Mette

Hvor meget fylder børnene?

36 indlæg i dette emne

Hehe, jeg savner også nogle gange den tid, hvor de ikke kunne tage ting med sig. Den gang man ikke faldt over bamser i køkkenet, fandt læbepomaden i sine sko, eller fyrfadslys i opvaskemaskinen (opdagede det heldigvis inden jeg startede maskinen) og den gang dvd'reolen ikke var en leg i sig selv at tømme. Hvis man vil holde et ryddet hjem med en tumling må man kravle efter og rydde op i hælene på dem :D

Men det har også sine fordele, for selv om det roder en del, så er det også hyggeligt at se sit barn selv tulle rundt og rode det hele til på sin egen måde i sin egen leg. :7himmel

Lige præcis! Man skal være opmærksom på, hvor ting ender, hvor man træder og samtidig huske nogle gange bare at observere.. For hold fast, hvor gad jeg nogle gange godt vide, hvad der foregår inde i hovedet på en tumling der er i sin helt egen verden ;)

Vi har også af to omgange nu, ryddet ud i en del af det legetøj hun er vokset fra. De helt små babyting siger hende ikke noget nu, så de er røget på loftet, så der er plads til det hun rent faktisk bruger og som stimulerer hendes nuværende alder. Og når der ikke er SYGT meget legetøj i en stor kasse, er det også mere overskueligt at lege med - tænker jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har vi jo to børn, og selvom carl ikke er så stor endnu, fylder han også lidt. Vi har vognparken i et hjørne (dukkevogn mm.), en rumdeler med 4 rum, et legegulv, to kasser med lego, en kasse med bamser og dukker, og et hjørne med kravlegård og legekøkken. Og jeg synes kun, det er hyggeligt.

Vores værelser er på 1. sal, så det er endnu noget begrænset, hvor meget Elina æeger deroppe. Det kommer vist først om et par år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Her er det ene hjørne af vores stue

ty3IsTx.jpg

Og så har han 2 kasser bag sofaen og køkken i køkkenet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fb5G1rc.jpg

Det her er lasses hjørne i stuen og så har han værelse ved siden af stuen. Kan fra sofaen kigge direkte ind på hans værelse. Men han er gerne hvor vi er.

Der står en bobles elefant og en gåbil/scooter ved fjernsynet.

Men ellers så blir der ryddet op 1-2 gange om dagen - han er god til at sprede sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid tænkt at børnene skulle have en plads i stuen (den er jo som Mette skriver alles). Så Erica har sit eget hjørne indrettet med legetæppe og sine egne møbler og opslagstavle (når den engang kommer op :whistling). Jeg har også planer om at tapetsere hjørnet så det bliver endnu tydeligere markeret at det er hendes hjørne. Hjørnet er desværre for lille til legekøkkenet, så det står i spisestuen i stedet.

Så fik jeg hængt opslagtavlen op (og ryddet op inden gæsterne kom igår = præsentabelt til at tage billede og vise frem :whistling) Så her er Ericas hjørne i stuen:

9sR056P.jpg

Og hendes køkken står ved siden af spisebordet i vores køkken-alrum:

7fumKEK.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg hængt opslagtavlen op (og ryddet op inden gæsterne kom igår = præsentabelt til at tage billede og vise frem :whistling) Så her er Ericas hjørne i stuen:

9sR056P.jpg

Og hendes køkken står ved siden af spisebordet i vores køkken-alrum:

7fumKEK.jpg

Så fint! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har netop i går, rykket Annas legehjørne i stuen op på hendes værelse.

 

Så nu har hun kun scooteren, dukkevognen og det lille køkken nede i stuen - resten må hun på værelset efter. Men efter vi har lavet om, så går hun nu selv op og leger på sit værelse :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fint! :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1512801_10152116921528905_2065136093_n.j
Malivas hjørne i stuen :)

 

1517521_10152116921418905_730399161_n.jp

Lillebrors :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På hans værelse og i stuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER