TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Har haft en skøn dag i fantastisk selskab.

Luna har hygget sig mindst lige så meget og er vist blevet et par venner rigere :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var alene i IKEA i dag, og der var den sødeste lille fyr der stod ved legekøkkenet og blev ved med at tage fat i min hånd, for at jeg skulle lege med ham :kuller ih hvor var han skøn.

Heldigvis kom hans mor efter et par minutter, så jeg ikke nåede at stjæle ham med hjem. Han passede ellers lige aldersmæssigt med Noah ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det at man ved om et barn er højre eller venstrehåndet?

Pixie sad nemlig og tegnede og så blev jeg lige i tvivl.

Hun bruger nemlig begge hænder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det at man ved om et barn er højre eller venstrehåndet?

Pixie sad nemlig og tegnede og så blev jeg lige i tvivl.

Hun bruger nemlig begge hænder

De siger lige før skole alderen, mange finder deres præference før, men intet er helt sikkert.

Mie har ofte brugt venstre og jeg har 100 gange været overbevist om at hun er venstrehåndet, bare for at hun skiftede præference 14 dage efter. Så nu er jeg blevet enig med mig selv om at se tiden an :p

Min mor er venstrehåndet og selvom jeg er lidt rusten i det så kan jeg det meste med venstre hånd. Så jeg vil godt kunne hjælpe Mie med finmotorik og praktiske ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal Marius over til din faste gæstedagplejer i 3 dage. Så kan vi gå sagt pæn farvel til hende også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby starter i børnehave i dag :boo :boo :boo Jeg er ét stort bundt af knudrede mor-følelser og synes faktisk, at det er et kæmpe stort skridt. Og jeg er blevet nødt til at tage på arbejde, da vi har mega travlt, så i dag og i morgen er det far, der står for indkøring. Hvilket nok er bedst for Inger, men IKKE for mor :lol :boo 

hun kom ind i vores seng i nat og slog de små tykke arme helt tæt om min hals, og jeg synes bare stadig, at hun virkede så lille. 

 

Nå, det bliver godt. Hun er mega badass, og selvfølgelig får hun alletiders børnehavetid! Nu skal mor bare lige kunne følge lidt med rent følelsesmæssigt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby starter i børnehave i dag :boo :boo :boo Jeg er ét stort bundt af knudrede mor-følelser og synes faktisk, at det er et kæmpe stort skridt. Og jeg er blevet nødt til at tage på arbejde, da vi har mega travlt, så i dag og i morgen er det far, der står for indkøring. Hvilket nok er bedst for Inger, men IKKE for mor :lol :boo

hun kom ind i vores seng i nat og slog de små tykke arme helt tæt om min hals, og jeg synes bare stadig, at hun virkede så lille.

Nå, det bliver godt. Hun er mega badass, og selvfølgelig får hun alletiders børnehavetid! Nu skal mor bare lige kunne følge lidt med rent følelsesmæssigt :rolleyes

:kram Jeg kan kun sige, at jeg gruer for selv at skulle igennem det :rolleyes Men de får det så fedt! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til gengæld afleveret min lille dagpleje dreng idag for første gang i over et halvt år, og han var virkelig ked og ville ikke slippe mig, da jeg gik :boo Har lyst til at vende om og tage han med hjem igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til gengæld afleveret min lille dagpleje dreng idag for første gang i over et halvt år, og han var virkelig ked og ville ikke slippe mig, da jeg gik :boo Har lyst til at vende om og tage han med hjem igen :rolleyes

:kram Har lige afleveret Marius i gæstedagpleje og han blev ved med at sige, ikke ned til M. Og han havde bare fat i mig men græd heldigvis ikke. Løftede ham ind i legeværelset og satte ham ved en skraldebil. Så fik jeg farvelkram og nys og han vinkede :D Så var han i fuld sving med at lege :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til gengæld afleveret min lille dagpleje dreng idag for første gang i over et halvt år, og han var virkelig ked og ville ikke slippe mig, da jeg gik :boo Har lyst til at vende om og tage han med hjem igen :rolleyes

Åh nej, det er det VÆRSTE!!! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til gengæld afleveret min lille dagpleje dreng idag for første gang i over et halvt år, og han var virkelig ked og ville ikke slippe mig, da jeg gik :boo Har lyst til at vende om og tage han med hjem igen :rolleyes

:kram2

Det er så træls, man vænner sig aldrig til det :(

Hjem og benene op og slap af :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram piger! :lovebk Puh, jeg synes det er væmmeligt. Især når jeg jo har barsel og faktisk KUNNE holde ham hjemme. Har bare så meget, jeg skal have fixet idag, og holder fri med ham imorgen + på fredag jo. Så synes det var bedst, at han kom afsted. Men puh, det med at gå fra sit grædende barn, det er så forfærdeligt altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en dreng med mandagssyge ( = :boo ud af det blå!!!), mandage er bare trælse dage for os begge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en dreng med mandagssyge ( = :boo ud af det blå!!!), mandage er bare trælse dage for os begge!

:kram Mandage er bare noget hø! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til dem, der både afleverede i bh og i dp, har mandags blues og alle andre der trænger ;)

Edith har også haft første dag i bh (eller i denne uge i mellemgruppe halløj, for gruppen flytter først i bh på mandag) og klarede det mega sejt. Jeg var der sammen med hende i 40 minutter, da de spiste frugt og sagde hej til Edith. Hun var bare helt cool og sagde højt og flot (til hele gruppen på 15 børn): "jeg hedder Edith og min mor hedder Maja" :glad

Efter frugt løb hun afsted og glemte alt om mig, jeg kunne slet ikke få kontakt, da jeg sagde at vi smuttede ned og handle og ville hente efter frokost.. Det var fint med hende: "jaja mor, vi ses efter frokost"..

Pædagogen sagde hun havde hygget sig, selv startet nye lege med de andre og spist mega meget frokost.. Store pige altså :boo :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Mandage er bare noget hø! :kiss

Tak for kram :kram2 ja det må man sige! Det tog 1 time at putte til lur :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng der klager en del over ondt i numsen. Men kan jo egentlig godt forstå det efter hård mave og for formentlig en rift et sted. Og nu har han også lidt rød numse og kradsemærke på numsen han selv har lavet. Kan man godt ringe til lægen i deres tlf tid og bare få en snak om det? Eller er det kun til akut? Eller skal jeg bare ringe ned på klinikken og bestille en tid så de kan vurdere om der evt stadig sidder noget forstoppelse eller anden undersøgelse for lige tjekke op på det hele? Er total rundt på gulvet med den numse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp!

På fredag har J fri, vi skal til scanning og så ind på Js arbejde (hvor der ingen er) og kigge i Ws babytøj og så hjem igen i tide til frokost.

Js forældre spørger så om ikke vi vil med til dyreskue efter scanning. Jeg har ikke lyst (af flere grunde) og vi takker nej.

Nu foreslår de så at passe W fra morgenstunden og tage ham alene med til dyreskue.

Det gode: rolig tur til scanning, mulighed for hyggelig brunch som par, rolig gennemgang af babysager. + W elsker dyr, maskiner og den slags

Det dårlige: at jeg ikke kan lide at de passer W til sådan et arrangement, havde de ville passe hjemme, havde jeg sagt ja uden meget tøven. De fatter på ingen måde at W har brug for at blive skærmet, få pauser og de er bare MEGET PÅ hele tiden (sådan at jeg får det både fysisk og psykisk dårligt efter et besøg på kun et par timer). Vi skal til fødselsdag (et relativt ukendt sted) om lørdagen og direkte videre på camping = der er rigeligt stimulanser for W.

I kan måske fornemme hvad jeg synes. Jeg kan fortælle at J er uenig med mig. Hvad synes i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng der klager en del over ondt i numsen. Men kan jo egentlig godt forstå det efter hård mave og for formentlig en rift et sted. Og nu har han også lidt rød numse og kradsemærke på numsen han selv har lavet. Kan man godt ringe til lægen i deres tlf tid og bare få en snak om det? Eller er det kun til akut? Eller skal jeg bare ringe ned på klinikken og bestille en tid så de kan vurdere om der evt stadig sidder noget forstoppelse eller anden undersøgelse for lige tjekke op på det hele? Er total rundt på gulvet med den numse...

Hmm, jeg synes godt, at du kan ringe - bestilte tider (i hvert fald hos os) kan jo ligge adskillige dage ude i fremtiden, hvis det ikke netop er akut :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp!

På fredag har J fri, vi skal til scanning og så ind på Js arbejde (hvor der ingen er) og kigge i Ws babytøj og så hjem igen i tide til frokost.

Js forældre spørger så om ikke vi vil med til dyreskue efter scanning. Jeg har ikke lyst (af flere grunde) og vi takker nej.

Nu foreslår de så at passe W fra morgenstunden og tage ham alene med til dyreskue.

Det gode: rolig tur til scanning, mulighed for hyggelig brunch som par, rolig gennemgang af babysager. + W elsker dyr, maskiner og den slags

Det dårlige: at jeg ikke kan lide at de passer W til sådan et arrangement, havde de ville passe hjemme, havde jeg sagt ja uden meget tøven. De fatter på ingen måde at W har brug for at blive skærmet, få pauser og de er bare MEGET PÅ hele tiden (sådan at jeg får det både fysisk og psykisk dårligt efter et besøg på kun et par timer). Vi skal til fødselsdag (et relativt ukendt sted) om lørdagen og direkte videre på camping = der er rigeligt stimulanser for W.

I kan måske fornemme hvad jeg synes. Jeg kan fortælle at J er uenig med mig. Hvad synes i?

Hmm... Jeg har nul og niks erfaring med sensitive børn, så jeg tænker umiddelbart, at han er ved at være så stor, at det er værd at gøre forsøget... Men samtidig har jeg en lurende fornemmelse af, at jeg snakker, som jeg har forstand til... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg synes godt, at du kan ringe - bestilte tider (i hvert fald hos os) kan jo ligge adskillige dage ude i fremtiden, hvis det ikke netop er akut :chin:

Hvis vi er heldige, får vi tid samme dag ;) i hvert fald hvis vi ingen præferencer har. Nu er han ved at lave ble, så må vi lige se hvordan det står til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp!

På fredag har J fri, vi skal til scanning og så ind på Js arbejde (hvor der ingen er) og kigge i Ws babytøj og så hjem igen i tide til frokost.

Js forældre spørger så om ikke vi vil med til dyreskue efter scanning. Jeg har ikke lyst (af flere grunde) og vi takker nej.

Nu foreslår de så at passe W fra morgenstunden og tage ham alene med til dyreskue.

Det gode: rolig tur til scanning, mulighed for hyggelig brunch som par, rolig gennemgang af babysager. + W elsker dyr, maskiner og den slags

Det dårlige: at jeg ikke kan lide at de passer W til sådan et arrangement, havde de ville passe hjemme, havde jeg sagt ja uden meget tøven. De fatter på ingen måde at W har brug for at blive skærmet, få pauser og de er bare MEGET PÅ hele tiden (sådan at jeg får det både fysisk og psykisk dårligt efter et besøg på kun et par timer). Vi skal til fødselsdag (et relativt ukendt sted) om lørdagen og direkte videre på camping = der er rigeligt stimulanser for W.

I kan måske fornemme hvad jeg synes. Jeg kan fortælle at J er uenig med mig. Hvad synes i?

Jeg havde sagt nej, sådan noget vil jeg kun selv tage Silke Elia med til. Hun er ikke stor nok til selv at sige nok fra endnu - især ikke hvis det er rigtig spændende, og det er mig der står med lorten dagene efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg har nul og niks erfaring med sensitive børn, så jeg tænker umiddelbart, at han er ved at være så stor, at det er værd at gøre forsøget... Men samtidig har jeg en lurende fornemmelse af, at jeg snakker, som jeg har forstand til... :rolleyes

Ud over at jeg har det dårligt med at andre passer W, ude i offentligheden (mega skræmmende!), så er det især det med planerne i dagene efter.

Egentligt har jeg ikke svært ved at beslutte hvad jeg synes. Jeg kan bare tydeligt mærke på J at han rigtig gerne vil have noget par tid. Jeg håber vi kan blive enige om et kompromis med en anden dag og pasning hjemme hos farmor og farfar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sagt nej, sådan noget vil jeg kun selv tage Silke Elia med til. Hun er ikke stor nok til selv at sige nok fra endnu - især ikke hvis det er rigtig spændende, og det er mig der står med lorten dagene efter.

Det er lige præcis det jeg selv tænker! Og vi har bare ikke plads til en møg dag, dagen efter. Vi skal med til den fødselsdag!

W siger aldrig et kvæk hos farmor og farfar. Han græder ALDRIG der! Det hele kommer i voldsom grad når han kommer hjem.

Men de forstår ham virkelig heller ikke. De løber i hælene konstant, også når han (for mig) tydeligt prøver at gå for sig selv.

Men som jeg skrev til Lise synes jeg at det er svært, fordi jeg ved hvordan J trænger til partid. Jeg tror jeg vil prøve at snakke med ham om en anden dag, hvor de kan passe hjemme og hvor vores weekend ikke er så presset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp!

På fredag har J fri, vi skal til scanning og så ind på Js arbejde (hvor der ingen er) og kigge i Ws babytøj og så hjem igen i tide til frokost.

Js forældre spørger så om ikke vi vil med til dyreskue efter scanning. Jeg har ikke lyst (af flere grunde) og vi takker nej.

Nu foreslår de så at passe W fra morgenstunden og tage ham alene med til dyreskue.

Det gode: rolig tur til scanning, mulighed for hyggelig brunch som par, rolig gennemgang af babysager. + W elsker dyr, maskiner og den slags

Det dårlige: at jeg ikke kan lide at de passer W til sådan et arrangement, havde de ville passe hjemme, havde jeg sagt ja uden meget tøven. De fatter på ingen måde at W har brug for at blive skærmet, få pauser og de er bare MEGET PÅ hele tiden (sådan at jeg får det både fysisk og psykisk dårligt efter et besøg på kun et par timer). Vi skal til fødselsdag (et relativt ukendt sted) om lørdagen og direkte videre på camping = der er rigeligt stimulanser for W.

I kan måske fornemme hvad jeg synes. Jeg kan fortælle at J er uenig med mig. Hvad synes i?

Hvor vigtig er den fødselsdag? Jeg hælder lidt til at satse, og så vælge at det KAN betyde, at I må droppe fødselsdagen eller tage tidligt hjem, hvis det er... Ligesom Lise har jeg ikke erfaring med sensitive børn, men jeg synes det lyder som en god oplevelse for ham, og en god lejlighed til alenetid til dig og J. Måske bliver det træls bagefter, men jeg tænker også, at det måske ikke gør (jeg har ikke indtrykket af, at det sker så tit at I "prøver det af" at han bliver passet af andre?).

Og så den lidt stride, sorry sorry sorry: Men når, jeg læser dine argumenter, så synes jeg det lyder mere til, at det er dig, der bliver utryg ved det end W :blush Men igen, jeg har ikke erfaring med sensitive børn. Og mor ved bedst. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.