Babyklar1

Tvillinger

20 indlæg i dette emne

Så prøver jeg lige at oprette et emne for første gang - håber den går igennem...

Jeg er 9 uger henne i dag - vi var ved lægen i mandags hvor han scannede mig... Og til vores store overraskelse og glæde viste scanningen at vi skal have tvillinger... :D

Er der andre der er gravide med tvillinger...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke, hvor er det fedt da!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak - ja det er vildt... Føler mig simpelthen bare SÅ heldig... ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dobbelglæden! Jeg er selv gravid med tvillinger og skal føde i løbet af de næste par dage :) Det er det meste fantastiske at få lov at opleve, synes vi :) Der er to andre tvillingegravide herinde, så vist jeg husker.

Hilde og Binser herinde fra fødte tvillinger i sommers, de havde begge graviditetstråde, som jeg i hvert fald har haft glæde af at læse. Måske du kan finde dem i "min graviditet", den ene af de to har også for nylig lagt en fødselsberetning op og de har begge mor-tråde.

Desuden kan jeg anbefale dig to grupper på facebook. Den ene hedder"Tvillinge salg og bytte", der kan du måske være heldig at gøre nogle gode køb, der er jo rigeligt at bruge penge på, med to på vej. Den anden hedder "Tvillingegruppe" og er for tvillinger og deres forældre - der er der vanvittigt meget støtte, hjælp og gode råd at hente. Den er jeg selv rigtig glad for :)

Og endnu engang kæmpe meget tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! jeg er også gravid med tvillinger :) Jeg har termin den 05.06, hvornår er din? Og igen, STORT TILLYKKE :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak - det er dejligt med gode råd... :)

Jeg har termin den 29 juni - så jeg synes der er vildt længe til de kommer ud til deres moar, som venter på dem... :)

Tillykke til I andre også - fed fed fornemmelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt er jeg også gravid med tvillinger, men er kun 7+1 og scanningssygeplejersken sagde at vi skulle tage det med en smule forbehold da der er lidt højere risiko for at den ene går til grunde, fik i også det at vide da i var til scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke... :)

Vi fik ikke noget at vide om at den ene kan gå til grunde - men den risiko ved vi godt der er... Jeg glæder mig meget til at være lidt længere henne, så jeg kan glæde mig endnu mere over det - og tro helt på det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dobbelt-glæden.

Jeg er 23+4 med tvillinger :) Jeg vil også klart anbefale Tvillingegruppen på facebook - der er SÅ meget støtte og man kan spørge om alt muligt.

Hvis du har spørgsmål skal du være velkommen - jeg står jo også midt i det lige nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak - dejligt at vide hvor man kan henvende sig, når spørgsmålene for alvor begynder at melde sig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså - så har vi været til nakkefoldsscanning og det viste sig at det ene barn ikke lever længere... Det er derinde endnu, men bliver ikke til en baby...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh :( Det kan jeg godt forstå er en ambivalent følelse. Hvad gør man så, når baby stadig er derinde, men ikke lever?

 

:kram2 til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh kram til dig :( Jeg kan virkelig godt forstå at det er en ambivalent følelse..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er jeg ked af at høre, kan godt forstå du synes det er svært, du får lige en kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er jeg ked af at høre! Kan godt forstå det er en meget ambivalent følelse, for I er selvfølgelig glade for at have sendt en dejlig baby, men ked af at den anden ikke lever mere.. Stort kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak til jer alle - dejligt med nogle knus... Man gør ikke noget selvom fosteret er derinde - for hvis ikke min krop giver slip på den nu, kommer den bare ud i sin hinde når den raske baby bliver født... Jeg kan ikke forstå den ikke skal ud inden - men de ved sikkert bedst på sygehuset... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak til jer alle - dejligt med nogle knus... Man gør ikke noget selvom fosteret er derinde - for hvis ikke min krop giver slip på den nu, kommer den bare ud i sin hinde når den raske baby bliver født... Jeg kan ikke forstå den ikke skal ud inden - men de ved sikkert bedst på sygehuset... :)

Håber du er ok! Dejlig der er en baby derinde, som lever i bedste velgående!! Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der venter/har tvillinger hvordan er/var størrelses forskellen på jeres to små guldklumper under graviditeten og ved fødsel? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har først lige set din tråd nu, er ked af at høre i mistede den ene tvilling :kram2 men dejligt at den anden har det godt! Hvordan har du det nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har først lige set din tråd nu, er ked af at høre i mistede den ene tvilling :kram2 men dejligt at den anden har det godt! Hvordan har du det nu?

Tusind tak... :) Jeg har det super godt, og glæder mig over min ene sunde baby som vokser sig større.. Der gik lige en uges tid med en del tårer og derefter 2 uger med bekymring for det barn var der tilbage (jeg var frygtelig bange for om der skulle ske noget med det også)... Men da jeg så var til jordemoder og hørte hjertet slå fint - blev alt vendt til lykke igen... :) Jeg kan stadig få et lille stik i hjertet - for selvom det er meget almindeligt at den ene tvilling "går til" (som de så smukt siger på sygehuset) - så var det jo stadig min lille baby i 4-5 uger (hvilket var det antal af uger vi nåede at glæde os over at skulle have tvillinger)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER