Helle H

2 gangs gravid og virkelig mange plukveer.

16 indlæg i dette emne

De sidste 3 dage har jeg hver eftermiddag og aften oplevet at jeg virkelig får mange plukveer og de kan godt bide om i lænden.

Jeg begynder at blive en smule bekymret for jeg er kun 31+3

Andre der har samme oplevelser????????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen endnu og jeg er 27+4... Hvis jeg var dig ville jeg ringe til fødegangen i morgen og høre hvad de siger til det, de burde da slet ikke bide, hellere en gang for meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er det jeg også tænker. Selvom jeg ligger mig med og hviler så lige så snart jeg rejser mig igen så starter de op igen og jeg får dem også selvom jeg sidder stille i sofaen lige nu. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg havde ret regelmæssige plukkeveer fra temmelig tidligt i graviditeten. Til sidst - i uge 26 - gik de pludselig over i rigtige veer og jeg endte i vehæmmende drop på hospitalet. Det lykkedes heldigvis at stoppe veerne, men jeg lå helt stille indtil uge 34, og det var ikke særlig sjovt.

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte lægen i morgen og få ham til at tjekke om din livmoderhals er begyndt at blive kortere - i så fald vil du nok blive sendt til yderligere undersøgelse på hospitalet. Held og lykke med det hele, håber bare det er din livmoder, der har gang i de helt store forberedelsesøvelser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer blev meget slemme og hyppige pga. en uges forkølelse for ca. 3 uger siden. Jeg ringede til fødselslægen, som ville have mig ind og tjekke om jeg var på vej igang med en for tidlig fødsel. Jeg har så også nogle andre komplikationer, der gør, at jeg er i risiko for at føde for tidligt. Alt var imidlertid godt og jeg gik derfra meget lettet. Glad for at have fået en vished om at alt var i orden som jeg ellers ikke havde fået, hvis jeg ikke havde ringet,

Så jeg synes klart, at du skal ringe til hospitalet. Krydser fingre for at alt er som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, for jeres hurtige svar.

Jeg har fået strenge ordre fra manden om at jeg ikke må røre en finger.

Men men men, lidt svært når vi er midt i en ombygning og vi har Astrid på 16 måneder.

Men jeg ringer ind til lægen her kl 8.00. Så må vi se hvad han siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik meget tidligt (uge 14 og uge 8 ) plukveer med begge mine og blev sygemeldt bla pga det. Plukveer må ikke gøre ondt.

 

Der skete ikke noget, dog blev min livmoderhals forkortet med nr. 1, men han skulle alligevel løbes godt igang, før han ville se verden. Så det behøver ikke betyde noget, men er absolut noget du skal have tjekket, så godt du kontakter lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde plukveer fra uge 11 som jeg ikke syntes gjorde ondt, de spændte bare i maven så jeg tænkte ikke over det. Jeg fødte i uge 29 grundet at plukveerne havde modnet mig. Det er bestemt ikke for at gøre dig nervøs, men plukveer skal man ikke tage for let på hvis de er hyppige.

 

Jeg ville sige at du skal kontakte din læge, eller endnu bedre din jordemoder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder på fødegangen. Endte med at ringe på fødegangen fordi jordemoder centeret har ferie.

Fødegangen snakkede om blærebetændelse. Mem de syntes lige jeg skulle kigge op pg blive kigget på. Så her sidder jeg nu og venter.

Manden er hjemme ved Astrid og arbejder på huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er godt du bliver kigget på :kram Forhåbentlig betyder det ingenting, tilgengæld er du tryg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hjemme igen kl 11.30.

Det gik rigtig fint. Jeg fik kørt hjerte strimmel, blev scannet indvendig for at tjekke længden på livmorhalsen og tjekket urin.

Strimmel var rigtig fin, typisk så fik jeg ingen plukveer mens jeg var der oppe.

Livmorhalsen så også rigtig fin lang ud 4 cm. De skønnede ham til 1500 gram.

Så nu skal jeg hvile ekstra, fortsætte mit program med svømning og før fødsels træning om fredagen.

Astrid skal i vuggestue hver dag og jeg skal hvile.

Godt vi snart er færdige med den her ombygning. Den har virkelig en stor skyld.

Så nu føler jeg en utrolig lettelse. Ingen fødsel lige om hjørnet. Puha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du blev tjekket selvom alt så godt ud.. Dejligt at få vished... Pas på dig selv, selvom jeg godt ved det er svært med en lille en ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hjemme igen kl 11.30.

Det gik rigtig fint. Jeg fik kørt hjerte strimmel, blev scannet indvendig for at tjekke længden på livmorhalsen og tjekket urin.

Strimmel var rigtig fin, typisk så fik jeg ingen plukveer mens jeg var der oppe.

Livmorhalsen så også rigtig fin lang ud 4 cm. De skønnede ham til 1500 gram.

Så nu skal jeg hvile ekstra, fortsætte mit program med svømning og før fødsels træning om fredagen.

Astrid skal i vuggestue hver dag og jeg skal hvile.

Godt vi snart er færdige med den her ombygning. Den har virkelig en stor skyld.

Så nu føler jeg en utrolig lettelse. Ingen fødsel lige om hjørnet. Puha.

Godt du gjorde det! :) Er 1500 g normal str. så ift. hvor du er i graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du gjorde det! :) Er 1500 g normal str. så ift. hvor du er i graviditeten?

jeg er 31+4 og fik at vide at det var en meget normal størrelse. Fin størrelse.♥♥♥♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du blev tjekket selvom alt så godt ud.. Dejligt at få vished... Pas på dig selv, selvom jeg godt ved det er svært med en lille en ;)

det er så svært synes jeg. Men jeg prøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er 31+4 og fik at vide at det var en meget normal størrelse. Fin størrelse.♥♥♥♥

Dejligt! Sikke gode nyheder <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER