TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Det er lige præcis det jeg selv tænker! Og vi har bare ikke plads til en møg dag, dagen efter. Vi skal med til den fødselsdag!

W siger aldrig et kvæk hos farmor og farfar. Han græder ALDRIG der! Det hele kommer i voldsom grad når han kommer hjem.

Men de forstår ham virkelig heller ikke. De løber i hælene konstant, også når han (for mig) tydeligt prøver at gå for sig selv.

Men som jeg skrev til Lise synes jeg at det er svært, fordi jeg ved hvordan J trænger til partid. Jeg tror jeg vil prøve at snakke med ham om en anden dag, hvor de kan passe hjemme og hvor vores weekend ikke er så presset.

Okay, den her så jeg så først efter at jeg havde skrevet. Jeg kan godt se, den tæller kraftigt imod :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor vigtig er den fødselsdag? Jeg hælder lidt til at satse, og så vælge at det KAN betyde, at I må droppe fødselsdagen eller tage tidligt hjem, hvis det er... Ligesom Lise har jeg ikke erfaring med sensitive børn, men jeg synes det lyder som en god oplevelse for ham, og en god lejlighed til alenetid til dig og J. Måske bliver det træls bagefter, men jeg tænker også, at det måske ikke gør (jeg har ikke indtrykket af, at det sker så tit at I "prøver det af" at han bliver passet af andre?).

Og så den lidt stride, sorry sorry sorry: Men når, jeg læser dine argumenter, så synes jeg det lyder mere til, at det er dig, der bliver utryg ved det end W :blush Men igen, jeg har ikke erfaring med sensitive børn. Og mor ved bedst. ;)

Han bliver nok passet 1,5 gang i mdr i snit, så det er ikke så ofte. Jeg ved at der vil komme reaktion, det er som sådan også ok. Men det betyder bare sikkert: sove sent, dårlig nat, tidligt op, pylret morgen, meget mor omklamrede til fødselsdag (hvilket betyder, kan kun sidde ved mor og ingen må nærme sig), ingen middagslur (fordi fødselsdagen så kom oveni, var vi hjemme, kunne vi måske/måske ikke rede luren).

Haha, jeg er nok lidt farvet af at jeg bare ikke er vild med dem :P det er svært at undgå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, den her så jeg så først efter at jeg havde skrevet. Jeg kan godt se, den tæller kraftigt imod :chin:

Det er bare heller ikke nemt!

Det er den evige balance mellem ikke at pakke i vat, men heller ikke "overdrive". Og vi har en uge med en del arrangementer, altså i forhold til vores normal. Med 2 legeaftaler i træk og en total udfyldt weekend.

Og den her gravide, er ikke så god til søvnløse nætter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bliver nok passet 1,5 gang i mdr i snit, så det er ikke så ofte. Jeg ved at der vil komme reaktion, det er som sådan også ok. Men det betyder bare sikkert: sove sent, dårlig nat, tidligt op, pylret morgen, meget mor omklamrede til fødselsdag (hvilket betyder, kan kun sidde ved mor og ingen må nærme sig), ingen middagslur (fordi fødselsdagen så kom oveni, var vi hjemme, kunne vi måske/måske ikke rede luren).

Haha, jeg er nok lidt farvet af at jeg bare ikke er vild med dem :P det er svært at undgå!

Hehe det er også fair, at du ikke kan lide dem, jeg tænkte bare, at det måske alligevel var godt for W at få gode oplevelser med dem :)

Men jeg kan godt se, det er en dyr pris at betale, og det ville nok også få mig til at bakke :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare heller ikke nemt!

Det er den evige balance mellem ikke at pakke i vat, men heller ikke "overdrive". Og vi har en uge med en del arrangementer, altså i forhold til vores normal. Med 2 legeaftaler i træk og en total udfyldt weekend.

Og den her gravide, er ikke så god til søvnløse nætter...

Kunne aftalen være, at hvis J gerne vil have ham med hans forældre til det dyrehalløj, så tager J til gengæld natten? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi:

Jeg havde helt sikkert valgt at takke nej til et ellers ret flot tilbud. Alene af den grund at i skal noget både lørdag og søndag. For skulle i bare være derhjemme i weekenden, så ville jeg ikke tøve. Netop fordi det også er en fed oplevelse for w at komme med til. Så hvor er det da ærgerligt at i skal til den fødselsdag ...

Kan i ikke allerede nu aftale med svigerne en dag de tager w? Så har i også en kæreste dag at se frem til, for det er lidt ærgerligt at i ikke får den efter scanningen. Men man bliver bare nødt til at tænke på sig barns bedste... Og det virker det også til at du er go til. Samtidigt med at du også godt er klar over at w ikke skal pakkes ind i vat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jo mere, jeg tænker over det, desto mere ville jeg også takke nej uanset hvad, alene fordi I har planer dagen efter. Jeg syntes bare, det virkede som sådan en god deal ellers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg takker pænt nej (og måske prøver at lave en ny aftale en anden dag, de vil meget gerne passe). Jeg kunne mærke at jeg blev helt trist da jeg læste BBMs svar (altså ikke fordi du var grov, bare fordi jeg tænke "måske skulle vi alligevel"), og hvis der er noget jeg efterhånden har lært, så er det at jeg skal lytte til mit hjerte.

Tak for jeres svar søde piger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg takker pænt nej (og måske prøver at lave en ny aftale en anden dag, de vil meget gerne passe). Jeg kunne mærke at jeg blev helt trist da jeg læste BBMs svar (altså ikke fordi du var grov, bare fordi jeg tænke "måske skulle vi alligevel"), og hvis der er noget jeg efterhånden har lært, så er det at jeg skal lytte til mit hjerte.

Tak for jeres svar søde piger :kiss

Uanset hvad, så skal du mærke efter, hvad du synes føles rigtigt, for det ER det rigtige :kiss

Men som du kan se, var jeg også lidt tvivlende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg takker pænt nej (og måske prøver at lave en ny aftale en anden dag, de vil meget gerne passe). Jeg kunne mærke at jeg blev helt trist da jeg læste BBMs svar (altså ikke fordi du var grov, bare fordi jeg tænke "måske skulle vi alligevel"), og hvis der er noget jeg efterhånden har lært, så er det at jeg skal lytte til mit hjerte.

Tak for jeres svar søde piger :kiss

Der har Torben og jeg også stået mange gange, og før vi vidste til det sensitive, følte vi tit at vi stod og var lidt de der pyller forældre. Og så ender man med at gøre noget, som bestemt ikke er det bedste for ens barn. Det handler jo ikke om at man skal skærme børnene for omverdenen, men netop give de, tilpas med stimuli og oplevelser til, at de kan rumme det i deres hjerner, uden at det kokser.

Det er ikke altid muligt, men i de tilfælde hvor man kan, og det ikke er livsnødvendigt, der skal man helt sikkert gøre det. Jeg tror på at det i sidste ende giver de sensitive børn mere styrke og robusthed ... Men man kan desværre bare ikke forvente at omverdenen altid forstår det.

Jeg er bare glad for at torben har en "insider-viden" i og med at han selv er sensitiv. Så han er ofte den, der er mest opmærksom ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har Torben og jeg også stået mange gange, og før vi vidste til det sensitive, følte vi tit at vi stod og var lidt de der pyller forældre. Og så ender man med at gøre noget, som bestemt ikke er det bedste for ens barn. Det handler jo ikke om at man skal skærme børnene for omverdenen, men netop give de, tilpas med stimuli og oplevelser til, at de kan rumme det i deres hjerner, uden at det kokser.

Det er ikke altid muligt, men i de tilfælde hvor man kan, og det ikke er livsnødvendigt, der skal man helt sikkert gøre det. Jeg tror på at det i sidste ende giver de sensitive børn mere styrke og robusthed ... Men man kan desværre bare ikke forvente at omverdenen altid forstår det.

Jeg er bare glad for at torben har en "insider-viden" i og med at han selv er sensitiv. Så han er ofte den, der er mest opmærksom ...

Jeg tror at du har helt ret! Jeg bliver bare usikker nogle gange, fordi omverden har det med at stille sig undrene op!

Jeg kan jo sagtens relatere til Ws behov og reaktioner eftersom jeg selv er særligt sensitiv. Men jeg tror at både mig og Torben er heldige at vi er gift med en der ikke er ss. Du og J kan jo være modparten der tør lidt mere, presser lidt mere, er lidt mere. Og det er nok heldigt for vores børn. Altså når det lykkes os at finde balancen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius havde en meget bedre numse morgen idag :yay Ingen skrig og skrål og ingen beklagelser over, at numsen gør ondt :glad

Derudover har han sovet hele natten i egen seng :glad Selv stået op og gået ind og vækkede mig :p Det er vist første gang det er sket. Heldigvis havde han tid til at putte lidt så moren lige kunne få lov til at vågne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh yay - fik update fra A ang. indkøring. Inger havde været fyr og flamme, så selvom det ikke var planen, var han gået hjem i halvanden times tid, og hun havde næsten ikke haft tid til at sige farvel til ham! :yay Og han hentede en glad og lykkelig truntedulle :loveshower

Åhh håber håber, at det også bliver sådan i morgen, hvor det er mors tur til at køre ind! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi: jeg havde også sagt nej. Af de årsager, du selv nævner! V var på bondegårdstur i sidste = 2 frygtelige dage bagefter. Hun er heller aldrig blevet passet "offentligt" af bedsterne, kun i hjemmet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi: jeg havde også sagt nej. Af de årsager, du selv nævner! V var på bondegårdstur i sidste = 2 frygtelige dage bagefter. Hun er heller aldrig blevet passet "offentligt" af bedsterne, kun i hjemmet. :)

Tak for responsen søde :kiss

Jeg har tænkt over det siden i går (for at være fair over for J), og har her til aften takket nej. Det dur jo ikke. Så selvom J blev lidt skuffet, så er det det helt rigtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VS i morgen eller ej?

 

Da jeg hentede Noah, sagde de, at han havde øjenbetændelse, skulle i behandling og først må komme igen om 1-2 dage.

 

Hans symptomer:

Gule klatter i øjnene (ikke løbende pus)

Let tåreflåd

Let forkølet

 

Når jeg kigger på sundhedsstyrelsens hjemmeside, kan jeg kun få det til mild øjenbetændelse, der blot skal vaskes, og barnet må gerne komme i institution, hvis almentilstanden ikke er påvirket.

 

https://Sundhedsstyrelsen

 

Hvad tænker I? Vil I rette jer efter sundhedsstyrelsen eller vuggestuen? Har mest lyst til at sige sundhedsstyrelse, men vil også føle mig som en rigtig øv forældre, at komme med et barn de har bet om skal blive hjemme (og ja, det passer MEGA dårligt med barn syg for os begge i morgen, og vi har ingen andre der kan passe...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VS i morgen eller ej?

Da jeg hentede Noah, sagde de, at han havde øjenbetændelse, skulle i behandling og først må komme igen om 1-2 dage.

Hans symptomer:

Gule klatter i øjnene (ikke løbende pus)

Let tåreflåd

Let forkølet

Når jeg kigger på sundhedsstyrelsens hjemmeside, kan jeg kun få det til mild øjenbetændelse, der blot skal vaskes, og barnet må gerne komme i institution, hvis almentilstanden ikke er påvirket.

https://Sundhedsstyrelsen

Hvad tænker I? Vil I rette jer efter sundhedsstyrelsen eller vuggestuen? Har mest lyst til at sige sundhedsstyrelse, men vil også føle mig som en rigtig øv forældre, at komme med et barn de har bet om skal blive hjemme (og ja, det passer MEGA dårligt med barn syg for os begge i morgen, og vi har ingen andre der kan passe...).

Så snart Marius bliver snottet, har han hult pus i øjnene og de løber. Men så længe de ikke er røde og klistrer sammen, så har det været ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius mente jeg skulle pakke ham ind :D Det betyder åben bart at putte ham og give dynen på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på forsinket 2,5 (hun er knap 2,10mdr) års samtale i næste uge. Fik lige at vide at lederen af dagplejen også kommer med. Normalt er det kun dagplejepædagogen, dagplejer og forældre. Men de vurderer det er bedst, så det hurtigt kan blive sat ting i værks, hvis det vurderes. Her er det især hendes sprog, der tænkes på. Vi skal også snakke overgang til børnehave. Pyhh synes det kommer alt for tæt på, selvom det heldigvis først er 1. November.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius mente jeg skulle pakke ham ind :D Det betyder åben bart at putte ham og give dynen på :D

Tihii :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tihii :D

Spurgte ham også om han også ville have sløjfe på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg har vrisset og været sur og totalt underskudsmor idag... :( Og alligevel var Valdemars sidste ord for idag "Jeg elsker dig" halvt i søvne. Hvordan er det lige, at jeg har fået sådan en dejlig dreng?! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg har vrisset og været sur og totalt underskudsmor idag... :( Og alligevel var Valdemars sidste ord for idag "Jeg elsker dig" halvt i søvne. Hvordan er det lige, at jeg har fået sådan en dejlig dreng?! :wub

 

Du skal have et kram! :kram Men ih hvor er han sød!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot er endelig ved at være frisk. Her til morgen satte han bamse på trip trap stolen og skubbede stolen ind til bordet, så bamse også kunne få noget morgenmad. Så satte Elliot sig på fars stol. Vi fandt IKEA stolen frem, og så sad de der sammen, Bamse og Elliot, og spiste morgenmad :biglove Smeeeelt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have et kram! :kram Men ih hvor er han sød!

Tak :kiss Det sucks at have tid - men ikke rigtig overskud - til hyggedage med ham <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.