louisef

Hvornår lå baby fast?

10 indlæg i dette emne

Ja hvornår lå jeres baby fast i korrekt stilling?

Nogen hvor junior lå sent fast? Eller som måtte ud i vendingsforsøg? Hvordan var det i så fald? Og hvis det ikke lykkedes valgte i så KS eller sædefødsel?

Er selv hundeangst for tanken om sædefødsel, men ved man ofte vil anbefale det i den situation på Herlev. Hmm men jeg bekymrer mig nu nok alt for tidligt :) sådan er det med for meget tænketid :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vigga lå vist aldrig rigtig fast men dog med hovedet nedad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lå for første gang fast i dag, 35+5. Tidligere har han ligget med hovedet nedad men ikke fast. Så det ville jeg slet ikke bekymre mig over endnu i hvert fald!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvornår Sebastian lå fast, men omkring uge 33-34 tror jeg.

Cassandra lå med hovedet den forkerte vej, jeg fik planlagt kejsersnit. Det var flere årsager til dette, mit skrantende helbred også havde jeg fået aks ved nr. 1 så tror slet ikke jeg må sædefødsel. Mit valg havde dog været det samme, jeg ville ikke vælge sædefødsel, men ved andre har haft gode erfaringer med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg var til JM (uge 34+6) stod han ikke helt fast - dog vendte han med hovedet nedad. Næste gang jeg skal afsted (uge 37) skal han helst stå fast, sagde hun..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje stod aldrig fast, men i den tid de tjekkede stod hun med hovedet ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen! :)

Ved godt lillepigen endnu har 'længe' til at få lagt sig den rigtige vej :) men man får jo tænkt en del over alle mulighederne når man sådanne går og venter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvornår det er normalt de vender med hovedet nedad ved andengansfødsel? Og hvornår de forventes at sidde fast ved andengangsfødsel? Jeg har bare hørt at det er senere end ved første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen! :)

Ved godt lillepigen endnu har 'længe' til at få lagt sig den rigtige vej :) men man får jo tænkt en del over alle mulighederne når man sådanne går og venter :)

Hej louisef

Jeg kender godt de tanker der. Min skifter mellem sædeleje og tværleje stadig, og jeg er nu i uge 34/35 (afhængigt af hvordan man foretrækker at se det). I en periode har jeg tænkt en del på dette med sædefødsel eller kejsersnit, men nu tænker jeg, at han nok skal nå at vende sig. De aller fleste babyer vender sig jo inden fødsel! Har endog hørt om flere hvor baby har vendt sig aftenen inden vendingsforsøg, lige inden igangsættelse af "planlagt" sædefødsel etc. Der er vel ikke andet for, end at væbne sig med tålmodighed, og se tiden an. Det er jo ikke det man har mest lyst til på dette tidspunkt, I know! Men det skal til. Uanset er det nok ok at have gjort sig nogle tanker omkring sædefødsel, kejsersnit etc, så man er noget mere forberedt. I hvert fald kan man forberede nogle gode spørgsmål til læge/jordemoder til det evt. bliver aktuelt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER