Betty87

Betty87: hot mamma indvendigt og udvendigt ;)

72 indlæg i dette emne

Det lyder skide godt!!!

Alt der er tabt er vundet - mit succes kriterie er at jeg ikke tager på! Så må vægten godt stå stille, bare den ikke går i plus (hvilket den jo gør engang imellem <_< ) så skal det nok gå nedad med tiden!

Mave programmet er det hårdeste syntes jeg, men også det der giver tydeligst resultat! Jeg kunne ikke engang tage 3 sit ups den første dag men jeg fik da gennemført!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er hesten indfanget og i denne uge forsøger jeg mig med LCHF! Efter to uger med vægtstigninger er jeg næsten tilbage ved udgangspunktet! Og det var jo absolut ikke meningen! Så jeg lavede madplan og handlede ind til ugen i går, så nu er det jo "bare" at lave maden og spise den! Simpelt, ikke?? :blink

Jeg har nu spist mit første måltid og wauw hvor er jeg MÆT! Det bestod af scrambled eggs og bacon med en god portion grønt til (agurk og tomat - er altså ikke til de tunge grøntsager om morgenen).. Og så fik jeg min yndlings lakridste til! MUMS!!

Jeg har købt græsk yoghurt (10% - Guuud hvor var det mærkeligt at lede efter den med højeste fedtprocent), men hvad gør i LCHF-Ladies med den om morgenen? Hvad spiser i til/i/på den? Har brug for lidt inspiration :)

Jeg kan mærke i mig selv at selve måltiderne inspirerer mig - jeg glæder mig ihvertfald til at smage mere lækkert mad!

Til frokost skal jeg have tunsalat (lavet på tun, mayonaise (er det ikke ok på LCHF) og yoghurten) med salat, hvor der kommer lidt olie henover!!

Til aften skal vi have blomkålsrisotto med rejer!!

Hvordan med nødder - må man det?

Er bær også No Go, ligesom frugten? For ellers var det jo en mulighed sammen med yoghurten!!

Men altså hvad spiser i til morgenmad - det er den der driller mig mest! Især fordi jeg gerne vil have noget som er hurtigt og nemt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen på LCHF :balloons

Jeg er selv ny, så du må ikke tage mine ord for alt for gode varer, men såvidt jeg har forstået:

Mayo: godt (men det skal være god mayo uden E numre osv)

Frugt: no-go (men jeg spiser det altså alligevel, dog i mindre mængder)

Bær og nødder: ok i små mængder, betragtes som dessert.

Til morgenmad spiser jeg pt græsk yoghurt rørt med piskefløde og så med rålakridspulver, kanel og vaniljepulver. Det smager mega godt! Og så smider jeg blåbær eller lidt frugt på, selvom det ikke er heeeeelt LCHF. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen på LCHF :balloons

Jeg er selv ny, så du må ikke tage mine ord for alt for gode varer, men såvidt jeg har forstået:

Mayo: godt (men det skal være god mayo uden E numre osv)

Frugt: no-go (men jeg spiser det altså alligevel, dog i mindre mængder)

Bær og nødder: ok i små mængder, betragtes som dessert.

Til morgenmad spiser jeg pt græsk yoghurt rørt med piskefløde og så med rålakridspulver, kanel og vaniljepulver. Det smager mega godt! Og så smider jeg blåbær eller lidt frugt på, selvom det ikke er heeeeelt LCHF. ;)

Kender du nogle mærker mayo, som er LCHF-venlige? Så jeg ikke behøver endevende hele mayo-hyldens produkter ;) Hvorfor gøre det beskidte arbejde, hvis andre allerede har gjort det :)

Hm så må bær og nødder indgå i min fredags dessert! Men kommer nu til at savne mine røde-smag-godt-bær-aka-jordbær til sommer!! Men ok, i min optik, så vil jeg hellere kværne en hel bakke jordbær frem for at spise 200g bland selv snolder fra den lokale pusher!

Spiser du HUSK?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen på LCHF :balloons

Jeg er selv ny, så du må ikke tage mine ord for alt for gode varer, men såvidt jeg har forstået:

Mayo: godt (men det skal være god mayo uden E numre osv)

Frugt: no-go (men jeg spiser det altså alligevel, dog i mindre mængder)

Bær og nødder: ok i små mængder, betragtes som dessert.

Til morgenmad spiser jeg pt græsk yoghurt rørt med piskefløde og så med rålakridspulver, kanel og vaniljepulver. Det smager mega godt! Og så smider jeg blåbær eller lidt frugt på, selvom det ikke er heeeeelt LCHF. ;)

Og tak for velkomsten!

Har nu gennem ført 1 måltid ud af de 21 måltider denne uge består af! Tæller ikke mellemmåltider, for dem har jeg ofte ikke brug for og hvis jeg har, så er det gnavegrønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre ingen mayo mærker, for det bruger jeg ikke rigtig (jeg rører min tun op med yoghurt og fløde ;)), jeg mener at have læst at TiaK bruger Helmanns men jeg er ikke sikker :chin:

Jordbær spiser jeg når jeg har lyst ;)

HUSK spiser jeg, når det indgår i opskrifter (blomkålspizza, proteinpasta og den slags) og engang imellem kan jeg også finde på at tage en skefuld med et glas vand, men det er langt fra noget, jeg spiser "fast". Tilgengæld spiser jeg rigtig meget kål, jeg tror, jeg får mange fibre derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre ingen mayo mærker, for det bruger jeg ikke rigtig (jeg rører min tun op med yoghurt og fløde ;)), jeg mener at have læst at TiaK bruger Helmanns men jeg er ikke sikker :chin:

Jordbær spiser jeg når jeg har lyst ;)

HUSK spiser jeg, når det indgår i opskrifter (blomkålspizza, proteinpasta og den slags) og engang imellem kan jeg også finde på at tage en skefuld med et glas vand, men det er langt fra noget, jeg spiser "fast". Tilgengæld spiser jeg rigtig meget kål, jeg tror, jeg får mange fibre derfra :)

Tak for dit svar :kram2

Jeg har nogle HUSK tabletter tilbage fra graviditeten - så tror måske bare jeg tager dem indtil der ikke er flere!!

Jeg er glad for mayo, så jeg må på jagt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :kram2

Jeg har nogle HUSK tabletter tilbage fra graviditeten - så tror måske bare jeg tager dem indtil der ikke er flere!!

Jeg er glad for mayo, så jeg må på jagt ;)

Så lidt spørg endelig igen, hvis det er :)

Og god jagt på mayoen! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt spørg endelig igen, hvis det er :)

Og god jagt på mayoen! :goodluck

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første LCHF-ish dag gået og jeg synes selv det er gået super godt! Oplevede dog lidt sult og cravings efter sukker/kulhydrat her til aften! Jeg har egentlig været ok mæt, men tror jeg skal have lidt grovere grøntsager indenbords, for hold da op hvor var jeg sulten kl 19!!

Glæder mig til endnu en dag imorgen med nye madudfordringer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw hvor var jeg sulten imorges!! Jeg røg lige i min skivede ost og spiste noget græsk yoghurt!!

Kan godt se at jeg skal ud og have købt nogle grovere grøntsager, noget mere fløde og andre LCHF venlige ting! Hvad spiser i meget af!? Dom i hvad skal der være hjemme hos jer, som spiser efter principperne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw hvor var jeg sulten imorges!! Jeg røg lige i min skivede ost og spiste noget græsk yoghurt!!

Kan godt se at jeg skal ud og have købt nogle grovere grøntsager, noget mere fløde og andre LCHF venlige ting! Hvad spiser i meget af!? Dom i hvad skal der være hjemme hos jer, som spiser efter principperne?

Græsk yoghurt, fløde, æg, kål og bacon er uundværligt for mig.

Derudover skal jeg have nogle flere grøntsager (noget der smager af mere end kål) men det er ikke så vigtigt hvad. Det kan være tomat, squash, peberfrugt, champignon, avocado, gulerødder, broccoli, ærter... Og så har jeg brug for krydderier! Jeg er meget glad for lakrids, vanilje, kanel, timian, oregano, urtesalt og urtekrams kartoffelkrydderi. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg bagt 6 oopsies i dag og brøderstatninger vil jeg ikke kalde dem, men ok er de da til mellemmåltider med smør på - kunne nok også finde på at bruge dem som burgerbolle! Men de muliggør da ihvertfald at spise en mad i traditionel forstand! Tror såmænd også de ville egne sig som tærtebund eller bund til en pizza! Så tror helt sikkert at jeg laver en portion mere i næste uge! Nu har jeg i det mindste noget jeg kan spise, når manden får sine elskede rundstykker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg bagt 6 oopsies i dag og brøderstatninger vil jeg ikke kalde dem, men ok er de da til mellemmåltider med smør på - kunne nok også finde på at bruge dem som burgerbolle! Men de muliggør da ihvertfald at spise en mad i traditionel forstand! Tror såmænd også de ville egne sig som tærtebund eller bund til en pizza! Så tror helt sikkert at jeg laver en portion mere i næste uge! Nu har jeg i det mindste noget jeg kan spise, når manden får sine elskede rundstykker ;)

Sejt, hvilken opskrift brugte du og må vi se? :) Jeh skal lave oopsies på fredag, er ret spændt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt, hvilken opskrift brugte du og må vi se? :) Jeh skal lave oopsies på fredag, er ret spændt ;)

Det kan du tro! Jeg ligger den lige under emnet LCHF - opskrifter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du tro! Jeg ligger den lige under emnet LCHF - opskrifter ;)

Sejt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredjedagen er påbegyndt og wauw hvor var/er jeg skidt her til morgen! Hele min krop rystede, jeg var svimmel, kampsvedte (hvilket jeg har gjort hele natten) og MEGA sulten! Så det blev bare lige en hurtig omgang yoghurt med en ordentlig sjat fløde, kanel og mandler.. Så spiser jeg lige lidt mere, når Liam er blevet ammet og kommet i tøjet! Kunne simpelthen ikke vente :blink

Er min krop ved at rense ud mon? Eller har jeg spist for lidt af noget, siden jeg bliver svimmel og skidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredjedagen er påbegyndt og wauw hvor var/er jeg skidt her til morgen! Hele min krop rystede, jeg var svimmel, kampsvedte (hvilket jeg har gjort hele natten) og MEGA sulten! Så det blev bare lige en hurtig omgang yoghurt med en ordentlig sjat fløde, kanel og mandler.. Så spiser jeg lige lidt mere, når Liam er blevet ammet og kommet i tøjet! Kunne simpelthen ikke vente :blink

Er min krop ved at rense ud mon? Eller har jeg spist for lidt af noget, siden jeg bliver svimmel og skidt?

Jeg hæftede mig lige ved at du ammer, jeg ved ikke, om du kan have noget særligt behov i forhold til det. :unsure

Ellers tænker jeg:

- Drikker du nok vand?

- Spiser du dig MÆT?

- Husker du grøntsagerne også? (man skal have ret mange for at have det godt, synes jeg...)

- Spiste du meget sukker/hvede førhen? For så tænker jeg godt, at kroppen måske kan have fået et "chok"

Ellers ved jeg det ikke... :unsure Jeg mener, at mandler er i "begrænsede mængder" kategorien, så ved ikke om de kan have lavet ballade :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hæftede mig lige ved at du ammer, jeg ved ikke, om du kan have noget særligt behov i forhold til det. :unsure

Ellers tænker jeg:

- Drikker du nok vand?

- Spiser du dig MÆT?

- Husker du grøntsagerne også? (man skal have ret mange for at have det godt, synes jeg...)

- Spiste du meget sukker/hvede førhen? For så tænker jeg godt, at kroppen måske kan have fået et "chok"

Ellers ved jeg det ikke... :unsure Jeg mener, at mandler er i "begrænsede mængder" kategorien, så ved ikke om de kan have lavet ballade :unsure

Tak for din bekymring, men jeg spiser sundere og (meget) mere fedt samtidigt med at jeg tager en multivitamin, så umiddelbart burde det jo have en positiv effekt!!

Jeg tror jeg havde en rigtig hård dag i går, fordi kroppen hungrede efter kulhydraterne og endte da også med et stykke pålægschokolade (fy fy).. I dag kan jeg godt mærke min hungren, men den er nemmere at styre i dag!

Jeg spiser grøntsager til alle mine måltider og synes umiddelbart jeg får meget fedt - synes det er svært at smide mere ind - pyh :)

Jeg har spist rigtig meget slik, brød, pasta, kartofler og junk førhen - så tror kroppen reagerer på det nu!!

Til morgenmad i dag fik jeg scrambled eggs (med fløde og stegt i smør ;) ), bacon og grøntsager til! Har så været til Babycafe (træning af mor og leg med de små), hvor der bagefter bliver serveret frugt og kage - jeg rørte intet af det, for jeg var stadigvæk mæt fra morgenmaden :yay

Jeg har bestemt at jeg vil køre striks LCHF i hverdagene og knap så striks i weekenderne!

Så frugt (hovedsageligt bær), nødder og LCHF snacks er forbehold weekenderne!

Er vi inviteret ud, så spiser jeg hvad der bliver serveret, men vil da forsøge at begrænse kulhydraterne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MUMS! Vi skal have hjemmelavet burger i aften med tomatsalsa, agurk, salat, hakkebøf, ost, bacon og hjemmerørt dressing (mayo, fløde, forårsløg, salt og peber!!

Tror det bliver mega godt..

Er der nok fedt i den ret?

- det er flødehavarti

- olie/eddike dressing i tomatsalsa

- Mayo og fløde i dressingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det er ved at være længe siden jeg har opdateret, men det har nu også stået lidt drøjt til :(

Vægten her til morgen sagde 80 kg lige ud, så jeg er næsten tilbage ved udgangspunktet for mit nytårsmål!! Men altså jeg skal tabe yderligere 8 kg som minimum i år, så det er jo intet problem, hvis jeg bare tager mig sammen ;)

Og det har jeg tænkt mig at gøre nu..

Ang LCHF, så dropper jeg det - det der med mange begrænsninger er ikke så godt for mig ;)

Men altså jeg tager de gode ting med derfra! Og i aften skal vi fx have blomkålspizza og blomkålsrisene bruger vi også der hvor vi skal have ris! Ang fedt, så vil jeg ikke være så bekymret for det, men derimod for sukker og stivelse!!

Men intet er forbudt :)

Så jeg vil forsøge at sparke røv, så i får altså lidt konkurrence til dysten på tirsdag ;)

Idag er madplanen således:

Morgenmad:

A38 med masser af blåbær

Frokost:

Tun rørt med mayo på agurkebund og lidt tomatsalsa til

Aftensmad:

Blomkålspizza med kylling

Snacks i løbet af dagen (kun ved sult):

Lidt mandler

Et æble

Gulerødder

Efter aftensmad står den kun på vand (som jeg skal have 2 liter af i dag) og the ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER