millivanilli

Ondt i hofterne af at ligge på siden

5 indlæg i dette emne

Jeg er nødt til at sove på siden, da vena cava "bliver klemt" og jeg får det dårligt hvis jeg ligger fladt på ryggen. Hidtil er det gået ok med at sove på siden, med puder eller dyne under maven, mellem knæene etc. De sidste par nætter er jeg imidlertid vågnet rigtig mange gange grundet smerter, nærmest krampelignende, i hoften når jeg sover på siden! Det gør ondt i den hofte der er øverst når jeg ligger på siden. Vender

mig så om på den anden side, men der går ikke længe inden den anden begynder at gøre meget ondt. Nogle råd, fif eller forklaringer? Synes det er træls at jeg snart ingen stillinger har til at sove i:( 6 uger til termin...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Sådan havde jeg det også. Det som hjalp mest for mig var at bruge en masse puder så jeg lå så meget på maven som muligt og dermed ikke direkte på hofterne

Ditto!

-men det er stadig hammer irriterende, og føler mig ikke helt udhvilet/afslappet i kroppen når jeg vågner. Øv bøv, kom så terminsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem.. er dog kun 23+6 idag, så har gjort alt hvad jeg kan for at finde en løsning, for ellers bliver det nogle meeeeget lange måneder!! ;)

Vi har elevationsseng, så jeg sover halvt siddende den første halvdel af natten! Det har i hvert fald hjulpet mig mht. vene cava at ligge med hovedet højt og en pude under lårene... Når jeg så vågner fordi jeg skal op og tisse, så lægger jeg mig på siden bag efter med puder mellem benene og under maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dynen lidt inde mellem knæene og en pude under maven, for at dens vægt ikke tynger for meget ned.

Jeg har også fået en ekstra rullemadras, som hjalp en god uge. Nu har jeg puttet en ekstra dyne oven på rullemadrassen og det hjælper også lige nu ( med hjælper mener jeg, at jeg vågner/vender mig færre gange og at hofterne er længere om at blive ømme). Jeg ender nok som prinsessen på ærten ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! Jeg sover allerede med en pude mellem benene, både mellem fødderne og knæene. Prøvede i nat med en lidt tyndere pude, og synes ikke jeg har haft lige så ondt i nat. Måske skal jeg også forsøge at sove på ryg, men halvt siddende. The joys of pregnancy :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER