Marianne1983

Barsel

14 indlæg i dette emne

Hvor lang tid efter baby er født holder I barsel?

Skal føde i starten af feb og overvejer om jeg skal genoptage studiet til september 2014 eller vente et helt år til feb 2015, så jeg holder et års barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager 1 års barsel, også i forbindelse med studiet. Da det var det som gav mest mening for mig. Havde faderen nu ikke også studeret (og næsten været færdig m studie) havde vi delt barslen, så han fik 10-16 ugers barsel også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdt et helt år fra fødslen + og 5 uger inden.

 

Men kunne godt mærke at Simon var klar til pasning omkring 10-11 mdr. Der måtte der gerne ske lidt mere i hverdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdte 7 mdr efter fødslen, det var passende for både mig og C.

Hun udviklede sig så meget af at komme i DP og jeg savnede mit arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal holde fra maj 14 til september 15:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns det kommer lidt an på hvad din mand laver og om han evt ville kunne ta noget barsel på det tidspunkt hvor du skal genoptage studiet, hvis du skal starte igen til september hvis I nu ikke kan få pasning eller syns det er for tidligt at få barnet passet. Kan du vente med at beslutte dig til det kommer lidt tættere på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdte 10 mdrs barsel efter fødslen inkl. 6 ugers ferie, som jeg ikke havde nået at bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går af 4 uger før (18. feb.) og har termin den 18. marts 2014. Jeg regner med at starte på arbejde igen omkring 1. februar 2015.

 

Min mand får 3 måneders betalt + 14 dages barsel og dem holder vi sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Tak for jeres mange svar :-).

Jeg kan godt vente med at beslutte hvornår j skal starte studiet igen, men har et studiejob og der skal jeg give besked om hvor lang tid jeg vil holde barsel.

Tror godt min mand vil kunne passe barnet nogle måneder fra september hvis j starter studie op der. Han skal bare lige lære det først :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder 6 måneder og så tager min mand 3 måneder derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik fra 6 uger før, fødte 2-8-13, og starter arbejde 1-8-14. Dette er inkl ferie. Min mand holder en måneds barsel og kører vores datter ind i institution i august'14 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begynder igen i slutningen af august, hvor bebse er ca 9 mdr og min mand tager så det han kan få efterfølgende, altså et par mdr mere til baby ca 11 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 måneder (og en dag;-), så bliver det gemalens tur:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder 8 mdr og manden holder 10 uger derefter. Vi overlapper i ca tre uger, hvor jeg holder restferir.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER