Mor_til_J&C

Vil ikke spise MME....

7 indlæg i dette emne

Ja, jeg har en datter på 5 mdr, hvor jeg egentlig ønsker at skifte en amni g ud med en flaske.

Det er IKKE fordi jeg ikke har nok, men mere fordi jeg gerne vil trappe lidt ud af amningen.

Jeg har ammet fuldt ud i alle 5 mdr. men har siden jeg blev gravid haft et ønske om at være "amme-fri" når min datter blev ca. 6 mdr.

Vi har prøvet at skifte til MME når hun skal i seng. Både for at gøre det nemmere for Far at putte, men også fordi det er der jeg har mindst mælk.

Og sys vi har prøvet ALT - skift imellem mærker, vi har kommet lidt sukker i MME - men lige lidt hjælper det..?

Nogle ideer til hvordan vi ellers kan gøre det? (Skal snakke med SP om det iløbet af ugen, men ville lige høre om I havde nogle gode råd først)

/Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke starte med at malke lidt ud og så lave en blanding, og så langsomt ændre blandingen til at indeholde mere og mere mme , det tror jeg ville være min fremgangsmåde, men har aldrig stået i situationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde det samme problem, og jeg ville også så gerne være fri for at amme - eller i hvert fald en kombi, så jeg ku tage afsted for mig selv ind imellem. Men vores datter nægtede pure at tage en flaske -  og kom først på flasken da hun var 9 måneder - om det bare var tid der skulle til, eller om det var fordi hun åbenbart helst ville have det koldt...det skal jeg ikke kunne sige, men hun har altid fået det koldt og får det stadig køleskabskoldt....

Måske det var en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske hun ikke kan lide flasken? Vigga vil ikk ha flaske men gerne drikke af kop og sp sagde at det var helt ok selvom hun kun er 4,5 mdr. Ved min mor lærte min lillebror at springe flasken over og gå direkte fra amning til udelukkende kop da han var 6 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet en anden slags sutteflaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange ting i kan prøve endnu. Mit første råd er, at far giver flasken, mens du går væk. MME er i babys optik bare ikke lige så godt som amme-mælk, så hvis hun ligger op ad dig, og kan dufte din mælk, så er det helt naturligt at hun ikke vil tage flasken.

Prøv at smører din egen mælk på suttehovedet inden i giver hende det. Så dufter det mere velkendt, og når hun har suttet et par gange, efter hvad hun tror er din mælk, vil hun have opdaget at der også kommer mælk ud af sutteflasken, og at det ikke er så slemt alligevel

I kan også prøve at skifte flaskehovedet ud. Prøv at sikre jeg, at i har den rigtige størrelse. Under alle omstændigheder kan i prøve at gå en størrelse op, da de fleste flaskehoveder er lavet efter princippet om at det skal være sværere for barnet at få mælken ud, så de ikke vil vælge amning fra, fordi flasken er nemmere for dem. Hvis i går en størrelse op, vil det blive nemmere for hende at få mælken ud, og det vil måske også være mere attraktivt.

Hvis hun slet ikke vil sutte kan det være fordi flaskehovedet er forkert udformet efter hende. Det er lidt ligesom med sutter, det er ikke alle børn der vil tage alle flaskehoveder, fx fungerede Avent aldrig for Karla.

Hvis hun tager et par sut og derefter vender sig fra, kan i prøve at servere den køligere. Da Karla var omkring 6 måneder tog hun den fint kold, og senere foretrak hun, at den var lavet på vandhanekoldt vand. Så det kan måske være en løsning.

Hvis ikke det virker, kan i prøve at skifte mærke.

Vil hun drikke andet af flaske? Vand, the?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager jeg ikke svarer enkeltvis, men er på fra mobilen.

Ville bare hade at sku malke ud, da jeg syntes det er en langsommelig pproces. Især fordi jeg aldrig har fået det til at fungere, med den manuelle pumpe Jeg har, og syntes ikke jeg gider investere i en elektrisk. :)

måske man skulle servere det koldt, for hun vil gerne have vand fra flasken.

Så jeg ved hun godt vil have flasken og det ikke er der problemet ligger.

Vi prøvede idag at give hende det i en kop - det gad hun altså heller ikke.

Det trossede pigebarn er vist stædig og ved i en (alt for) tidlog alder hvad hun vil... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER