Mette

Indre ur og vintertid

14 indlæg i dette emne

Søger lidt erfaringer omkring indre ur og vintertid. Måske den skulle være postet i 1-3 år, men håber de erfarne mødre også kigger ned her ;)

Vigga har et indre ur der siger MAAAAAD kl 5.30. Hvilket som er ok da hun gerne sover videre til 7.30-8 bagefter. Hun begynder så småt at rumstere kl 5, og har både prøvet at vugge hende blidt, holde hånd og give sut, men nærmest præcis 5.30 skriger hun efter mad og det er uanset om hun sidst har fået kl 22 eller 23.30.

Hvad gør jeg i morgen når urene skal stilles? Orker ikke det blir 4.30, men kan ikke engang rykke det ti minutter uden hun skriger så ved ikk hvordan jeg skal gøre det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke der er så meget at gøre. Du er nok nødt til at tage det som det kommer. Hun er stadig så lille, at du er nødt til at følge hendes ur og langsomt prøve at tilpasse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror desværre ikke der er så meget at gøre, andet end at se hvad der sker! Nogle børn tager et par dage om at vende sig til skiftet, andre hænger med hovederne og er trætte i flere uger.

Vi har en rigtig natbølle herhjemme. Syntes altid skiftende roder ved søvnen i en periode, hvis ikke vi sov dårligt i forvejen!

Syntes klart at skiftet fra vinter til sommer plejer at være værts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baaaah, lyder til jeg bare må finde mig i at amme 4.30 så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også laaaang periode, hvor Mads vågnede kl. 04.30 - altså for at STÅ OP der <_<

Der var ikke noget at gøre. Måtte bare æde den, og pludselig ville han gerne sove lidt længere.

Lige for tiden vågner han selv mellem 5.30-6.15. Vi kommer helt sikkert også til at stifte bekendtskab med den tidlige morgen igen fra på søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid nægtet at stå op før kl 6 - hvis mit barn vågner og holder fest, så blir det i soveværelset med slukket lys og nedrullede mørklægningsgardiner, uden morgenmad og bleskift og underholdning. Så plejer jeg i løbet af få dage at få min vilje og vi sover lidt længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vigga sover jo også videre bagefter, så det er som ikke fordi jeg skal stå op - det havde jeg også nægtet haha. Men her er hun jo sulten og begynder at skrige, så det er lidt svært ved ikke at reagere på synes jeg. og jeg VED jo at hun kan undvære mad fra 22  - 5.30, så burde hun også kun undvære lidt længere hvis jeg ammer 23.30, men det kan hun åbenbart ikke :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må hellere lige tilføje at få smålinger så blir de selvfølgelig ammet eller får flaske, men det blir i sengen. Mette jeg tror bare at Vigga er sulten på det tidspunkt, hun sover jo gerne videre og med så lille et barn tror jeg ikke du kan forvente det blir så meget anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes i det hele taget, at det er ret imponerende, at Vigga har så faste natterutiner allerede :respekt

Her kan jeg amme Vega 1-2 gange om natten og i nat sov hun 8,5 time (!). Og hendes "gå-i-seng-tidspunkt er alt fra 20.30-00.30, hvad Vega lige gider ;) så ingen rutiner her endnu (kun putteritualer :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et relateret spørgsmål fra jer erfarne mødre...

Hvis nu Aron beslutter sig for at 4.30 er morgen, når nu han pt nogle gange om ugen mener at 5.30 er morgen, hvad mener I så er bedst ift. hans rytme...

- Konsekvent at putte ham efter hans "rytme-klokkeslet" både dag og nat, og på den måde tvinge rytmen ind

- At forsøge at rykke hans lure 10-15 minutter et par dage ad gangen???

Jeg mener... Han bliver jo selvfølgelig puttet så han har mulighed for at få den nattesøvn han skal have timemæssigt... Så jeg tænker at lørdag forsøger vi nok at putte kl 20, altså trække ham en times tid, og trække eftermiddagsluren osv, så han på den måde naturligt ift hvor mange timer der går, "burde" vågne kl 5.30-6.15 til morgen som han "plejer"... Naive lille mig tror stadig på den :lolhit :lolhit medmindre selvfølgelig at han bare slet ikke kan hænge sammen, så skal han jo puttes!

Men såfremt vi som sagt har morgenfrisk baby kl 4.30 - hvordan er så den bedste måde at få ham "på plads" igen???

Jeg tror også, vi får morgenfrisk baby 4.30 fra søndag.. Lige nu er det 5-5.30 hun vågner. Vores plan er, at vi først gør noget ved det på søndag, hvis det bliver aktuelt. Så rykker vi formiddagslur og middagslur, så det ca bliver det klokkeslæt som nu, medmindre hun går helt kold inden! Jeg HÅBER det maks tager er par dage.. Jeg ved så også, at Bella ikke er sulten om morgenen, så vi ser det lidt an, om hun evt vil/kan sove en halv eller en hel time mere søndag morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til Mette, så tror jeg du skal til at amme kl. 4.30 fra nu af ;) I den alder er der desværre ikke så meget at rykke med.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til Mette, så tror jeg du skal til at amme kl. 4.30 fra nu af ;) I den alder er der desværre ikke så meget at rykke med.!

 

mine bryster er slet ikke stået op der  :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine bryster er slet ikke stået op der :lolhit

Haha! Så må dine bryster klare en tilvænningsperiode i stedet for Vigga ;) De ved jo heller ikke, at det bliver vintertid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER