HenrietteHall

At gå..

11 indlæg i dette emne

Det er noget Lauge ikke rigtig gider.. I hvert fald ikke selv.. Han rejser sig meget ved ting, men hvis man forsøger at gå rundt med ham i armene, så sætter han sig ligeså hurtigt ned igen og vil meget hellere kravle rundt.. Han går meget oppe på tæerne..

Kom så til at tænke på, om han skal have sko??? Har læst et sted, de skal begynde at have sko på, når de begynder at gå.. Men han går jo ikke rigtig endnu.. Men ville det evt. hjælpe ham til at komme ned på flad fod???

Han skal have sin 15 mdr's vaccination på fredag (bliver 15 mdr. lørdag), så jeg har da tænkt at spørge lægen, men ville høre om I kendte noget til nogen, hvor det var det samme og hvad der er blevet gjort i de tilfælde!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

de kloge siger jo de ikke skal have rigtige sko, før de GÅR går - så Silke er stadig i skindfutter og ikke sko.

Vil han gerne skubbe noget - noget tungt evt? Det ville tvinge ham til at træde mere ned på foden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også skindfutter han går rundt i herhjemme.. Nej, vi har sådan en Brio Gåvogn, men den fanger ham ikke rigtig.. Og jeg har prøvet at lave sjov med ham, når vi prøver at gå med ham i armene og det synes han også er sjovt i ½ minut, så skal vi videre.. Tror der sker alt for meget, til at han kan koncentrere sig om, at øve at gå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også skindfutter han går rundt i herhjemme.. Nej, vi har sådan en Brio Gåvogn, men den fanger ham ikke rigtig.. Og jeg har prøvet at lave sjov med ham, når vi prøver at gå med ham i armene og det synes han også er sjovt i ½ minut, så skal vi videre.. Tror der sker alt for meget, til at han kan koncentrere sig om, at øve at gå..

hvis han ellers er godt med og har det godt, jamen så skal han nok hoppe på gåbølgen snart :) Nogen børn går bare længere tid på tæerne end andre.

Jeg vil foreslå, at du øver ham med at gå i armene på blødt underlag, det giver god mulighed for at "træde i bund" - evt en luftmadras :) De er også geniale til at lege på, kravle på og dermed træne motorik, balance sansen og muskelledsansen :) Vi har en til at ligge hjemme i stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god ide, men vi har bare ikke plads i stuen, med 17 km2 og 2 sofaer, kommode, lille spisebord, tv osv. så er der ikke ret meget gulvplads.. Men jeg tror da bestemt også det kommer, jeg ser jo en udvikling hele tiden.. Altså han begynder at give lidt slip og står selv osv.. Og ville da være meget mere nervøs, hvis han ikke havde dem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god ide, men vi har bare ikke plads i stuen, med 17 km2 og 2 sofaer, kommode, lille spisebord, tv osv. så er der ikke ret meget gulvplads.. Men jeg tror da bestemt også det kommer, jeg ser jo en udvikling hele tiden.. Altså han begynder at give lidt slip og står selv osv.. Og ville da være meget mere nervøs, hvis han ikke havde dem..

nej ved godt det kræver plads. Men I kan også bruge jeres seng på samme måde - lade ham gå på den med jer i hånden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja er næsten lige gammel med Lauge.. og hun går absolut ikke.. hun har taget sine første skridt.. og kan en gang imellem tage 3-4 skridt (gerne 7 i legestuen) Men hendes gå vogne er hun heller ikk meget interesserede i, jo lige nogle enkelte dage gider hun. Ellers gider hun kun gå rundt i hånd. Hvis man prøver at slippe hende bliver hun meget ked af det.. Så vi venter også bare..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag det roligt (og spring over de indlæg med mødre der fortæller om deres 9 mdr gamle barn der allerede går ;))

Alle børn lærer at gå når de er klar til det - og det skal både være fysisk og psykisk. Nogle har det bedre med det vante, hvor andre stæser afsted med hovedet under armen. Og begge dele er lige gode :)

Sko er først når de begynder at gå - og kun til udendørs brug! Grunden til at vi har sko på er for at vi ikke får glasskår i fødderne eller får kolde tæer - det bedste er bare fødder.

Nogle børn kan dog have brug for sko med højt skaft (lidt lige som støvler) der støtter så de ikke vrikker så let om i anklerne (oftest de børn der går før de er et år, da de er begyndt at gå før kroppen er fysisk klar til det = anklerne er stærke nok og så dem der er hypermobile).

Indendørs er det som sagt bedst med bare tæer og næstbedst er noget med skridsikker sål. Skinfutter eller dem med gummidupper - strømpefødder er ikke godt da de let glider (og hvis man glider hver gang man prøver at gå så har man ikke lyst til at prøve da man 'ved' at det går galt og man falder og slår sig).

Pludselig en dag går han - så nyd tiden hvor du stadig har ham i gulvhøjde for så kan han lave knapt så meget ballade ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina går heller ikke selv endnu - heller ikke bare et par skridt.

Hun kan dog godt li' at gå tur med hendes dukkevogn, men det er altså noget hun først har fundet ud af for en måneds tid siden.

Det tager vi nu meget roligt. Vi kan jo se at hun "er med" alligevel, udviklingsmæssigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WHAT? Var lige min første tanke... Men jeg kan fint høre, at det er helt normalt, at børn i den alder ikke går endnu :)

Jeg blev bare lige forundret, for her går MF hele tiden, har ligesom aldrig gjort andet, vel ;) Han går også op og ned af trapper og ved siden af klapvognen, så jeg blev bare lidt paf. Håber ikke, det her opfattes som blær eller noget - jeg blev bare lidt paf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg slet heller ikke tage så tungt :) Kender flere, der "først" er begyndt at gå som 16-18 måneder. Jeg er overbevist om at han nok skal gå, når han er klar til det- sko eller ej. Isabella gik lige omkring hendes 1 års fødselsdag, og det var i sommers. Faktisk lige dér hvor det var så tæskevarmt, at ingen gad have sko på (eller særligt meget andet for den sags skyld) Hun går altså fint, selvom hun ikke lærte at gå med skoene på :)

I øvrigt er det jo altså også sjældent man hører om børn der aldrig lærer at gå, så er sikker på det kommer snart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER