Girl Next Door

Lille, økonomisk og billig bil?

11 indlæg i dette emne

Vores bil har været på værksted 3 gange i denne uge, og er blevet hentet 2 gange med autohjælp fordi den går i stå og ikke vil starte igen. Vores mekaniker siger at den er kørende igen, men sker det igen, hedder det en ny kobling = minimum 10.000 kr :( Så vi er på udkig efter en anden bil.

Lige nu har vi en VW Lupo og den er vi glad for! Den kører 33,3 km/L (realistisk imellem 25-28) den er billig i afgifter mv. Minusserne ved den er at bagagerummet er for lille til en barnevogn når den tid kommer, og vi savner i den grad at der er træk på den.

Jeg elsker at der er automat gear og at det er en diesel.

Hvilke små biler har i? Inspirer mig til hvad jeg skal lede efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, de fleste minibiler som VW Up og Peugeot 107 er jo super små og økonomiske. :) Men hvis der skal være plads til barnevogn, og den må kunne trække noget, skal i nok op i den næste størrelse, såsom en Peugeot 207 el. 208 (min mand arbejder for Peugeot, der er derfor jeg primært tænker på dem ;) ). Andre muligheder i den klasse er en Skoda Fabia, Opel Corsa, Toyota Yaris, VW Polo, Ford Focus, Mazda 2 (ved dog ikke, om den fås i en Dieselversion?), Suzuki Alto el. Swift, mm.. Jeg ved dog ikke nok om de forskellige mærker til at kunne sigen hverken for eller imod. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i køber en Babyjogger City Elite fx (man kan også få barnevognskasse til dem) så kan den klappes helt vildt sammen. Vores passer i hvert fald fint i vores VW Up! også selvom vi har Besafes giga-autostol.

Desværre er der jo så ikke anhængertræk på plus den vist kun laves til benzin, men den kører omkring 24 km på literen, og er virkelig lækker at køre i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil jo slaa et slag for Fiat Punto :)

Min er fra '96 , men vil til enhver tid gerne have en Punto igen... Maasek vi skal have en anelse stoerre naeste gang, siger manden min, men jeg er ikke helt hooked paa den ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilen er endnu engang død, så ny bil er mere end en realitet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror har en Up, og de har en Odder barnevogn der kan klappes helt sammen og kan være i bilen :)

Men er det en brugt eller en ny bil ude efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Altsaa i den Up, jeg lejede sidst, jeg var i Dk, der kunne min kaempe Samsonite kuffert godt staa, saa det bagagerum synes jeg er ret taknemmeligt for saadan en lille fraek bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en twingo, og jeg er bare så glad for min mini bil. Den fylder næsten ikke mere end en trillebøre, og elsker at den bare kan parkeres alle steder.

Den er billig i drift, og afgifter og vigtigst af alt den kører bare pisse godt.

Derudover har vi et kæmpe skrummel af en bil, aner ikke hvad det er for et mærke, men den er sølvgrå. Den er stor, men har en mindre motor, som stadig gør den billig i drift og afgifter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kiggede på små biler sidste år, da jeg var gravid, og vi endte med en hyundai i20, og det er ikke et valg vi har fortrudt. Vores Odder på x-dreamstel kan sagtens være deri, uden at vi skal slå kassen sammen (og det er bare ikke fedt at skulle gøre hver gang!) og den er rummelig af en lille bil at være.

Vi sagde nej til Chevrolet spark og Citroën 107 (er det det den hedder) fordi der ikke var nok bagagerum og fordi de virkede for billige i kvaliteten. Mazda var ikke så meget os og Fiat var et rigtig godt bud, men jeg blev køresyg.

Hvis i har muligheden for det, vil jeg anbefale at i kører forbi en barnevognsforhandler, når i prøvekører bilen, for at prøve hvordan det er at få barnevognen ind i bilen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en peugeot 208 for et lille år siden, og vi er så glade for den. Den er lille, økonomisk og kører som en stor bil :) vi kan have tre autostole på bagsædet og en odder barnevogn uden at klappe kassen sammrn + xdream stel i bagagerummet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER