Mynthe

Ønsker for fødslen

4 indlæg i dette emne

Har i nogle specifikke ønsker for fødslen?

Noget i IKKE vil?

Tanker om smertelindring mm?

Min "drømme" scenarie er at jeg har rimelig styr på det hjemme, og at vi bliver hjemme så længe at vi er sikre på ikke at blive sendt hjem igen.

jeg forestiller mig en "start" med film og varmepude på sofaen, indtil det bare ikke går længere.

Jeg er generelt glad for "systemer" så tænker at når det virkelig bliver slemt, så må tiden inddeles i ½ timer, og så må vi se om jeg kan klare et par ½-timer mere inden turen går til hospitalet.

I forhold til smertestillende har jeg ikke nogle absolutte ønsker, men hvis det er muligt vil jeg gerne i vand.

Tænker at starte med "milde" smertestillende metoder, vand, akupunktur evt. lattergas (hvis det bruges endnu)

Sterilvand/saltvandspapler lyder som noget fra helvede af, og dem har jeg ikke umiddelbart mod på at prøve.

Epiduralblokade er ikke noget jeg umiddelbart ønsker mig, men heller ikke noget jeg på forhånd afviser.

Jeg begynder at være spændt på fødslen, men mest som noget jeg ser frem til.

Dog har jeg også lidt ærefrygt for om det nu går som jeg har håbet eller om jeg helt mister kontrollen.

Hvis kontrollen ryger helt så tror jeg at jeg vil ty til en epidural, for jeg forestiller mig at smerten bliver meget værre hvis jeg panikker.

Egentlig glæder jeg mig også lidt til at vise min mand at jeg er sej!

Det er jeg nu ret sikker på at han synes jeg er, ligemeget hvordan det nu går.

I forhold til tanker om ting der kan gå galt, så er jeg helt overbevidst om at personalet er meget kompetent og vil give mig de rette råd, derfor bekymrer det mig ikke rigtigt endnu.

Skulle der blive behov for AKS så tager de meget kyndige fagfolk nok styringen og så må jeg jo "bare" følge med.

Det blev lidt langt.. -men hvad tænker i andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker en hurtig :D fødsel, igen. Mine tanker er:

Ingen smertelindring hvis muligt

Vandfødsel

Selv tage imod barnet

Enten sen afnavling (2-3 timer eller Lotusfødsel)

Ambulant fødsel

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fødte Ferdinand satte han hovedet på skrå. Det var en hård og kompliceret fødsel' der endte med at banditten kom ud den rigtige vej. I første omgang så drømmer jeg om en nogenlunde ukompliceret fødsel uden en kødrand af personale (som jeg selvfølgelig værdsætter, hvis det er nødvendigt).

Jeg håber at have nogenlunde ro på til vi er på fødegangen og forhåbentlig ikke bliver sendt hjem. Jeg vil ikke nødvendigvis have smertelindring, men er heller ikke fuldstændig afvisende. Desværre må de ikke bruge lattergas. Esbjerg, det ville jeg ellers godt.

Jeg vil ikke nødvendigvis føde liggende, men hae lov at ligge på siden eller lignende. Og jeg vil gerne i vand.

Så vil jeg gerne have en hurtig fødsel ligesom min mor og søstre har haft :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har de jo besluttet sig for at jeg skal have kejsersnit, men jeg håber på at det går uproblematisk og at jeg kan komme hjem allerede tre dage efter - og at smerterne ikke er være end at panodiler kan tage dem :-)

Min mand er hjemme de første 14 dage efter og så har min mor taget ferie de 14 efterfølgende dage...jeg er lidt nervøs for al det halløj med at man ikke må løfte så meget, men håber lidt at det slet ikke er så stort et problem, når først jeg står i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER