Nitzen1987

Må jeres barn komme ud når det er forkølet/syg?

11 indlæg i dette emne

???

Maja har været forkølet med snot og hoste siden weekenden. Hun var i DP mandag, tirsdag og onsdag men i dag valgte min mand at holde hende hjemme pga. Forkølelse. Jeg synes nu ikke at hun er slemt forkølet, men jeg er u tvivl om, hvorvidt det er godt at komme ud når hun er forkølet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Anita.

Hvis ikke barnet har feber eller er meget sløj, synes jeg ikke lidt frisk luft skader :)

Men det er jo en vurderingssag.

Drengene er altd blevet "luftet" selv om de er syge.

Med mindre de har høj feber eller er sløje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forkølelse og hoste hører med til årstiden..... Så med mindre at Luna har feber og er sløj af det, så kommer hun ud og er med som hun plejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forkølelse og hoste hører med til årstiden..... Så med mindre at Luna har feber og er sløj af det, så kommer hun ud og er med som hun plejer :)

:ditto snot og hoste er ikke "rigtig" syg! Er Mies temperatur over 37,5 holder jeg hende hjemme. Har hun sovet dårligt pga hoste vil jeg også overveje om hun skal blive hjemme og hvis hun på anden måde virker skidt - man kan jo godt have ondt i hovedet pga snot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo godt være snottede i længere tid, så hvis hun ellers virker frisk, ville jeg ikke have skrupler ved at sende hende afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med de andre :) hvis vi skulle holde hjemme hver gang hun er snottet ville vi godt nok skulle være meget hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre! Det er også godt med den friske luft, når de er forkølede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg et barn med AB, hvilket har givet og giver mange forkølelser. Hvis jeg skulle begrænse hans færden i vs og udendørs hver gang han er forkølet vil det blive rigtig træls for os begge. Så så længe han ikke er syg men "bare forkølet" gør vi som vi plejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er forkølelse heller ikke en årsag til at blive hjemme. Så længe han kan deltage med lige vilkår som de andre er han velkommen. Og vi bliver først kaldt hjem ved en temperatur på 38...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferdinand har været hjemme m hoste, snot og feber on og siden søndag. Han var ved lægen på fjerde dag og hun beordrede os nærmest på tur i frisk luft :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os kommer Milas afsted hvis han ikke har feber og ellers er frisk og ikke pylret pga sygdom :) Der er jo en øget risiko for at man kan pådrage sig andre og mere alvorlige sygdomme hvis man begiver sig ud blandt andre mennesker, mens man er "virus/influenza-agtigt-syg", men jeg er ikke så bekymret en mor, så ville kun holde mit barn væk fra hospitaler og den slags, hvis han selv var syg :) En tur med ud og handle eller en tur på legepladsen ville jeg ikke holde mig tilbage for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER