tazdiginez

Er bekymret

29 indlæg i dette emne

Tusinde tak for alle jeres besvarelser.

 

Det går bedre dag for dag herhjemme. Malivas hysteriske anfald mindskes og hun søger ikke grænser så voldsomt mere.

Hun accepterer et nej langt bedre nu.

 

J tackler tingene lidt anderledes end mig.

Jeg er begyndt bare at gøre istedet for at "give hende chancen" om morgenen, for jeg har lagt mærke til, at Maliva slet ikke kan tage beslutninger om morgenen,

Så hvis hun f.eks. har tage den sok, hun skal til at have på og jeg beder hende om at afleverer den - så tæller jeg ikke ned eller giver hende en chance. Jeg tager bare sokken tilbage og giver den på hurtigt. 

Jeg "ignorere" hendes spark og slag og undvigelsesmanøvre og så får jeg givet hende tøj på hurtigt. 

 

Jeg er mere stålfast, både i kropssprog, tone og behandling og Maliva forsøger ikke så meget. Hun er faldet mere til ro.

 

Jeg kan dog tydeligt se at J og jeg gør tingene anderledes og det skal vi ha' en snak om meget snart, for jeg tror at det forvirre Maliva lidt.

Nogle gange frustrerer det mig, at J gør tingene anderledes, men det betyder jo ikke, at det HAN gør ikke også er rigtigt :P 

Åhhh... hvor er det skide svært, at være forældre! 

 

Men ja... En hurtigt update - det går fremad herhjemme og hver dag ser lige lidt lysere ud, selvom det er en kamp. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der må godt være forskel på måden at gøre tingene på, bare "reglerne" er de samme. Det forstår børn godt. DP gør det jo også på en helt tredje måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må godt være forskel på måden at gøre tingene på, bare "reglerne" er de samme. Det forstår børn godt. DP gør det jo også på en helt tredje måde.

Lige præcis, men jeg synes at se, at Maliva ofte bliver forvirret over Js "korte snor" i forhold til min - altså at hun bliver forvirret over at få en pause af J i en situation, hvor jeg måske bare ville ha' fjernet situationen. 

 

Det er mere sådanne situationer, jeg vil snakke med ham om - for selvfølgeligt er hans måde at gøre tingene på lige så god og de fungere lige så godt :) 

Jeg tror bare at det vil være bedre med en fuldendt og helhjertet strategi, som vi begge kan stå inde for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis, men jeg synes at se, at Maliva ofte bliver forvirret over Js "korte snor" i forhold til min - altså at hun bliver forvirret over at få en pause af J i en situation, hvor jeg måske bare ville ha' fjernet situationen. 

 

Det er mere sådanne situationer, jeg vil snakke med ham om - for selvfølgeligt er hans måde at gøre tingene på lige så god og de fungere lige så godt :)

Jeg tror bare at det vil være bedre med en fuldendt og helhjertet strategi, som vi begge kan stå inde for :)

Enig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER