt op, de er med Moses deler vandene, Korsfæstelsen, Edens Have og Helligtrekonger, jeg holder meget af de mange små detaljer og klare farver. Derudover har jeg nogle indrammede billeder af mine børn, men ikke nok, jeg ville gerne ha lavet nogle flere snart. Og selvfølgelig noget skiftende børnekunst der kommer op lidt rundt omkring.

Den plakat elsker jeg. Er pt ved at overtale Jesper til st den skal hænge på badeværelset, så man kan se det fra puslepladsen og toilettet. Han er stadig ikke overbevist :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det.. Vi har ikke fået det op endnu, men det sker nok en dag ;) Det er ikke billigt, men jeg er simpelthen så glad for det..

Regner med også at få lavet et med Edith, bare noget mindre (det vi har er 100x70cm) og også af fremtidige børn..

xgPTp3t.jpg

 

Wauw, det er godt nok super flot og fedt!!! :super

Det kræver nogle fede bryllupsbilleder, som jeg ikke helt synes vi har - øv :(

 

P.S. I er på deres hjemmeside ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke noget på væggene i vores midlertidige lejlighed ;)

 

I vores tidligere lejlighed havde vi over sofaen en plakat, som vi har købt på Statens Museum for Kunst og selv købt en IKEA-ramme til. Den kostede ikke særlig meget (måske 100-150,-), men er heller ikke 'kendt kunst'. Den var bare fin i farverne og passede i størrelsen ;) Jeg ved ikke, hvor den skal være, når vi flytter i hus, for der er vindue, der hvor sofaen skal stå :chin:

Ved spisebordet havde vi to små abstrakte malerier i blå-grå-sorte nuancer, som jeg ikke ved om kommer op igen.

 

I huset skal vi helt sikkert have de billeder af Filippa (og os) op, som vi fik taget i sommers. Jeg kan godt lide ideen om en foto-galleri-væg, men det skal ikke være i stuen. Det kan være, at det bliver på væggen ved trappen til første sal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forresten fået lidt mere op. Samsø billedet i køkkenet og resten i vores 70'er fordelingsgang :)

8xgws3B.jpg

Så mangler bare at få bryllupsbilleder op også. Vi har jo så mange gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to malerier som Freja og Liva har malet i 2010. De to malerier vi selv har lavet med henholdsvis hænder (f+l) og fødder (alle ).

Et billede fra ikea med et træ i sort og hvidt. Ret dystert egentlig.

Og så billeder af familie og de skønne børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et stort Trampedach hængende og så havde vi før vi lavede om, en stor billedevæg (jeg har desværre ikke et bedre billede). Men det har vi ikke længere, da væggen ind til køkkenet er væltet! :yay

IMG_3608.JPG

Nærbillede af Trampedach i det nye køkken alrum:

PtCSpv6.jpg

Nu har vi en lille billedevæg, hvor der skal en hylde mere op nederst til højre:

NkHRRvP.jpg

Derudover har vi en lille plakat fra IKEA hængende ved siden af sofaen:

x2NC1dg.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, det er godt nok super flot og fedt!!! :super

Det kræver nogle fede bryllupsbilleder, som jeg ikke helt synes vi har - øv :(

P.S. I er på deres hjemmeside ;)

Tak :kram2 Vi er også vildt glade for den :)

Tror det kunne blive fedt med alle billeder - og jeg er sikker på I også har nogle der ville være fantastiske på sådan et billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har rigtig meget blandet!

i stuen hænger der pt. Et neon agtigt billede af en motorcykel. Og ved siden af, en newborn billede af Luna.

I spisestuen hænger der et stort abstrakt maleri (min stedfars mor der har malet) og ellers er der newborn billeder af Luna (små 13x18 billeder, der hænger 3 og 3) og et 6mdrs billede med både Luna og jeg på. (30x40cm) i køkkenet hænger der en stor retro-plakat i ramme.

ovenpå har vi lige lavet om, så der er PT. Ikke noget på væggene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun billeder af Ayah på mine vægge :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores stue er hænger der lidt forskelligt på væggene. Der er lidt familie billeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håndtegnet billeder fra 2 studiekammerater i reol i stuen:

ovyTpFC.jpg

KwjJBKc.jpg

EDN6YcM.jpg

Grand Canyon i stuen:

FvBgFUU.jpg

Malet af min mor (i stuen)

hM8UAWX.jpg

Gæstetræ fra vores bryllup (soveværelse)

qc0yyLI.jpg

Vi skal til at rykke lidt rundt og skal have fundet den rigtige plads til:

Andrea's hånd og fod

s0bxJYS.jpg

Andrea

ZsPtLYP.jpg

Bryllupsbilled

mgacaIa.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af billeder vi selv har taget.

 

I vores entre:

post-4469-0-58529800-1389379937_thumb.jp

Det grønne er en silverback fra Rwanda, det blå et min mand på toppen af Table Mountain i Cape Town og det røde en solnedgang i Serengeti.

 

 

På Theodors værelse:

post-4469-0-63164400-1389379830_thumb.jp

En bjergorilla og Theodor

 

 

Over sofaen:

post-4469-0-28864700-1389379957_thumb.jp

Mount Fitzroy og Cerro Torre i El Chalten, En bjergvej med morgensne i Bolivia, solopgang over Lago Argentina, en stribe bryllupsbilleder, Machu Picchu, et dødt træ fra en diset morgengåtur ved Parc Nacional Quelat og til sidst lille Theodor

 

 

Vores soveværelse:

post-4469-0-40079100-1389379945_thumb.jp

Elefanter foran Kilimanjaro.

(Det er tapet, og desværre ikke et billede vi selv har taget).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af billeder vi selv har taget.

I vores entre:

IMG_1969.jpg

Det grønne er en silverback fra Rwanda, det blå et min mand på toppen af Table Mountain i Cape Town og det røde en solnedgang i Serengeti.

På Theodors værelse:

IMG_1112.JPG

En bjergorilla og Theodor

Over sofaen:

IMG_1968.jpg

Mount Fitzroy og Cerro Torre i El Chalten, En bjergvej med morgensne i Bolivia, solopgang over Lago Argentina, en stribe bryllupsbilleder, Machu Picchu, et dødt træ fra en diset morgengåtur ved Parc Nacional Quelat og til sidst lille Theodor

Vores soveværelse:

IMG_1970.jpg

Elefanter foran Kiliemanjaro.

(Det er tapet, og desværre ikke et billede vi selv har taget).

Fedt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af billeder vi selv har taget.

 

I vores entre:

attachicon.gifIMG_1969.jpg

Det grønne er en silverback fra Rwanda, det blå et min mand på toppen af Table Mountain i Cape Town og det røde en solnedgang i Serengeti.

 

 

På Theodors værelse:

attachicon.gifIMG_1112.JPG

En bjergorilla og Theodor

 

 

Over sofaen:

attachicon.gifIMG_1968.jpg

Mount Fitzroy og Cerro Torre i El Chalten, En bjergvej med morgensne i Bolivia, solopgang over Lago Argentina, en stribe bryllupsbilleder, Machu Picchu, et dødt træ fra en diset morgengåtur ved Parc Nacional Quelat og til sidst lille Theodor

 

 

Vores soveværelse:

attachicon.gifIMG_1970.jpg

Elefanter foran Kilimanjaro.

(Det er tapet, og desværre ikke et billede vi selv har taget).

Hvor har I købt det elefant-tapet?

 

Hvis ikke det koster alt for meget ville det være den PERFEKTE gave til min mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER