Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Trænger til at lufte nogle bekymringer lige nu og håber at der er nogen der har nogle bevingede ord som kan skabe ro i mit hoved.

 

Sagen er den at vi har en dejlig lille pige, Sif, på 20 måneder. Hun når at blive 2 år i maj som lillesøster kommer i juli. Sif er det der hedder særlig sensitiv og har specielt altid haft meget svært ved ændringer på hjemmefronten samt haft svært ved at rumme andre børn. Hun kan nu rumme de 3 drenge hun går i dagpleje med, men derudover har hun det rigtig svært ved andre børn. Vi var sikre på at vi skulle have flere børn. Det har vi altid været. Vi brugte næsten 3 år på at lave Sif, så vi begyndte tidligt. 6 måneder stod jeg med en positiv test og i onsdags fik vi at vide at vi venter endnu en pige: Saga. 

Jeg har en del veninder der har født efter december og en del der står til at skulle føde marts og april, så Sif og jeg har været lidt rundt på babybesøg hvilket har været helt fantastisk. Sif er så betaget af de små babyer og har lånt dem sin elskede Mulle ko ud til dem. Den må mig og hendes far ikke en gang få. Men de her babyer går jo hjem igen efter et par timer. Jeg har lagt hele natten og næsten panikket over alle de billeder hvor Sifs verden bare bryder totalt sammen idet lillesøster flytter ind.

 

Sif ved godt at der ligger en lillesøster baby i mors mave og at babyen hedder Saga (eller Saba som hun siger). Hun aer nogle gange maven og siger Hej hej Saba. Hun er med til at lave lillesøster værelse og synes det er hyggeligt. Men en anden sag er jo når babyen lige pludselig flytter ind og tager noget af mor og fars tid.

 

Vil ikke sige at jeg fortryder at vi skal have en lillesøster, glæder mig rigtig meget. Men kan nogen gange allerede få helt ondt inden i over tanken om Sifs får det svært.

 

Nåh det blev lidt langt og skulle vist bare ud med en masse.

Hvad gør i andre med børn der skal være storesøskende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Trænger til at lufte nogle bekymringer lige nu og håber at der er nogen der har nogle bevingede ord som kan skabe ro i mit hoved.

Sagen er den at vi har en dejlig lille pige, Sif, på 20 måneder. Hun når at blive 2 år i maj som lillesøster kommer i juli. Sif er det der hedder særlig sensitiv og har specielt altid haft meget svært ved ændringer på hjemmefronten samt haft svært ved at rumme andre børn. Hun kan nu rumme de 3 drenge hun går i dagpleje med, men derudover har hun det rigtig svært ved andre børn. Vi var sikre på at vi skulle have flere børn. Det har vi altid været. Vi brugte næsten 3 år på at lave Sif, så vi begyndte tidligt. 6 måneder stod jeg med en positiv test og i onsdags fik vi at vide at vi venter endnu en pige: Saga.

Jeg har en del veninder der har født efter december og en del der står til at skulle føde marts og april, så Sif og jeg har været lidt rundt på babybesøg hvilket har været helt fantastisk. Sif er så betaget af de små babyer og har lånt dem sin elskede Mulle ko ud til dem. Den må mig og hendes far ikke en gang få. Men de her babyer går jo hjem igen efter et par timer. Jeg har lagt hele natten og næsten panikket over alle de billeder hvor Sifs verden bare bryder totalt sammen idet lillesøster flytter ind.

Sif ved godt at der ligger en lillesøster baby i mors mave og at babyen hedder Saga (eller Saba som hun siger). Hun aer nogle gange maven og siger Hej hej Saba. Hun er med til at lave lillesøster værelse og synes det er hyggeligt. Men en anden sag er jo når babyen lige pludselig flytter ind og tager noget af mor og fars tid.

Vil ikke sige at jeg fortryder at vi skal have en lillesøster, glæder mig rigtig meget. Men kan nogen gange allerede få helt ondt inden i over tanken om Sifs får det svært.

Nåh det blev lidt langt og skulle vist bare ud med en masse.

Hvad gør i andre med børn der skal være storesøskende?

Jeg kan godt følge dine tanker. Vores Dicte bliver 2 år om 3 uger, og vi skal også have en lillesøster til juli. Jeg glæder mig bestemt til hun kommer, men tænker også mest på hvordan Dicte vil reagere, og det faktum at vi laver om på hele hendes verden. Tidligere har hun reageret meget negativt hvis jeg har holdt andre børn, men i løbet af de sidste par måneder er det begyndt at gå rigtig fint. Sidste gang vi så min niece måtte jeg uden problemer lege med og holde hende. Forhåbenligt vænner hun sig hurigt til at lillesøster er en del af familien, og accepterer hun skal være her også. Og så er jeg helt sikker på far (og bedsteforældrene) meget hurtigt kommer til at have lillesøster alene, så Dicte og jeg stadig kan lave ting alene sammen om eftermiddagen som vi plejer.

Jeg kan ind i mellem også få rigtig dårlig samvittighed over jeg har behov for et barn mere, når nu jeg allerede har verdens dejligste datter. Men jeg må huske mig selv på hvor meget glæde jeg altid har haft af mine 3 søskende, og vi helt sikkert vil fortryde hvis vi 'nøjes' med Dicte.

Mht din datter er sensitiv, så har jeg ingen erfaring med det. Men jeg tænker at vi har valgt et godt tidspunkt for Dicte at blive storesøster, hun elsker sin dagpleje og den del af hendes hverdag kommer til at forsætte som den plejer. Det må også gælde for din datter?

Dicte er på mange punker rigtig nem, og derfor tror jeg også tidspunktet er rigtigt. Vi er stadig inde i rytmen med helt små børn, og havde vi ventet et år eller to mere, så havde det sikkert været en meget større omvæltning for os som forældre at få en baby igen. Derfor bliver jeg nød til at tro på vi gør det rigtige, og vi nok skal finde ud af at have 2 børn, og at Dicte også klarer det :)

Men når det så er sagt, så har Dicte sovet elendigt i nat, hun har været fuldstændig hysterisk og jeg har ikke tal på hvor mange gange vi var oppe. Idag er jeg bare så træt, og min krop er helt færdig, og så kan jeg da godt lige tvivle igen... Men jeg må bare tro på vi klarer den som alle andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caddie, det er da virkelig for dårligt - i det mindste burde udd.lægen da lige have undersøgt om medicinen må gives til gravide. :( Godt at du har droppet hende. Jeg håber, at dit forløb kommer til at gå godt og baby ikke kommer ud for tidligt. :)   :kram2

 

Kia, er vildt misundelig på dig. Jeg var også til første JM besøg i denne uge, men jeg fik at vide at det var for tidligt at høre hjertelyd. :o  Synes da også at jeg har læst mig til, at man godt kan det, når man er 15+0…  :prik

 

Jeg har ikke mærket baby endnu, men det er jo også alt for tidligt for mit vedkommende. Er det ikke først omkring uge 18 tidligst, at man kan mærke "bobler"?

 

lill88, dette er vores 1. barn, så jeg kan desværre ikke komme med nogen bevingede ord. Men give dig :kram og håber for jer at det kommer til at gå rigtigt godt når baby kommer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg var også taget afsted til JM i den overbevisning om at jeg ikke fik lov at høre hjertelyd for det kunne jeg høre mange herinde ikke fik, så blev rigtig glædeligt overrasket :)

Tilgengæld synes jeg det med hjertelyd og hvornår de kan høre det er lidt mystisk, for vi hørte hjertelyd allerede til nf scanningen ?

Nope kan slet ikke mærke baby endnu, meen JM mente der kun vil gå et par uger :)

Tilgengæld undre jeg mig over at jeg kan have en klump liggende i maven uden at mærke noget overhovedet, ikke engang en kugle i maven når jeg bukker mig kan jeg fornemme, det altså meget mystisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til tjek på fødegangen idag. Havde så mange plukkeveer i nat at jeg var bange for hun kom ud :( men heldigvis var alt fint, ingen blærebetændelse (:yay det havde jeg SÅ mange gange i sidste graviditet, og 2 gange indtil videre) blodtryk var fint, og hjertelyden var helt perfekt :) Men vigtigst livmoderhalsen var stadig lang og helt lukket, så det var rigtig rart at få den besked. Efter Jordemoderen havde undersøgt mig gik det bare amok med plukkeveer igen, som hun heldigvis mærkede, og hun kunne ikke sige andet end jeg har nemt tendens til det og jeg bare må aflaste endnu mere så fødslen ikke kommer for tidligt. Heldigvis skal vi til MD scanning på onsdag.

Men hold op denne graviditet trækker tænder ud! Og det var virkelig underligt at sidde der på fødegangen hvor der var fuld aktivitet på alle stuer. Så lige en ny født baby, hvilket heldigvis mindede mig om hvorfor jeg gør alt det her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg med i, godt nok kun 2 jordemødre. Jeg var også med i ordningen sidste gange, og det var SUPER godt! Jeg fødte jo før tid, og var derfor i kontant med dem mange gange i ugerne op til fødslen, og det var rigtig rart at jeg ikke skulle starte forfra med forklaringer osv. Og til selve fødslen var det så rart at den samme jm var der under hele forløbet, det gav en god ro at vi kun var hende, min mand og jeg på stuen.

det havde jeg slet ikke tænkt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til tjek på fødegangen idag. Havde så mange plukkeveer i nat at jeg var bange for hun kom ud :( men heldigvis var alt fint, ingen blærebetændelse (:yay det havde jeg SÅ mange gange i sidste graviditet, og 2 gange indtil videre) blodtryk var fint, og hjertelyden var helt perfekt :) Men vigtigst livmoderhalsen var stadig lang og helt lukket, så det var rigtig rart at få den besked. Efter Jordemoderen havde undersøgt mig gik det bare amok med plukkeveer igen, som hun heldigvis mærkede, og hun kunne ikke sige andet end jeg har nemt tendens til det og jeg bare må aflaste endnu mere så fødslen ikke kommer for tidligt. Heldigvis skal vi til MD scanning på onsdag.

Men hold op denne graviditet trækker tænder ud! Og det var virkelig underligt at sidde der på fødegangen hvor der var fuld aktivitet på alle stuer. Så lige en ny født baby, hvilket heldigvis mindede mig om hvorfor jeg gør alt det her.

Godt at alt var som det skulle være :kram krydser fingre for lille pigen bliver derinde et godt stykke tid endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten endelig fået svar på mine blodprøver og jeg har haft lussingesyge så der er heldigvis ingen grund til bekymring :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten endelig fået svar på mine blodprøver og jeg har haft lussingesyge så der er heldigvis ingen grund til bekymring :glad

Det var skønt at høre!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia, ja jeg er først 16+0 i morgen, så der går nok også et par uger før man måske er heldig at mærke liv (boblen) i maven. :) 

 

Caddie, godt at høre at det så fint ud på trods af plukkeveer. :kram2  Krydser også fingre for at baby bliver derinde flere måneder endnu. :goodluck 

 

Fedt, at du har haft lussingesyge, Lone. :yay   

 

Her går dagene bare derudaf, og vi er ved at planlægge ferie sydpå i april - håber vi finder noget. :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia, ja jeg er først 16+0 i morgen, så der går nok også et par uger før man måske er heldig at mærke liv (boblen) i maven. :) 

 

Caddie, godt at høre at det så fint ud på trods af plukkeveer. :kram2  Krydser også fingre for at baby bliver derinde flere måneder endnu. :goodluck 

 

Fedt, at du har haft lussingesyge, Lone. :yay   

 

Her går dagene bare derudaf, og vi er ved at planlægge ferie sydpå i april - håber vi finder noget. :D

Må du godt flyve til den tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må du godt flyve til den tid?

 

Ja, i slutningen af april er jeg 27 uger henne - jeg er jo den langsomste her i gruppen. ;) JM sagde, at jeg må flyve i hvert fald indtil jeg er 36 uger henne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, i slutningen af april er jeg 27 uger henne - jeg er jo den langsomste her i gruppen. ;) JM sagde, at jeg må flyve i hvert fald indtil jeg er 36 uger henne.

Jeg har bare hørt at mange flyselskaber afviser gravide allerede når vi er 5-6 måneder henne.

Jeg ville nok forhøre mig ved flyselskabet inden i booker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

Jeg er lige kommet til herinde idag. Jeg synes det virker rigtig hyggeligt at man her kan snakke med andre ligestillede om stort og småt :) Jeg er i uge 17 nu. Så lidt sent at melde mig ind her. Men jeg har været gravid to gange før hvor det gik galt, så ville gerne være sikker. Nu er jeg efterhånden så langt henne at jeg tænker at nu er den der, og det er en kæmpe befrielse edelig bare at være GLAD og ikke bange, og lade sig selv dagdrømme om sin lille dreng som ligger derinde :) God aften til jer og jeres maver. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

Jeg er lige kommet til herinde idag. Jeg synes det virker rigtig hyggeligt at man her kan snakke med andre ligestillede om stort og småt :) Jeg er i uge 17 nu. Så lidt sent at melde mig ind her. Men jeg har været gravid to gange før hvor det gik galt, så ville gerne være sikker. Nu er jeg efterhånden så langt henne at jeg tænker at nu er den der, og det er en kæmpe befrielse edelig bare at være GLAD og ikke bange, og lade sig selv dagdrømme om sin lille dreng som ligger derinde :) God aften til jer og jeres maver.

Velkommen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare hørt at mange flyselskaber afviser gravide allerede når vi er 5-6 måneder henne.

Jeg ville nok forhøre mig ved flyselskabet inden i booker

Min mand har undersøgt det, og flyselskabet kræver en lægeerklæring på, at man er sund og rask. Så jeg skal blot en tur til lægen inden - og så er jeg (7-9-13) sund og rask til den tid. :)

 

Hej alle.

Jeg er lige kommet til herinde idag. Jeg synes det virker rigtig hyggeligt at man her kan snakke med andre ligestillede om stort og småt :) Jeg er i uge 17 nu. Så lidt sent at melde mig ind her. Men jeg har været gravid to gange før hvor det gik galt, så ville gerne være sikker. Nu er jeg efterhånden så langt henne at jeg tænker at nu er den der, og det er en kæmpe befrielse edelig bare at være GLAD og ikke bange, og lade sig selv dagdrømme om sin lille dreng som ligger derinde :) God aften til jer og jeres maver. 

 

Velkommen til! :balloons Ja, det er skønt at kunne blive meget klogere og have ligesindede at skrive med. :) Yay, hvor godt at du nu er så langt henne (3. gang er lykkens gang)! Ønsker for dig at din graviditet kommer til at forløbe lige som den skal, og at du får en sund, rask og velskabt dreng ud af det.  :loveshower Er lidt misundelig på alle jer, der kender kønnet. Jeg håber, at vi får det at vide til md skanningen d. 10. marts.

 

Jeg glæder mig meget til ikke at skulle skjule graviditeten længere, for det skal jeg nu, når jeg er på arbejde og til jobsamtaler. Er snart fuldtidsjobsøgende igen, så jeg vil jo helst ikke bagerst i køen til et job, fordi jeg er gravid. :unsure Jeg har dog en jobsamtale i morgen eftermiddag, så kryds lige fingre fo mig! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia, ja jeg er først 16+0 i morgen, så der går nok også et par uger før man måske er heldig at mærke liv (boblen) i maven. :) 

Jeg er kun 16+3, ligger også sidst i måneden, meen JM mente at i løbet af uge 17, så venter spændt om hun får ret :D

Jeg hentede baby sams boks i dag (hold da op man skal lige læse betingelserne inden den bare bestilles på ens mail og mobil! Jeg oprettede lige en ekstra mail til det (gider ikke spammails), og den godtig 8x0 på mobilnummeret! sorry jeg gider bare ikke spammes :D

Nå men pakken var røv kedelig, 2 pampers bleer, et gravid blad, en tandpasta prøve, en prøve på creme, et mærke fra fisher price og et par natbukser i str 86...

Andre der har hentet pakker endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har undersøgt det, og flyselskabet kræver en lægeerklæring på, at man er sund og rask. Så jeg skal blot en tur til lægen inden - og så er jeg (7-9-13) sund og rask til den tid. :)

 

 

Velkommen til! :balloons Ja, det er skønt at kunne blive meget klogere og have ligesindede at skrive med. :) Yay, hvor godt at du nu er så langt henne (3. gang er lykkens gang)! Ønsker for dig at din graviditet kommer til at forløbe lige som den skal, og at du får en sund, rask og velskabt dreng ud af det.  :loveshower Er lidt misundelig på alle jer, der kender kønnet. Jeg håber, at vi får det at vide til md skanningen d. 10. marts.

 

Jeg glæder mig meget til ikke at skulle skjule graviditeten længere, for det skal jeg nu, når jeg er på arbejde og til jobsamtaler. Er snart fuldtidsjobsøgende igen, så jeg vil jo helst ikke bagerst i køen til et job, fordi jeg er gravid. :unsure Jeg har dog en jobsamtale i morgen eftermiddag, så kryds lige fingre fo mig! :D

Kender heller ikke kønnet endnu, vi håber også de kan se det til MD i marts :D

Og vildt du kan skjule det endnu, det kan jeg slet ikke!! Så maven får liv at strutte i tætsidende trøjer, så liger jeg ikke bare en der er halvfed :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til tjek på fødegangen idag. Havde så mange plukkeveer i nat at jeg var bange for hun kom ud :( men heldigvis var alt fint, ingen blærebetændelse (:yay det havde jeg SÅ mange gange i sidste graviditet, og 2 gange indtil videre) blodtryk var fint, og hjertelyden var helt perfekt :) Men vigtigst livmoderhalsen var stadig lang og helt lukket, så det var rigtig rart at få den besked. Efter Jordemoderen havde undersøgt mig gik det bare amok med plukkeveer igen, som hun heldigvis mærkede, og hun kunne ikke sige andet end jeg har nemt tendens til det og jeg bare må aflaste endnu mere så fødslen ikke kommer for tidligt. Heldigvis skal vi til MD scanning på onsdag.

Men hold op denne graviditet trækker tænder ud! Og det var virkelig underligt at sidde der på fødegangen hvor der var fuld aktivitet på alle stuer. Så lige en ny født baby, hvilket heldigvis mindede mig om hvorfor jeg gør alt det her.

puha - godt at alt er fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender heller ikke kønnet endnu, vi håber også de kan se det til MD i marts :D

Og vildt du kan skjule det endnu, det kan jeg slet ikke!! Så maven får liv at strutte i tætsidende trøjer, så liger jeg ikke bare en der er halvfed :D

Hvilken dato har du MD skanning?

 

Jeg bliver også nødt til at suge maven lidt ind, når jeg er på arbejdet. :( Godt at maven ikke er så stor om morgenen, men her om aftenen synes jeg godt nok også, at den er stor. :O Ja, jeg føler ind imellem, at jeg bare ligner en, der er blevet lidt småkvabset. :D 

 

Uuuhh, det kunne da være fedt, hvis man allerede kunne mærke noget (liv) om en uges tid.  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken dato har du MD skanning?

 

Jeg bliver også nødt til at suge maven lidt ind, når jeg er på arbejdet. :( Godt at maven ikke er så stor om morgenen, men her om aftenen synes jeg godt nok også, at den er stor. :o Ja, jeg føler ind imellem, at jeg bare ligner en, der er blevet lidt småkvabset. :D

 

Uuuhh, det kunne da være fedt, hvis man allerede kunne mærke noget (liv) om en uges tid.  :kuller

 

Det skal jeg d. 10 marts også :)

Jeg kan slet ikke suge maven ind - og nu jeg har valgt at strutte godt med den i tætsiddende trøjer, så det bare slet ikke til at skjule længere :D

Aftenen er virkelig slemt! - og min læge mente ikke man vil kunne se det på mig før uge 19 fordi jeg jo var pæn slank (tror vidst jeg havde en trøje på der dækkede lidt deller den dag) haha :D

 

Ja jeg venter spændt! - en veninde kunne mærke allerede i 17+ den anden var henne i uge 19 før der var tegn, så det er bare spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun 16+3, ligger også sidst i måneden, meen JM mente at i løbet af uge 17, så venter spændt om hun får ret :D

Jeg hentede baby sams boks i dag (hold da op man skal lige læse betingelserne inden den bare bestilles på ens mail og mobil! Jeg oprettede lige en ekstra mail til det (gider ikke spammails), og den godtig 8x0 på mobilnummeret! sorry jeg gider bare ikke spammes :D

Nå men pakken var røv kedelig, 2 pampers bleer, et gravid blad, en tandpasta prøve, en prøve på creme, et mærke fra fisher price og et par natbukser i str 86...

Andre der har hentet pakker endnu?

Det gider jeg ikke denne gang. Min svigermor hentede dem alle sammen til mig sidste gang, syntes ikke noget af det var særlig brugbart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken dato har du MD skanning?

Jeg bliver også nødt til at suge maven lidt ind, når jeg er på arbejdet. :( Godt at maven ikke er så stor om morgenen, men her om aftenen synes jeg godt nok også, at den er stor. :O Ja, jeg føler ind imellem, at jeg bare ligner en, der er blevet lidt småkvabset. :D

Uuuhh, det kunne da være fedt, hvis man allerede kunne mærke noget (liv) om en uges tid. :kuller

Er det ikke svært at holde det skjult på arbejdet?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gider jeg ikke denne gang. Min svigermor hentede dem alle sammen til mig sidste gang, syntes ikke noget af det var særlig brugbart

Har hørt den fra rema skulle være ok og der handler vi så den er nem at få hentet, resten gider jeg ikke efter at have set den fra babysam...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ønske jeg kunne få nogen af de der babypakker, men da jeg jo ikke længere bor i landet så er det jo ikke med i overvejelserne... Vi var jo til MD i onsdags, jordemoderen ville mene at det var en dreng, men vi har verdens stædigste baby så hun ville da overhovedet ikke sige noget med sikkerhed da det VIRKELIG ikke var nemt at se. Alle mine fornemmelser siger det er en pige og det siger mor og min svigerinde også så jeg vil lige vente med at købe noget blåt eller lyserødt indtil vi har været til 3D scanning som vi gerne vil betale os fra... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER