Guest

Hvornår bruger jeres barn sut?

30 indlæg i dette emne

Anna er glad for sin sut :rolleyes

Hun får den når hun skal sove, om morgenen indtil morgenmaden står på bordet, i den sidste have time fremtil aftensmad (hvis hun beder om den), hvis hun beder om den i bilen (det er bare ikke et sted jeg gider tage kampen!) og hvis hun får tænder og/eller er syg/har slået sig/blev bange.

Jeg prøver så vidt muligt at tage den fra hende, når jeg kan se hun reelt ikke længere har brug for den og det brokker hun sig sjældent over. Nogen gange ligger hun den også selv.

Hun taber den altid når hun sover, så i løbet af natten har hun ikke sut.

Nogen gange tilbyder jeg hende den selv og spørger om hun vil sidde i sofaen med sutten og se lidt tv, for nogen gange skal hun lige have hjælp til at tage en pause.

Jeg har det fint med Annas sutteforbrug for nu, men når hun bliver lidt ældre, så bliver sutten kun tilladt i bilen, sengen og sofaen (med mindre man har slået sig eller er syg) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

UHerhjemme har sutten altidværet rimelig frit tilgængelig. Han har altid været glad for den og den har været en god kilde til tryghed og ro, hos en følsom lille fyr. Vi stopper den ikke i munden på ham, men han spørger selv til den, hvis han har brug for den.

I vuggestuen er det kun de allermindste der har sut hele tiden. Jeg ved ikke om de skiller ved en alder eller om børnene egentlig bare har dem efter behov. Jeg syntes det er super, ville finde det mærkeligt med en hel gruppe m prop i munden :-)

Samtidig finder jeg det helt naturligt, at børn har mere behov for sut sammen med forældrene. Tror trygheden og sutten og mor hænger sammen. Mens de sagtens kan have mindre behov i VS.

Vi har ikke planer om at inddrage sutten foreløbig. F skal være storebror om 2 mdr, flytte fra VS til BH inden da, og jeg ser ingen grund til at tage den fra ham, hvis den kan give tryghed og ro.

Siden F blev 2 har vi begrænset tilgangen sådan, at sutten ikke har ligget fremme og hvis den er i munden, beder vi ham aflevere. Er han frisk og glad, sker det uden problemer.

Jeg syntes ikke sutten er grim, og jeg er ikke bange for F's tænder. Tandlægen har sagt ok for sut indtil tre år, hvis ikke der er overdrevent brug :-) syntes det er fint F er glad for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine har kun haft sut naar de skulle/skal sove (Luka er laenge faerdig men Kian har endnu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna bruger den, når hun selv synes hun har brug for den :)

hun ligger den selv (de mest mærkelige steder) - når hun ikke gider at have den mere :)

vi begynder så småt at vænne hende af med den, når hun er godt 2år og selv kan putte dem i postkassen til julemanden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil min dreng blev to, var han ikke serlig intreseret i sutten. Vi havde flere liggenden rundt om i huset, som han kunne få, hvis han ville, hvilket næsten var aldrig.

Men så blev han mere og mere opmærksom på sutten, og begyndte at spørge til den, og blev ked af det, hvis ikke han fik den.

Og nu putter han konstant fingerne i munden hvis ikke han får sutten.

Så selv om jeg har holdningen, at han ikke skal bruge sut mere end nødvendigt, så må jeg også indrømme at nu får han den oftere hvis vi ikke kan aflede ham, og istedet for at han putter hele hånden i munden.

For det er trods alt nemmere at smide sutten væk (til den tid) end fingerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER