Påskesen

Hvornår begyndte gummerne at klø ?

10 indlæg i dette emne

Jeg tror måske at min lillefis er ved at få tænder :wacko Hun savler helt vildt, vi bruger 2-3 savlesmække om dagen, og de kan vrides inden de kommer af. Desuden vil hun gerne have alt ind i munden, og især mine fingre. Når hun så får det ind i munden, så tygger hun helt vildt på dem, og det føles som om hun ,,gnider'' hendes gummer med min finger. Hun har været lidt svær at få til at sove det sidste stykke tid, og jeg tænker lidt at det måske kunne være fordi det klør ?

Men jeg kan ikke mærke noget der skulle være på vej, og syntes jo altså også det er ret tidligt, da hun jo kun er 3 mdr.og 2 uger?

Hvornår og hvordan kunne i mærke at gummerne kløede og at der var tænder på vej ?

Er i tvivl om det bare er fordi hun er i den orale fase?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det behøver ikke være kløende gummer.

Mit bud er at hun bare udforsker verden. Munden er jo hendes vigtigste sanseorgan! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er tænder vokser de også i ryk, så der kan stadig gå lang tid. Anabella har altid savlet meget og i perioder kunne vi skifte savlesmæk hver time.. Alle har sagt siden hun var ganske lille, at nu kommer der snart tænder. Men den første tittede frem i søndags dagen før hun fyldte 1 år :D

Så nej, det behøver ikke være tænder! Det kan også være en måde at udforske verden på. Og savleriet var her ofte fordi hun pludrede helt vildt og sagde alverdens lyde med munden, så der bare dryppede savl samtidig, haha! :D

De sidste par dage inden der kom en tand, var det ikke savl på samme måde, der løb der nærmest bare vand ud af munden og vi skiftede bogstavelig talt savlesmæk hvert kvarter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian fik tænder meget tidligt, jeg mener han var omkring de 3 mdr.

Om det er tænder med dit barn er svært at sige, men muligheden er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WIlliam har også været sådan fra han var omkring 2 måneder vil jeg tro. Han har ingen tænder endnu (er 6,5 måned nu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thea har eller ingen tænder endnu, selvom hun af flere omgange har været meget plaget af tænderne.

Men hun savler generelt meget, fordi alt skal undersøges i munden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga savler helt ekstremt også! Har tjekket for tænder for jeg var selv kun 4 måneder da jeg fik tænder men kan ikke se noget. Min sp sagde nu også det var helt normalt når de kom i den orale fase

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar allesammen ! Hun er nok bare godt igang med den orale fase så :P Har i dag købt 3 bideringe til hende, så håber jeg at mine fingre snart bliver skånet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla var også omkring 3-4 måneder, da hun begyndte at stoppe fingrene i munden og savle helt vildt. Men hun var godt 11 måneder før hun fik den første tand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke noget med at de også savler fordi de danner de enzymer, som skal nedbryde rigtig mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER