Nitzen1987

Slår hovedet i gulvet/væggen/skabet med vilje når hun bliver sur

6 indlæg i dette emne

Maja er begyndt at slå sit hoved ned i gulvet/ ind i væg/skabe når hun bliver sur fx hvis hun bliver fjernet pga hun gør ting hun ikke må. Er der andre der oplever det? Jeg ved ikke hvad vi skal gøre ved det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maja er begyndt at slå sit hoved ned i gulvet/ ind i væg/skabe når hun bliver sur fx hvis hun bliver fjernet pga hun gør ting hun ikke må. Er der andre der oplever det? Jeg ved ikke hvad vi skal gøre ved det :unsure

Ej hvor ubehageligt! :kram hvad gør i når hun gør det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplever engang i mellem at karla bidder i bordet, legetøjet eller andet, når hun bliver rigtig sur. Jeg tror bare, at det handler om, at de har svært ved at rumme at vrede kan fylde så meget (har du nogensinde været så sur, at du havde lyst til at banke i bordet, råbe i en pude, ødelægge et eller andet?)

Vi stopper hende fra at gøre de ting, der kan gøre skade på hende eller vores ting, men ellers giver vi plads til at hun må være sur og vred.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse har gjort det få gange ved dør eller væg, når der er blevet sagt nej. Jeg har ikke gjort andet end at forklare ham at det skal han ikk gøre og han må ha lyttet, for han gør det ikk mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er periode havde Caroline i foråret. Det stoppede i takt med at hun fik større ordforråd og at hun kunne give udtryk for sin utilfredshed.

Vi gjorde det at vi var ved siden af hende, og satte ord på hendes følelser, ved at fortælle det er okay at blive sur og ked af det, og at vi gerne vil hjælpe hende. Efter 1-2 minutter stoppede hun, og ville gerne sidde og putte hos os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva bliver selvdestruktiv, hvis hun bliver hidsig. Det er yderst sjældebt det sker. Vi forsøgte med at bevarer roen og ligge ord på hendes følelser, men det virkede ikke. Vi prøvede en dag at bare at sætte hende i en timeout, hvor vi sad ved siden af og forhindrede hende i at skade sig selv. Efter 2 minutter fandt hun ro, hvorimod der før kunne gå op til 30-45 minutter.

Vi er blevet bedre til at læse hende og sørger for nu at hun får pauser, så hun ikke når det stadie. F.eks. i leg, kan hun godt gearer sig så meget op at hun pludseligt eksploderer og bliver selvdestruktiv, vi er begyndt at kunne se nu, hvornår hun skal ha' en pause og så læser vi en bog eller ser lidt tv.

Men det virkede for os på den måde, det er ikke sikkert at det vil virke for jer :)

Hvis hun i dag når at blive selvdestruktiv, så hjælper det at vi siger "Jeg vil ikke ha' at du slår dig selv" eller hvad hun gør og så fjerner vi hende og sætter hende på en stol eller på hendes time out plet - uden at nævne timeout, men vi siger bare "du trænger til en pause. Nu sidder vi her lidt" det virker og hun finder hurtigt roen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER