Guest Cirkeline88

Budget??

11 indlæg i dette emne

jeg skal hjælpe min lillebror og hans kæreste med at lave et budget, og nogle af posterne er egentlig nemme nok for det kan jeg ta fra mit eget. men jeg er lidt i tvivl hvor meget der skal sættes af til mad/hygiejne ting/andet husholdning og hvor meget til sjov og ballade?

 

De er 21 og 18 år. Rimelig fornuftige unge mennesker, som skal flytte hjemmefra sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det kommer meget an på personerne. Da jeg købte lejlighed hed mit budget 1000 kr til mad/husholdning og 1000 kr. til sjov og ballade. Nogen vil nok prioritere mere til mad og mindre til fest, men det var mit behov på det tidspunkt :7:  Men det fungerede for mig.

 

Indtil for nyligt har vores husholdningsbudget for 2 (og 2 børn hver anden weekend)været på 2000-2500 kr pr. måned, og der var penge til sushi ind i mellem også. Det var dog uden frokost, da vi begge spiste på arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg tænker sådan lidt, at sjov og ballade - det er "resten". Når man har betalt sine regninger, fyldt køleskabet og evt. sparet lidt op. Vi har 5000 kr. på husholdningbudgettet hver måned. Det er til dagligvare inkl. rengøringsmidlier, køkkenrulle, shampo og alt sådan noget. Der er også til den pizza, vi spiser engang i mellem. Man kan sikkert godt gøre det billigere - vi vil gerne købe økologisk, og det koster lidt ekstra. Jeg kan godt få det til at hænge sammen, hvis jeg tænker mig en lille smule om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skal måske lige nævne at det skal være til alle måltider, de spiser morgenmad og aftensmad derhjemme, og skal ha frokost med hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på SU fik jeg 4200kr

de 2200kr gik til husleje og resten skulle jeg leve for + bus + mobil + byture

så man kan leve for lidt, hvis man vil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget forskelligt hvor mange penge folk lever for, det er jo en af de poster man kan regulere alt efter hvor meget man har at gøre med. Vi er 2 voksne og en hund og bruger mellem 2500-3000 til mad/husning. 1000 til sjov og ballade burde være nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg tænker sådan lidt, at sjov og ballade - det er "resten". Når man har betalt sine regninger, fyldt køleskabet og evt. sparet lidt op. Vi har 5000 kr. på husholdningbudgettet hver måned. Det er til dagligvare inkl. rengøringsmidlier, køkkenrulle, shampo og alt sådan noget. Der er også til den pizza, vi spiser engang i mellem. Man kan sikkert godt gøre det billigere - vi vil gerne købe økologisk, og det koster lidt ekstra. Jeg kan godt få det til at hænge sammen, hvis jeg tænker mig en lille smule om :)

Enig i, at sjov og ballade er resten :) her bruger vi 1000 kr på mad til to voksne og så har vi 200 kr hver i lommepenge:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i, at sjov og ballade er resten :) her bruger vi 1000 kr på mad til to voksne og så har vi 200 kr hver i lommepenge:)

Om måneden???!! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om måneden???!! :o

Ja, altså der er også til gaver til fødselsdage osv i de 1000 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi skal spare op til noget eller der har været store regninger, kan vi sagtens få det til at løbe rundt for 500 kr om ugen til mad og tøj mm. Men under normale omstændigheder bruger vi nok det dobbelte. 

 

Nu er vi ikke typen, der går super meget i byen osv men jeg vil da bestemt mene at det kan gøres for 1000 kr. Men det kommer jo helt an på hvordan deres prioriteter er. En biograftur er jo snildt 2-300 kr, en tur ud at spise (ikke for dyrt) er vel en 4-500 kroner. 

 

Skal de bruge penge på skolebøger eller transport til uddannelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi skal spare op til noget eller der har været store regninger, kan vi sagtens få det til at løbe rundt for 500 kr om ugen til mad og tøj mm. Men under normale omstændigheder bruger vi nok det dobbelte. 

 

Nu er vi ikke typen, der går super meget i byen osv men jeg vil da bestemt mene at det kan gøres for 1000 kr. Men det kommer jo helt an på hvordan deres prioriteter er. En biograftur er jo snildt 2-300 kr, en tur ud at spise (ikke for dyrt) er vel en 4-500 kroner. 

 

Skal de bruge penge på skolebøger eller transport til uddannelse?

jeg tænker 2500 kr om måneden til mad og andet husholdning, byture osv må være hvis der er noget til overs ved overarbejde f.eks. 

hun har hypercard som koster 770 kr. hver 3. måned medmindre de får en lejlighed i den by hun læser i. han har sin bil så der er jo nogle udgifter men dem har vi styr på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER