Betty87

Betty87: hot mamma indvendigt og udvendigt ;)

72 indlæg i dette emne

Så er dag 1 gennemført med squat, push up (dog på knæene) og ab Challenge :glad

Det var skønt og fik lige et lille savn til min gamle træningsrytme :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Realistiske mål du har sat faktisk er det næsten præcis mit vægttab du beskriver: startede på 81,9 og er nu på 64,9 på halvandet år (jeg skal så ned på mindst 63 for at have normalt BMI men det er jo lige om lidt), det kan godt lade sig gøre for dig :glad jeg hepper!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Realistiske mål du har sat faktisk er det næsten præcis mit vægttab du beskriver: startede på 81,9 og er nu på 64,9 på halvandet år (jeg skal så ned på mindst 63 for at have normalt BMI men det er jo lige om lidt), det kan godt lade sig gøre for dig :glad jeg hepper!!!

Det er da lidt pudsigt at det minder så meget om det!! Tak for hepperi :kram Ja jeg tror også selv på den.. Men små skridt må være vejen frem! Jeg bliver ikke sukkerfri og slank på en måned - nope det vil tage lang tid, men tror også jeg tager en omvej, men sikker omvej til målet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi igang med dag 2 og hold da op jeg spiser konstant (eller ihvertfald mere end jeg plejer), fordi jeg craver efter sukker!! Ikke engang frugt hjælper!!

Men dag 2 er gennemført med 30 dages Challenge!

I aften skal vi have salat med kylling og bacon og det skønne er at T bare er SÅ meget med på den!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke altid jeg har holdt fokus, men jeg har et mål der hedder at jeg ikke tager på så er det ok. Og her snakker vi ikke de svingninger på ca et kilo der er normalt, men de her 2 kilo jeg har tager på i julen, det første er heldigvis tabt.

Det er også ok med synde dage, bare det kun er en dag af gangen. :goodluck det er starten der er sværest og så de første 2-3 nedture, men derefter ved man at man kommer op på hesten igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg har ømme ben i dag! Var til træning i går, så dagens squat bliver de få jeg kan holde til :)

Ihh hvor er jeg spændt på hvad vægten siger på tirsdag!! Og om de små ændringer vi har gjort herhjemme har vist et resultat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der gået en uge og i den uge har jeg indset at sukker virkelig er min største hurdle!! Jeg er tilfreds med min indsats, men den kunne godt være (læs: MEGET) bedre.. Men ugens resultat er jeg overraskende glad for, når man tænker på at jeg har spist: chokolade (4 af dagene), lakridser, 2 stykker kanelstang og et stykke dåbskage!! Jep jeg har været en gris, men har trods alt spist meget sundere i det generelle billede end før!! Men der er som sagt stadig plads til forbedringer!

Jeg er også gået igang med de 3 challenges, men har holdt en pause på 2 dage og fortsætter så i dag, da min krop simpelthen har gjort alt alt for ondt! Men ok, jeg har så intet fysisk lavet siden maj :)

Så har jeg hentet en App, hvor jeg sort på hvidt kan se, hvad jeg vejer, hvad jeg bør veje, hvad mit BMI ligger på, hvad jeg procentvis har tabt ift. mit endelige mål!!

Og resultaterne er allerede at tage og føle på:

Mit BMI er faldet fra 30,3 til 30

Og min vægt er faldet fra 81,6 til 80,8!! Så jeg har smidt 800g :glad

Er godt nok spændt på hvilken plads jeg får i taberdysten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der gået en uge og i den uge har jeg indset at sukker virkelig er min største hurdle!! Jeg er tilfreds med min indsats, men den kunne godt være (læs: MEGET) bedre.. Men ugens resultat er jeg overraskende glad for, når man tænker på at jeg har spist: chokolade (4 af dagene), lakridser, 2 stykker kanelstang og et stykke dåbskage!! Jep jeg har været en gris, men har trods alt spist meget sundere i det generelle billede end før!! Men der er som sagt stadig plads til forbedringer!

Jeg er også gået igang med de 3 challenges, men har holdt en pause på 2 dage og fortsætter så i dag, da min krop simpelthen har gjort alt alt for ondt! Men ok, jeg har så intet fysisk lavet siden maj :)

Så har jeg hentet en App, hvor jeg sort på hvidt kan se, hvad jeg vejer, hvad jeg bør veje, hvad mit BMI ligger på, hvad jeg procentvis har tabt ift. mit endelige mål!!

Og resultaterne er allerede at tage og føle på:

Mit BMI er faldet fra 30,3 til 30

Og min vægt er faldet fra 81,6 til 80,8!! Så jeg har smidt 800g :glad

Er godt nok spændt på hvilken plads jeg får i taberdysten ;)

Hvad er det for en app?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en app?

Den hedder My Weight og er gratis! Den har også en graf over vægttabet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder My Weight og er gratis! Den har også en graf over vægttabet :glad

Cool - den burde jeg have haft for 17 kilo siden :p nå jeg prøver at finde den, er top motiveret for vægttabet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cool - den burde jeg have haft for 17 kilo siden :p nå jeg prøver at finde den, er top motiveret for vægttabet!

Haha ja det burde du jo, men den er lidt sjov!! Elsker gadgets og det gør bare vægttabet lidt mere spændende!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja det burde du jo, men den er lidt sjov!! Elsker gadgets og det gør bare vægttabet lidt mere spændende!!

Præcis :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har snydevejet mig i dag og det ser sørme ganske fornuftigt ud :glad

I går gik jeg sammenlagt 12 km med barnevognen + at vi var til babycafé (træning for mødrene og leg med børnene) i 1,5 time! Er også lidt øm i benene efter alle de squats ;)

I dag har vi indtil videre været ude at gå 5 km - men overvejer lidt om vi skal ud at gå en tur senere! Evt bare en halv time i Liams vågentid (det er vi nemlig ved at øve lidt)..

Og mht maden, så går det godt - jeg er nu på 7 dag uden pepsi max - puha det er faktisk rigtig hårdt. Men alle hovedmåltiderne er overvejende sunde - der er stadig plads til forbedringer, men rom blev ikke bygget på én dag!

Ang. snack - især om aftenen er vi begyndt at lave et frugt/grønt fad for at kompensere lidt! I går var det æbler og gulerødder!

Men imorgen har vi snolder dag - 1 dag i ugen, hvor vi må spise lige hvad vi har lyst til!! Jeg tror dog stadig jeg vil spise overvejende sundt og så have god samvittighed når jeg sætter tænderne i slikket imorgen aften..

Nå men det var lige lidt om hvad det sker på slankefronten herhjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih ha ophobningerne fra weekenden er først røget af til i dag - typisk at det er dagen efter vejning!!! Men nu er min BMI under 30 igen, så istedet for at være svært overvægtig er jeg nu "bare" overvægtig ;)

Vægten siger i dag 80 kg lige ud (i går sagde den 80,6 kg) og hold da op hvor jeg glæder mig til at det forreste tal skifter ciffer :glad

Men så håber jeg bare at jeg sparker røv til næste taberdyst (JEG VIL OGSÅ HAVE EN POKAL!! NÅ!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det så nu?:-)

Jeg mindes at have set et billede - og fatter hat af, at du skulle ligge så tæt på 'svært overvægt' ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det så nu?:-)

Jeg mindes at have set et billede - og fatter hat af, at du skulle ligge så tæt på 'svært overvægt' ...

Tak, hvor er du sød :kiss Men det er desværre fakta! Det skal dog siges at jeg er heldig med min facon! Jeg er timeglas, så jeg har en forholdsvis slank talje og har et riiiimeligt slankt ansigt.. Men når vi snakker mave (fra talje og ned), lår, hofter, røv, barm og en smile arme, så kan man godt se der sidder et par kg eller 15 for meget rundt omkring!

Jeg er 165 høj og vejer nu omkring de 80 kg!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha samvitigheden er kulsort og jeg glæder mig absolut ikke til at skulle vejes imorgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor høj er du?

Havde slet ikke set dit spørgsmål! Jeg er 164 cm!

Tænker du på min BMI?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde slet ikke set dit spørgsmål! Jeg er 164 cm!

Tænker du på min BMI?

Ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis behøvede samvittigheden ikke være kulsort! Har smidt 600g siden sidste taberdyst :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis behøvede samvittigheden ikke være kulsort! Har smidt 600g siden sidste taberdyst :glad

:wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Update?:-)

Ja jeg har forsømt tråden lidt (læs: MEGET), men jeg synes det går okay! Alle kulhydraterne er ikke skiftet helt ud endnu og får stadig snolder 1 gang i ugen! Er begyndt at spise HUSK og aldrig har jeg oplevet min mave være sådan i balance - jeg har førhen altid svinget mellem hård og tynd mave (sorry for detaljerne ;) )

Jeg taber mig hver uge - nogle uger er det 100g og andre mere!! Men det er fint - jeg har rent faktisk tålmodighed med det denne gang :glad

Men målet er jo også bare at jeg skal smide 10 kg i år og jeg har jo allerede smidt de første 2 kg..

Jeg justerer lige så stille ind efterhånden som det kræver mere af mig, for at smide nogle kilo..

Men hey jeg er under 80 kg nu - det er første gang i 1,5 år :glad

Jeg er blevet rigtig glad for min frugtsalat om morgenen, som består af skyr, 2 frugter og lidt mandler! Til frokost står den som regel på resterne af grøntsagerne fra aftensmaden med kød/fisk til eller gnavegrønt og rugbrød!! Og aftensmaden kører perfekt minimum 5 dage i ugen med kød og grønt :yay

Så der sker da ting og sager ;)

Men jeg gik død i mine challenges og overvejer at give dem endnu et forsøg - mangler bare et kærligt skub i R•••• :)

Men ellers ef jeg ude med barnevognen hver dag på minimum 3 km!! Og nogengange 8 km (hver torsdag)..

Men små skridt i den rigtige retning!

Jeg er desuden ved at overtale manden til at vi skal tænke lidt mere økologi ind i vores hverdag! Især mælk og æg! Det var vi gode til i en periode! Hvad prioriterer i af økologi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hermed et skub;-) Jeg er selv lige gået i gang med mave-programmet - jeg tror, det er for ambitiøst for mig at køre dem alle tre på en gang...

Vi prioriterer tonsvis af økologi til junior, men er lidt mere svingende selv.. De fleste æg og mælkeprodukter er dog øko + en del af grøntsagerne. Al frugt er, fordi junior får af den samme frugt.

Og det går da fint, kan jeg høre - pyt med tempoet, det er retningen, der tæller:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER