skruk

barsel og su

7 indlæg i dette emne

Jeg har termin d.16. Maj og kan derfor ikke fuldføre mit forårssemester, så hvordan er jeg stillet i forhold til barsel osv, når jeg jo afsluttermit efterårssemester pr 31. januar:/ så hjælp kloge piger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan få dine fødselsklip udbetalt tidligst fra 2 måneder før du går på barsel, hvilket jo vil være i marts. Men da SU er forudbetalt, vil der være et hul i februar så.

Vil du kunne starte på dit semester, altså sådan officielt, og så tage barsel fra det, når du er berettiget til dine fødselsklip?

Jeg ville tage en snak med SUvejlederen på dit uddannelsessted. De har helt sikkert styr på det :) Der er nogle lidt kringlede regler om ECTS-point og hvis du har nok af dem, er du "forud" med dine point, sådan at du ikke bliver "straffet" for at misse undervisning i en måned. Men det kommer an på dit uddannelsessted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke starte, da det er et praktikforløb:/ den er virkelig svær:/ jeg er allerede 1/2 år bagud grundet sygdom, så kørte et semester over et år, men ja, er det su-vejledningen eller studievejledningen jeg skal snakke med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville snakke med begge dele. Det er din studievejleder som kan vejlede dig om muligheder i forhold til orlov fra studiet, og su-vejlederen kan vejlede dig i forhold til SU

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Københavns Universitet må studievejledningen slet ikke vejlede om spørgsmål vedrørende SU. Så der skal man til SU-vejlederen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må jeg prøve:) tror ikke, at jeg er den eneste, der har haft termin midt i semestret;) tusind tak for hjælpen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke starte, da det er et praktikforløb:/ den er virkelig svær:/ jeg er allerede 1/2 år bagud grundet sygdom, så kørte et semester over et år, men ja, er det su-vejledningen eller studievejledningen jeg skal snakke med?

Hvis du har fået udbetalt SU i det halve år du har været syg (og det har været længerevarende sygdom) kan du med en lægeerklæring få erstatningsklip. Bare lige til orientering ;) Jeg har selv fået tildelt 14 erstatningsklip i forbindelse med sygdom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER