TiaK

Patchwork

9 indlæg i dette emne

Er der nogle herinde, der syer patchwork eller bare ved lidt om det?

Jeg har købt julestof, til hvad jeg tænker bare skal syes i firkantent mønster (10*10 cm). Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an...

Skal man have en af de der linealer + knive for at kunne få HELT lige firkanter? Eller kan man med tålmodighed godt nøjes med en god saks og en lineal/vatterpas/vinkel?

Er det bedst at sy på maskine eller i hånden, og hvis i hånden, skal man så bruge papstykker?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, nu tror jeg snart jeg har læst nok om det til jeg tør kaste mig ud i det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, nu tror jeg snart jeg har læst nok om det til jeg tør kaste mig ud i det :D

Glæder mig til at se de første billeder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået klippet:

KncCWcg.jpg

Jeg endte med at tage en kakkel, og klippe efter, var lidt nervøs om jeg havde noget stift nok karton.

Og fået lagt det i mønster:

4PcWmFB.jpg

Nu kan jeg ikke helt bestemme mig for om jeg skal lave fire lange baner, eller mange korte? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved intet om patchwork men synes det tæppe ser mega hyggeligt ud :loveshower Jeg tror, jeg ville lave 5 eller 6 rækker, jeg synes det ser lidt smalt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved intet om patchwork men synes det tæppe ser mega hyggeligt ud :loveshower Jeg tror, jeg ville lave 5 eller 6 rækker, jeg synes det ser lidt smalt ud :)

:D Det er ikke et tæppe ;)

I starten var det tænkt som en bordløber, men jeg tror jeg syr ensfarvet (rød eller mørkegrøn) på i hver side, så det bliver en dug, med patchwork i midten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Det er ikke et tæppe ;)

I starten var det tænkt som en bordløber, men jeg tror jeg syr ensfarvet (rød eller mørkegrøn) på i hver side, så det bliver en dug, med patchwork i midten.

Nå for katten :oops Jamen altså det bliver da en max hyggelig dug så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sy mange små. så lange baner med nåle i hver syning og at få firkanterne til at ramme i syningerne bliver et oppillerhelvede, hvorimod de der 5-6 er mere overskuelige...

siger hende der syer et babytæppe lige nu ala laralils, og har fra anden syerske erfaret, at det er bedre at stikke nålene ned I syningerne fra den anden led, end at sætte i hvert sømrum på hver sin side af syningen. Bare et tip...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER