stilletten

Mærke liv og nf

5 indlæg i dette emne

Hej piger!

Til nf scanningen gik det. Hele heldigvis godt. Pyyyh! Alt var ok, vurderingen lød på 1:4000 og nakkefolden var meget tynd. Min lille spires længde var tirsdag 6,1 cm fra hoved til hale, så terminen er fastsat til 12-4-2013. Så dejligt!

Men jordemoderen fortalte. Mig til scanningen, at der er nogle kvinder, der taler om at de mærkerliv allerede nu her. Jeg troede det først var omkring uge 16 man normalt mærker det. Altså uden på maven ved jeg godt,det ikke mærkes endnu.

Men så da den ene scannede, maste hunjo lidt på maveskindet, og for hver gang vi så babyen vende sig, så mærkede jegdet faktisk meget let op mod dender scannerfætter.

Samme aften fik jeg placeret mig på maveni sengen, og pludselig fik jeg et ordentligt og pludseligt bask dernede. Det var næsten som om den sagde "flyt dig, mor!"

Og i dag og i går jeg jeg også mærket små bask, små lidt spidse bask ud mod maveskindet, ikke rigtigt bobler af luft i maven, men absolut heller ikke langt fra. Bare i livmoderregionen.

Så nu Spørger jeg jer. Har nogle af jer også oplevet noget lignende, eller er jeg bare udstyret med en ny ronaldo i skarp træning derinde? Og vidste I at man kan være heldig at mærke liv så tidligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har først kunne mærke noget i dag. Fik næsten et helt chok! :D

Men er 14 uger henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det var ret normalt først at mærke noget omkring uge 20 og hvis man havde født før/været gravid før, så måske fra omkring uge 16.

Det kan selvfølgelig stadig være det "normale" ;-)

Jeg kan selv ikke mærke noget som helst, men er jo også gravid for første gang + ikke så langt henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ogsås elv det er lidt underligt.

Men igen i dag mærkede jeg tydelige små bobler, der bestemt ikke var fra tarmsystem osv. Det er lidt sært faktisk. Men rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER