mille1981

Autostol 7-8 Måneder?

8 indlæg i dette emne

Vi har netop bestilt ferie til april, hvor Noah vil være 7,5 måned :loveshower

Spørgsmålet er så, hvilken autostol vi skal booke til ham til bilen?

Babystolen hedder op til 9 kg.

Barnestolen hedder fra 9 måneder eller 8 kg.

Jeg tænker at vi skal have barnestolen, men synes også det virker tidligt når den hedder fra 9 måneder og han jo kun er 7,5? På den anden side tror jeg ikke han vejer under 9 kg til den tid... Jeg tror han vejer 6,5-7 kg nu, hvor han er 3 måneder.

Hvilken en ville I vælge?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Babystolen, uden tvivl... Men igen, maaske faar i saa en antik autostyol, som var blandt de vaerste i test i sin aargang. Det gjorde vi i DK og jeg var mildest talt sur. Det er bare ikke fint nok for Europcar at spille det daarlige sikkerhedskort til sine kunders boern! Barnestolen var langt mere opdateret, sidst jeg var i DK. 

 

 

Hvor skal I hen og hvad selskab? Jeg ville hoere dem, hvlken stol, de i givet fald har til jer 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babystolen, da det er vigtigere at han sidder stabilt end kg og længde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også klart sige babystolen! :)

 

Theo har rundet de 9 kg og 9 måneder, men han sidder stadig i sin babystol! :)

 

 

Jeg vil nok, som Camilla også skriver, finde ud af hvilken stol det rent faktisk drejer sig om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babystol!

 

Men ja, ring og hør hvilke stole der er tale om, så kan du bedre tage et fornuftigt valg.

 

William vejer 9,6 og sidder i babystol.

 

EDIT: jeg har lige set at hans babystol går op til 13 kg, så der kan man jo selvfølgelig ikke sammenligne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taenkt over det og:

 

Det er YDERST vigtigt, at han sidder bagudvendt, for hans ryg og nakke kan ikke klare, at hans lille, men ret tunge, hovede kastes fremover med meget stor kraft.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lige - hvordan skal I rejse? Kunne I evt. have jeres egen babystol med???

 

Ja, det havde min soester faktisk til vores bryllup - den store endda, til min niece paa dengang 3 aar :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for input :) Vi flyver til Nice og tror vi lejer fra Autoescape. Vi skal i forvejen have klapvogn med, så tror det bliver lidt meget også at have vores egen autostol med. Vi er kun 2 til at slæbe.

Jeg må ringe til dem og høre hvad det er for stole de har. Han er jo rimelig stor, men jeg foretrækker helt klart også at han sidder bagudvendt! Men frygter bare babystolen bliver for lille. Han var ikke mere end 2,5 måned før vi var i str 68 og blev nødt til at fjerne spædbarnsindsats fra vores Cybex Aton 2, fordi den blev for lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER