Lovely Lady

Hvornår skal de små hjulede babyben være rettet ud

13 indlæg i dette emne

???

Min veninde og jeg har jævnaldrende sønner, og har fået meget forskellige beskeder af vores læger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det ikke noget med at det bliver rettet når de har gået i et stykke tid? Jeg ved det altså ikke rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blir først rettet ud, når de har gået et godt stykke tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har gået i ca. 3 måneder nu, og hendes ben er knap så hjulede længere. Så det skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også ganske rolig, indtil min venindes søn til 5-måneders undersøgelsen blev henvist til børnelæge med besked om, at det skulle have rettet sig (mere?) nu... *indsæt undrende smiley*

Den læge min søn var til undersøgelse hos, mente det var for tidligt at sige noget om benene - hvilket jo var det, jeg forventede, men hun var så usikker i øvrigt, at jeg ikke blev videre tryg af hendes udsagn...

Tak for respons - jeg vil drikke min morgenkaffe med ro i sjælen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker bare overskriften på den tråd her - jeg smiler af de søde "små hjulede babyben" hver gang jeg ser den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige denne gamle tråd frem igen:)

Har nemlig et tillægsspørgsmål:

Hvad er der galt med de hjulede ben, er det farligt eller hvordan? Min dreng har også stadig skæve ben... (7 måneder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige denne gamle tråd frem igen:)

Har nemlig et tillægsspørgsmål:

Hvad er der galt med de hjulede ben, er det farligt eller hvordan? Min dreng har også stadig skæve ben... (7 måneder)

Han går vel heller ikke endnu? Benene vil rette sig ud når han går. Kroppen skal jo lige lære at arte sig på en ny måde ift at ligge og kravle. Hvis barnet har gået stabilt længe (jeg ved ikke præcis hvor længe), og stadig er hjulbenede kan det påvirke barnets gang på sigt, samt indadrotere benene i leddet for at kompensere. Men det tager altså ret lang tid, så no worries! Tror alle 7 mdr børn er ret hjulbenede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan snildt ha hjulede ben til de er 18 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, han går slet ikke endnu, kravler kun. Men nogle er jo bare hjulbenede, også som voksen. Og jeg har altid spekuleret på om det bare var et kosmetisk problem, eller om der også var noget "funktion" i det:) Tænker at knæet måske bliver slidt lidt skævt, men det er bare noget jeg gætter:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker: hvad kan man egentlig gøre hvis benene så VAR hjulede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker: hvad kan man egentlig gøre hvis benene så VAR hjulede?

Godt sagt:) Formentlig ikke andet end at bekymre sig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For min venindes vedkommende, så får hendes søn taget blodprøver til kontrol af, at han ikke mangler kalk eller D-vitamin. Ved hendes søn (og min for den sags skyld), så er det selve skinnebenet, der fremtræder lidt kurvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER