Camilla2990

Svømning

9 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Jeg er i uge 32 og er blevet inviteret en weekend til Lalandia med familien. Dette vil være i min uge 35.

Jeg arbejder sammen med en del "ældre" kvinder og de har alle fortalt mig at jeg ikke må svømme i klor så langt henne i graviditeten. Jeg er dog lidt i tvivl om dette har ændret sig siden de bar gravide. Nogen der kan hjælpe mig med svar? 

Jeg svømmer et par gange om ugen i svømmehal, så havde egentlig regnet med jeg kunne blive ved med det indtil fødsel.

 

Hilsen Camilla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du må svømme indtil fødslen, medmindre din slimprop går (fik jeg at vide af min JM)

Desuden skal du passe på bakterier i varmtvandsbassiner og spabad.. (Dette er noget omdiskuteret, men faktum er, at der er mange bakterier i disse bade, men om de finder vej op, er der forskellige meninger om :) ) personligt ville jeg lade være med at gå i spa.

Du skal i hvert fald huske at drikke en masse og ikke få det for varmt :)

God tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så et filmklip i dag hvor en vicechefjordemoder udtaler at man godt kan gå i svømmehal selvom slimproppen er gået.

Pointen med forsigtighed ved svømmehaller går på rutsjebanerne.

Det andet er en gammel skrøne. Slimproppen forhindrer bakterier i at nå op. Det gør hinden (måske?) også.

Slimproppen vil så vidt jeg ved meget sjældent være gået så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går til før fødsels svømning 1 gang om ugen hos en jordemoder i varmtvandsbassin.

vi snakkede netop om dette sidste gang og hun siger også, at så længe slimproppen ikke er gået så er det helt okay.

Dog skal man holde sig fra boblebad og sauna. Det er grundet at det simpelthen er for varmt.

Så svøm du bare :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I sikre på det med forbud mod boblebad og savna? Jeg spurgte nemlig min læge, fordi jeg skal på wellness næste uge, og hun sagde at det var helt ok, så længe jeg ikke fik det dårligt og huskede at drikke. Og jeg er 33+4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I sikre på det med forbud mod boblebad og savna? Jeg spurgte nemlig min læge, fordi jeg skal på wellness næste uge, og hun sagde at det var helt ok, så længe jeg ikke fik det dårligt og huskede at drikke. Og jeg er 33+4.

 

Det samme sagde min jordemoder. Hun sagde at det var vigtigt jeg gik op af vandet/ud af saunaen inden det blev for varmt.. Ellers var det ok. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand som er læge og jeg har selv haft snakken derhjemme.. og sendte mig dette der er fra deres lille "bibel":

 

Sauna og graviditet

blank.gif

blank.gif

Af: Thomas Bergholt, speciallæge

Oprettet: 19.09.2012

 

Der findes ingen dokumentation for, at sauna er ugunstig i graviditeten. Dog anbefaler man tilbageholdenhed især i første trimester, da en øget kroptemperatur i teorien kan være fosterskadeligt.

 

Kilder Fagmedarbejdere

  • Thomas Bergholt, klinisk forskningslektor, overlæge, phd, Gynækologisk Obstetrisk afdeling, Hillerød Hospital, Københavns Universitet
  • Bjarne Lühr Hansen, ph.d., lektor, alm. prakt. læge, Syddansk Universitet, Odense

 

 

Der er mange forskellige meninger til dette emne som så meget andet, men så længe man ikke sider i saunaen i lang tid ser han ikke det er problem og slet ikke hvis man er over de første 3 måneder. Lyt til kroppen - føles det for varmt, så gå ud/op.

Nu er jeg ikke selv typen der ligger og daser i en sauna, men tror ikke det tager skade at være derinde lidt (så længe ens graviditet er "normal")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I sikre på det med forbud mod boblebad og savna? Jeg spurgte nemlig min læge, fordi jeg skal på wellness næste uge, og hun sagde at det var helt ok, så længe jeg ikke fik det dårligt og huskede at drikke. Og jeg er 33+4.

 

Det er der ingen beviser om :) alt med måde :) og selvfølgelig ud fra om man har en "normal" graviditet  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Så vil jeg glæde mig til en tur til Lalandia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER