Betty87

Betty87: hot mamma indvendigt og udvendigt ;)

72 indlæg i dette emne

Velkommen til min slankedagbog :)

Nu er Liam blevet 2 mdr og jeg elsker at være mor! Men nu vil jeg altså også igang med det vægttab, som jeg ønskede allerede inden graviditeten! Og nu vil de spæde skridt så småt blive taget!!

Jeg ved godt at vi snart går ind i december og derfor er det nogle helt basic ting jeg starter op med (for en julegris det er jeg altså :) )

Lidt om mig og min vægt:

Jeg har siden jeg var 15-16 år haft lidt til den gode side! Og det har i perioder været en hæmsko uden lige for mig :( Og da jeg for nogle år tilbage smed 17 kg havde jeg det helt fantastisk - de er desværre bare røget på igen :( Ens udseende er ens visitkort og jeg trænger til at få et nyt ;) Min selvtillid er der som sådan ikke noget galt med, men den kunne godt lige trænge til at få endnu et boost - så jeg lige tør lidt mere ;)

Vægtskema 2013:

02.01.13: 82,8 kg (før graviditet)

17.09.13: 97,4 kg (før fødsel)

31.10.13: 79,9 kg (halvanden måned efter fødsel)

Mit første mål er at komme ned på 75 kg og hvor meget jeg så skal tabe mig kommer i updaten imorgen, hvor jeg vejer mig igen - er ret sikker på at jeg har taget lidt på igen :)

Men jeg starter op imorgen og de næste 14 dage skal jeg leve efter disse mål:

- Ingen slik, is, kage, sodavand mandag-torsdag

- 2 liter vand om dagen

- Minimum 30 minutters rask gåtur med barnevognen hver dag

- find/undersøg og afprøv min 3 opskrifter fra diverse slanke-/livsstils fænomener; Raw, LCHF osv.

Det var vidst det for denne gang! I er velkommen til at komme med nogle bud på opskrifter fra RAW eller LCHF, som kan bruges som hverdagsretter til aftensmad!!

Jeg glæder mig til at blive en del af BKs slanketeam igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med titlen som mor :balloons Velkommen tilbage :)

 

:glad  :glad  :glad  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med titlen som mor :balloons Velkommen tilbage :)

:glad :glad :glad :glad

Mange tak :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som nogle meget fornuftige tanker - held og lykke med det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som nogle meget fornuftige tanker - held og lykke med det :-)

Mange tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå vægten stod på 81 her til morgen, så målet er at smide 6 kg til en start!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er det svært at holde fokus på bare de få mål!! Jeg får minimum drukket 1 liter vand om dagen, men det er ikke altid jeg kommer op på de to! Jeg får gået næsten hver dag - og ofte en 2-timers tur! Men hvad angår sukkeret er jeg helt ude at skide... Det ryger ind, fordi det er hurtigt og nemt, når man har den lille :(

Men kæmper på at få vendt bølgen og har indtil januar med at få sukkermængden ned i hverdagene, da projekt slank virkelig tager fat der!

Så små skridt og så skal jeg have gang i det mentale fokus på en sundere livsstil!!

Vægten gider vi ikke snakke om :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper! :glad ved hvor svært det er!!! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper! :glad ved hvor svært det er!!! :glad

Tak! Det er dæleme heller ikke den nemmeste måned at være på skrump i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiiii 2 morgener i træk med sund morgenmad! Igår scrambled eggs, 1 æble og 1/2 L vand

I dag 2 blødkogte æg, 1 banan og 1/2 L vand

Lavede desuden sund aftensmad i går: ovnbagte laks med dild og citron, tomatsalsa (tomat, hvidløg, chili, rødløg og basilikum) og gratinerede portobellosvampe med skalotteløg! Og det var super lækkert..

I aften skal vi have sund burger (uden brød, ketchup, remoulade og diverse andet snask).. Hvor er det bare dejligt at kunne fokusere på maden og på hvordan den kan gøres lækker uden pasta, ris, brød og kartofler!

Frokosten fokuserer jeg ikke på endnu, da det er det sværeste måltid at ændre - der de dårligste vaner ligger sammen med aftenhyggen ;)

Men morgenmaden og aftensmaden er i fokus nu - på nær til julefrokosterne mm. Jeg kæmper for at finde sunde alternativer og spændende opskrifter! Og samtidigt få brugt alle råvarerne - HADER MADSPILD!!!

Men YAY 2. dagen er skudt i gang og jeg glæder mig til at få lavet sund burger..

Regner med at lave en guacemole, tomatsalsa, fintrevet hvidkål (svitset på panden), agurkeskiver!! Og så overvejer jeg at købe et iceberg hoved, så jeg kan bruge et par blade som bolle!!

Hvis i har nogle gode ideer til lækre retter, så er de meget velkomne!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at Google paleo burger, så får du en super lækker opskrift på "boller", de er lavet på knoldselleri, gulerødder og kværnet sesamfrø. Har levet på stenalderkost i 3 uger nu. Tabte 4,5 kg på 2 uger. Jeg syndede i fredags til en julefrokost (fik 1/2 l cola, 2 stk rugbrød, lidt ris a la mande og 4 stk chokolade) og jeg havde frygtelig hovedpine dagen efter!!!!! Så har slet ikke lyst til at synde (snacker normalt rigtig meget)

Nå, men på paleo-opskrifter.dk er der super mange gode opskrifter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at Google paleo burger, så får du en super lækker opskrift på "boller", de er lavet på knoldselleri, gulerødder og kværnet sesamfrø. Har levet på stenalderkost i 3 uger nu. Tabte 4,5 kg på 2 uger. Jeg syndede i fredags til en julefrokost (fik 1/2 l cola, 2 stk rugbrød, lidt ris a la mande og 4 stk chokolade) og jeg havde frygtelig hovedpine dagen efter!!!!! Så har slet ikke lyst til at synde (snacker normalt rigtig meget)

Nå, men på paleo-opskrifter.dk er der super mange gode opskrifter :loveshower

Mange tak :kram2

Vil straks tjekke siden!

Jeg tænker ikke vi vil spise ren paleo eller LCHF, men at vi vil begrænse kulhydraterne/stivelsen og tilføre en masse grønt i vores hverdag!!

Aftensmaden er den vi fokuserer mest på!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :kram2

Vil straks tjekke siden!

Jeg tænker ikke vi vil spise ren paleo eller LCHF, men at vi vil begrænse kulhydraterne/stivelsen og tilføre en masse grønt i vores hverdag!!

Aftensmaden er den vi fokuserer mest på!!

Vi spiser efter paleo 2.0, altså hvor man gerne må spise mælkeprodukter, mørk chokolade, kaffe mv.. Det betyder for os egentlig bare alm mad, men hvor stivelse bliver erstattet med masser af grønt.. (Og ikke mere kød, fedt eller lign) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser efter paleo 2.0, altså hvor man gerne må spise mælkeprodukter, mørk chokolade, kaffe mv.. Det betyder for os egentlig bare alm mad, men hvor stivelse bliver erstattet med masser af grønt.. (Og ikke mere kød, fedt eller lign) :)

Tænker også set er den retning vi er på vej imod! Hvis du har nogle favoritopskrifter, som du har lyst til at dele, så er du meget velkommen ;)

I aften har vi fået blomkålspizza, med seranoskinke - og MUMS hvor smagte den godt :glad Og sørme om manden ikke gav den 5 stjerner ud af 5!!! YAY!! Det giver virkelig blod på tanden for at prøve nogle flere sunde (og måske lidt mærkelige) opskrifter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

By the way: i morgen aften skal vi have blomkålsrisotto med rejer - den er jeg super spændt på!

Tirsdag nupper vi et andebryst med rødkålssalat - den kender vi jo rimeligt godt ;)

Onsdag skal vi have burger igen (på mandens opfordring ;) )

Torsdag skal vi have hvid fisk rullet med pesto og salat

Det var madplanen indtil videre for den næste uge og jeg glæder mig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen i det hele taget er det ret enkel aftensmad vi får, bare hvor ris/pasta er erstattet af blomkålsris eller squash mv.. Ellers har vi lavet lasagne med aubergine, kalkungryde med blomkålsris og andre vildt lækre retter fra paleo-opskrifter.dk

Lyder som en lækker madplan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomkålsrisottoen var lækker - MUMS!

I aften står den på andebryst og rødkålssalat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi kommet til 2014 - året hvor jeg skal smide 10 kg! Jeg vil gerne smide mere end det, men som udgangspunkt er målet 10 kg, hvilket virker overskueligt..

Jeg går ikke på kur, men laver ændringer i vores livsstil - jeg vil teste nye sunde retter og spise masser af grønt! Især målet om 2 liter vand dagligt vil jeg have fokus på.. Men der vil stadig være en snolderaften ind imellem..

Liam og jeg skal gå til træning hver torsdag - notorisk træning for ungerne og opstramning af mødrene!!

Til februar skal Liam og jeg starte til babysvømning, så der håber jeg at jeg har smidt lidt og derved fået mere selvtillid til at hoppe i badetøjet!

Glæder mig til at komme igang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad angår sund mad, hvad så med en masse forskellige wok retter...det er nemt og man kan bruge det kød og grønt man synes :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad angår sund mad, hvad så med en masse forskellige wok retter...det er nemt og man kan bruge det kød og grønt man synes :-)

Ja jeg tror også jeg vil have gang i wokretterne igen! Det er også alletiders måde at få tømt ud i grøntsagerne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad hep hep!!!

Hvor er du sød :kram2

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg på vægten, som sagde 81,6 kg!

Første delmål hedder 77 kg og belønningen er en tur til doktorfisk med efterfølgende fodbehandling!! Ihh jeg glæder mig ;)

Næste delmål hedder 73 kg - belønningen beslutter jeg mig for, når jeg har opnået den foregående!!

Næste delmål er 70 kg (som også er målet for 2014) - her venter en stor belønning :glad

Slutmålet er 65 kg, hvor belønningen er en masse nyt tøj - vil kun købe minimalt med tøj indtil jeg når målet og derved spare op, så jeg kan få mig en ny lækker garderobe :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep Hep, :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep Hep, :glad :glad

Mange tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER