Mistel

Misoprostol

5 indlæg i dette emne

For omkring et halv års tid siden stod der i aviserne, at det kan være problematisk at sætte fødsler i gang med stoffet misoprostol. Sådan som jeg har forstået det, har der været sager, omend sjældent, hvor barnet ikke har overlevet eller er blevet hjerneskadet. Dybt tragisk. En af problemerne har været, at kvinderne blev sendt hjem og så blev overvældet af så kraftige veer at barnet ikke har fået ilt nok.

Det er jo slet ikke sikkert det ender med igangsættelse for mit vedkommende, men jeg har gået og tænkt over, hvad jeg egentlig vil være med til og også prøvet at læse lidt om det. På jordemoderforeningens hjemmeside, kunne jeg så læse, at det problem ikke er forbundet med misoprostol alene. Så jeg var så småt begyndt at tænke, at jeg slet ikke ville tage imod igangsættelse. Enten må han komme af sig selv, eller også måtte det blive kejsersnit.. Så hører jeg så i radioavisen i dag, at Region Sjælland, hvor jeg bor, vil gå væk fra at sende kvinder hjem, når de bliver sat i gang. Jeg er i tvivl om, det gælder alle typer medicin og om det er fra nu af, så det i så fald ville gælde mig også, men jeg synes i hvert fald det er beroligende. Jeg skal til JM i morgen, så der vil jeg høre hende.

Er der andre, der ved noget om dette og/eller har gjort sig nogen tanker om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den har været oppe herinde :) se her:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak saga, havde ikke bemærket tråden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang med det. Her tog de dog alle forholdsregler idet jeg har en fortid med vestorm med mine egne veer så jeg fik kun meget lille dosis for at få kroppen til at gå i fødsel, så det var kroppen selv der så lavede veerne. Men pillerne bare modnede. Sådan forstod jeg det ihvertfald.

Jeg blev sendt hjem og først om aftenen blev vi der (og det skulle vi egentlig ikke have været alligevel da de ville have haft ændret den aftale til jeg først skulle være kommet kl 9 næste dag hvor de vil tage vandet, men det må have været på et gammelt nr de havde ringet, og gudskelov for det....) jeg oplevede kun lidt kraftige plukveer hele dagen og på vej til sygehuset nogle der var mere rigtige veer men de gik i stå da vi kom og blev bare til plukveer igen. Og startede så med smertefulde veer ved 2 tiden den nat og var 9 cm åben da jeg kom over på fødegangen 2.20 og hun kom kl 03.00. Men jeg havde et fint forløb men vestorm som sidst og det gør mega ondt når man åbner sig så hurtigt samt hinde blæren stod og pressede på, men havde de taget vandet fremfor det selv gik 02.53 var hun kommet langt før men hun stod åbenbart lidt højt men da vandet gik ved jeg pressede kom hun fint ned.

Så jeg har haft et fint forløb med pillerne :) uden unormale veer eller blødninger. Og de holder ekstra meget øje med barnet ved igangsættelse. Fik kørt 4 ctg'er i løbet af dagen og fik ctg på også under fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde valgt det standpunkt, at når dansk selskab for obstetrik henviser til det middel, så er det nok ok. Det er nogle grimme historier, der har været ude, men det er trods alt meget få, der får de problemer.

Vi havde sig samtidig valgt, at jeg ikke skulle sættes i gang, hvis ikke baby trængte til at komme ud. Hvis undersøgelsen viste, at han havde det godt nok, så ville vi vente på, at han kom af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER