Tumlepigen

Mængden af ventetøj

11 indlæg i dette emne

Jeg har nu i en måned gået i ventebukser og -nederdel. Indtil videre kan jeg bruge de fleste af mine sædvanlige bluser, har dog købt en enkelt langærmet vente-tshirt og en til ud over. Det vil sige, at jeg har et par bukser og en nederdel, og jeg synes nok, at det er lige i underkanten, hvis jeg skal bruge det de næste 4½ måned som gravid og sikkert nogle måneder efter også. Derudover er det jo lidt vinterpræget og det bliver jo en sommerbaby....

Hvor meget ventetøj har I andre?

Klarer I jer med det meste af jeres "normale" tøj?

Hvad med tøj, når (hvis) man skal amme? -Er det så ud og investere i nyt igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig godt indlæg! Glæder mig til at læse hvor meget andre har.

Jeg har indtil videre lånt mig frem til 3 par ventecowboybukser. Dog er ingen af dem 100% min stil, så jeg kommer nok til at købe minimum et par selv også. Derudover har jeg købt mig et par sorte hygge/joggingbusker til at have på i weekender/hjemme.

Jeg har også lånt mig frem til en kortærmet (lidt for nysselig til mig) hvid venteskjorte og en 3/4 ærmet ganske fin lang skjorte (så man bare kan have gamacher under når det bliver lidt varmere).

Af bluser tænker jeg, at hvis (når) jeg køber nogle, så skal det være nogle jeg også kan amme i - dog går der et stykke tid før jeg begynder rigtig at kigge på bluser, kan sagtens passe normale endnu (19+6).

Jeg er meget ambivalent med hvor mange penge jeg vil bruge på tøj, og tror egentlig jeg kommer frem til, at jeg godt vil bruge nogle - det er alligevel 5 måneder endnu jeg skal have det på + det forhåbentlig ikke er min sidste graviditet - så synes egentlig det er ok at have et udvalg.

Kan bare ikke rigtig finde noget jeg godt kan lide! Og så har jeg også det "problem" at jeg jo skal til Florida og Caribien om 2 uger - og hvor er det liiiiige man finder sommer-ventetøj nu?!?! Har prøvet at kigge lidt på nettet, men er indtil videre ikke imponeret - nogle, der kender nogle gode sider? Vil gerne have noget ordentlig, da jeg jo 7-9-13 også får brug for sommertøj i maj og juni!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte lidt ventebluser i starten... tror jeg har 3... Men jeg har fundet ud af at alm. lange bluser/tunikaer og den slags (evt med et bælte/bånd under brystet) sidder meget bedre end decideret ventetøj. Hvert fald på mig :)

Jeg har også 4 par ventebukser (bruger dog kun 2 af dem), 1 par vente-leggins og 1 par vente-strømpebukser :)

Og så har jeg været nødt til at købe et par nye brede flade sko... Til hævede gravid-fødder ;)

Hmm... jo og så har jeg også købt 2 vente-BH'er som jeg bruger allerede... Kunne ikke længere være i mine normale BH'er :hophop :D

Det er vist det :)

Hov, og en vente-badedragt :P

Og en vente-jakke... Som i øvrigt er grim og uformelig... Og ikke varm nok <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par ventejeans + nederdel og har umiddelbart ikke planer om at købe ret meget mere.. Måske et par shorts/knickers af en eller anden art når det bliver varmere.

Jeg får meget i leggins og har en del tunikaer, kjoler og et par nederdele som jeg bruger i den forbindelse.

Trøjer, toppe, t-shirts har jeg vist nok af.. jeg har en del af disse fra Vila i forskellige farver,

40001887_BLACK.jpg

Skal dog nok ha' fat i et par stykker af disse i forskellige farver, men dem kan jeg jo også bruge efter fødslen :)

40000647_32BLACK1115.jpg

Jeg skal ha købt en badedragt men det er vist så også det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meget synes jeg, alt for meget..

Vil tro jeg har 8-10 par ventebukser og 4 ventenederdele og 2 skjorter, 3 kjoler, og 10 ventebluser :) Jeg har desuden et par vente leggins og 2 amme bhér, men kan godt stadig være i de andre jeg havde inde jeg blev gravid..

Meget af mit ventetøj er købt brugt eller noget jeg har arvet.. Vil tro jeg selv har brugt ca 500 kroner på venteting..

Jeg går meget med cardigan og det er de samme som når jeg ikke er gravid..

Jeg glæder mig som en vanvittig til, at komme tilbage i mit "normale" tøj..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft et enkelt par ventebukser, som nu er slidt i stykker, to par ventestrømpebukser og to par venteleggings - måtte have noget varmere end strømpebukserne, så jeg købte det første par leggings; de gik så i stykker på lårene, så jeg måtte købe et nyt par. Så har jeg købt 3 bluser og 3 t-shirts, der er lange nok til at dække elastikstykket på ventebukserne (kun to er officielt ventebluser) men én af bluserne og én af t-shirtsene har jeg kun brugt meget lidt. De sidder simpelthen ikke pænt, fordi de ikke er lavet til, at ens bryster er så store, som mine er. De to andre bluser er så slidte og forvaskede nu, at de bliver smidt ud, når jeg har født, og det gør de to ting også, fordi de alligevel sidder dårligt, så jeg får dem da slet ikke brugt bagefter. De sidste to er t-shirts lavet til også at kunne bruges, når man ammer, og det er det, de faktisk er købt til, lige her for nylig, men jeg kan jo lige så godt bruge dem med det samme. Ellers har jeg brugt mine almindelige bluser - enten til den nederdel, jeg skriver om nedenfor, hvor de ikke behøver være lange, eller med en længere undertrøje under tidligere i graviditeten, hvor maven var mindre og det derfor var nok til, at elastikstykket på ventebukserne blev dækket.

Desuden har jeg købt en nederdel og to kjoler, der alle skulle kunne bruges bagefter også. Nederdelen er i blødt stof med stræk i, A-form og ikke for kort, så den sidder bare ret højt nu, og så kan den sættes mere almindeligt, når jeg ikke er gravid. Den ene kjole blev købt til julefrokoster, jul og nytår; den anden ville jeg egentlig ikke have brugt penge på, men jeg skulle til begravelse og manglede noget passende, så jeg måtte ud at kigge og fandt så en sort kjole, der er kombineret vente- og ammekjole i H&M, så den ekstra udgift gjorde ikke det store.

Jeg har været ude at købe lidt nyt for nylig med henblik på amning, nemlig de to t-shirts, jeg har omtalt, en cardigan til at have over og tre skjorter - samt en amme-bh. Derudover er der så den kjole, jeg alligevel havde købt til begravelsen. Og så købte jeg et par bukser, der mest er sådan gå rundt derhjemme-bukser, men forholdsvis pæne af den slags at være, så jeg har et par bukser til, når jeg har født (der er praktisk nok snor til at binde i, så det gør ikke så meget, at jeg ikke helt ved, hvad jeg kan regne med mht. størrelsen). Jeg har nemlig også slidt de bukser op, jeg havde før graviditeten, for jeg ville bare ikke købe nye, når jeg ikke på nogen måde kunne vide, om det så også ville være den størrelse, der passede efter fødslen. Det viser sig så, at de bukser også godt kan bruges nu, fordi de har elastik i livet, og den er ret bred, hvilket gør, at de holder sig oppe, når de sidder nederst på maven, selvom den jo skråner en del ind dér. Det er meget rart, når nu ventebukserne er slidt op - men ellers havde jeg klaret mig med nederdel, kjoler og leggings, for jeg var altså for nærig til at bruge penge på et par nye ventebukser med 1½ måned til termin.

Generelt har jeg forsøgt at holde mig til et absolut minimum af tøj. Jeg er på ingen måde vant til at bruge mange penge på tøj, og jeg køber det normalt lige så stille en enkelt ting eller to ad gangen med rimeligt lange mellemrum, så det med at skulle købe en del på én gang har virkelig virket overvældende i sig selv, selvom jeg er gået efter billige og forholdsvis få ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået købt noget endnu da jeg ikke er så langt henne, men jeg har kigget rundt omkring på nettet. Synes bare ikke der er det store udvalg. :( Om et par måneder skal jeg til bryllup og kunne godt få brug for en pæn kjole.

Hvor køber i jeres ventetøj fra? Jeg bor i Kbh..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan bare ikke rigtig finde noget jeg godt kan lide! Og så har jeg også det "problem" at jeg jo skal til Florida og Caribien om 2 uger - og hvor er det liiiiige man finder sommer-ventetøj nu?!?! Har prøvet at kigge lidt på nettet, men er indtil videre ikke imponeret - nogle, der kender nogle gode sider? Vil gerne have noget ordentlig, da jeg jo 7-9-13 også får brug for sommertøj i maj og juni!

Hej Pia

Jeg ved ingenting om hvor meget ventetøj man skal købe, men hvis du vil have sommertøj, synes jeg du skal kigge på asos.com.

De har nogle rigtig fine kjoler :)

klik klik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en hel del på trendsales :) Tøjet er jo så brugt, men man kan sagtens finde noget rigtig godt tøj alligevel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhh der er jeg nok ik den helt rigtige at spørge til råds, for selvom jeg fra starten af også svor, at jeg ikke skulle have mere end højst nødvendigt, at er der alligevel kommet en del indenbords af diverse beklædningsgenstande til den gravide mave...

De første og bedste graviditetsbukser jeg fik fat i er fra H&M og er blevet mine absolut ynglings, for der er ingenting der strammer ubehageligt nogen steder ved dem :loveshower Sådan nogle sorte nogle med elastik forneden (som jeg fjernede, da jeg lagde dem op) ellers har jeg købt 2 par jeans brugt, 1 par sorte mamaliscious (til pæn brug) et par denimleggins og 4 par sorte leggins fra H&M (jeg går næsten kun i leggins efterhånden udover de sorte afslapningsbukser)

Jeg har en del lange toppe (H&M) fra før graviditeten, som jeg stadig bruger flittigt og ellers har jeg fået 2 dejlige lange toppe i julegave fra H&M, som bare er guld værd! Derudover har jeg nok ca. 10 lang & kortærmede toppe, et par lækre tunikaer, et par skjorter, 3 kjoler, 2 cardigans og en vente-badedragt. Jeg har stadig nogle tunikaer fra før graviditeten, som jeg også bruger, de er rigtig gode, fordi de har empire-snit og er store ned omkring, så maven kan stadig være i dem... :balloon Noget af tøjet er købt brugt og billigt, men er stadig i rigtig fin stand og jeg har været rigtig glad for meget af det...

Mit problem er så, at jeg ikke rigtig længere kan være i noget af mit fodtøj medmindre jeg presser mine fødder til det... Det tænkte jeg ikke lige over, var en risiko, da jeg først blev gravid, så jeg skal nok hellere investere i nye sko end i mere tøj nu... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres input, piger!

Jeg er enig med TiaK - jeg regner heller ikke med at det er min sidste graviditet, så en vis mængde er vel ok :shop

Jeg kan også høre, at jeg skal tænke kreativt og også kigge på tunika'er og andet til ikke-gravide (kommer lige i tanke om, at jeg købte en tynd, halvgennemsig bluse i lørdags, som ikke er ventetøj, men maven sagtens vil kunne være i ;) ) + jeg skal have fat i nogle lange toppe/tshirts og nok en underdel eller to mere.

Løst og langt kan vist kaldes nøgleord i denne sammenhæng :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER