Guest MM91

Strækmærker

15 indlæg i dette emne

Hej:)

Nogen gode råd til at undgå strækmærker? Cremer, olier eller lignende? Og hvornår man skal begynde på det ?

Ved godt at de der har tendens til at få det nok vil få det lige meget hvad, men det ville da ikke skade at prøve at gøre lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godmorgen :) jamen jeg smør den både i nivea den der fede blå crem også smør jeg den i bio Oil :) ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lidt skrækmærker under min første graviditet. Jeg opdagede bagefter den der olie bio oil - den kan man også bruge efterfølgende. Den virker! I hvert fald på mig :) Det eneste negative er, at jeg efterhånden er blevet lidt træt af lugten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du gør det "allerede" nu Julie?

Okay jeg må prøve at gå på jagt efter det så, man kan jo ligeså godt forsøge at undgå dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj. Kommer lige forbi fra decemberterminen.

Jeg bruger arganolie. Se billigarganolie.dk

Det er godt til mange ting fordi der er så vitaminholdigt.

Har endnu ikke fået strækmærker, og har termin 11.12.13, men man skal self. aldrig sige aldrig.

Vil bare hellere have forsøgt at gøre noget for at undgå det og så få det alligevel. I stedet for at få det og så bagefter tænke "øv, kunne jeg mon have gjort noget?!"

Held og lykke med det. Og tillykke med graviditeten til jer alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja præcis man kan ligeså godt forsøge, det skader jo ikke :)

Tak for rådet og også tillykke til dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig heller ingen her ! Men hellere være på den sikre side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry this is in English but Bio oil all the way! Also I used Palmers Cocoa butter for a nice smell!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører med den fede nivea creme.. Det gjorde jeg også i første graviditet og slap uden strækmærker.. (Jeg gik så også kun til uge 25, så jeg blev ikke specielt stor.)

Jeg har valgt at gøre det fra starten - også for at man lige 'får lidt tid med maven'.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode råd . Jeg går straks ned og køber lidt creme og olie . Men først et smut til jordemor hvor jeg er på vej hen nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smurt maven med mor/barn olie fra matas gennem hele graviditeten.. Og jeg ligner en tiger :prik Så her har det i hvert fald ikke hjulpet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked at at måtte sige det, men strækmærker er underhuden der sprækker, og kan desvære ikke forbygges.

Nogle mener at det er arveligt betinget om man får strækmærker eller ej. (min mor ligner en tiger og jeg fik 2, så ved ikke helt om det passer.

Dog kan kløe og tør hud være lige så irriterende og det kan lindres med div. cremer eller olier.

Selv brugte jeg den parfumefrie bodybutter fra MatasNatur, da den er fri for både parfume og parabener og andet skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal regne med at kunne gøre en forskel hvad stræknærkerne angår :) desværre! Men hvis det hjælper dig, at du føler du gør noget, synes jeg selvfølgelig ikke du skal holde dig tilbage :)

Jeg gjorde INTET i min første graviditet (trods min mor fik strækmærker i sine graviditeter), og jeg fik ikke et strækmærke :yay

Tænker mere at det handler om at give huden de bedste betingelser - masser af vand og en masse vitaminer og mineraler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sandt nok, at der ikke eksisterer videnskabelige beviser for, at strækmærker kan forebygges. Der er heller ingen videnskabelige beviser for, at det ikke kan forebygges.

På samme måde er der heller ingen videnskabelige beviser for at strækmærker udelukkende er arveligt betingede. Som Leras selv skriver modbeviser hun og hendes mor denne påstand.

Jeg vil til enhver tid sige, at det er bedre at have forsøgt. Så ved man da med sig selv, at man gjorde hvad man kunne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bugte bio oil.. var dog ikke så flittig til at bruge den i graviditeten. Men da strækmærkerne kom efter fødslen blev den brugt dagligt og har taget 95% af dem! så kan varmt anbefalde bio oil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER