Betina73

Legekammerater

8 indlæg i dette emne

Hejsa..

Daniel er i den heldige situation, at han er meget omsværmet i børnehaven.

de fleste vil gerne lege med ham, og meget gerne med ham hjem bagefter.

Jeg syns det er helt fint at de har det godt sammen, men at have extra børn med hjem hver eller hveranden dag, vil jeg altså ikke være med til.

Så jeg har lavet det sådan at 1 dag i ugen må han få 1 med hjem, og 1 gang i ugen må han komme hjem til en, det sidste bliver dog mindst benyttet, da de alle helst vil komme her.

Min gode veninde kan ikke forstå mine grænser, men jeg tror bare at børn har brug for struktur og faste aftaler.

Er jeg for striks, og hvordan vil i tackle det?

Det er måske ikke korrekt formuleret, men håber i forstår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt synes jeg slet ikke du er striks..

Mille har to veninder hun leger med efter børnehave og de leger ca sammen en gang om måneden, så her er det slet ikke så ofte som i gør :)

Mille er meget træt når hun kommer hjem og har brug for at koble af og slappe lidt af på sofaen, så hun er helt bombet, når der har været et andet barn med hjem og sommetider bliver hun helt overtræt :( Så jeg prøver at begrænse det..

Nu i dag skal hun faktisk have en af pigerne med hjem, men hun holder også fri i morgen, så hun kan sove længe og så er det ok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke du er striks, det er mere end her.

Tobias har kun haft en med hjemme og lege, og har selv været afsted en gang. Det er det. Han virker ikke til at have behovet for legekamerater uden for børnehaven lige nu. Han er træt når han kommer hjem, og falder tit i søvn på sofaen inden aftensmaden.

Annika har ikke haft nogle med hjemme og lege.

Men skulle en af dem kommer og spørge om de må, jamen så må vi snakke om det til den tid. Indtil videre har jeg ikke travlt med at de skal have nogle med hjem og lege.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han har korte dage og bliver hentet kl. 13 - 14 så synes jeg legeaftaler er en god ting.

Men ikke på lange dage (efter kl. 16) for jeg mener børn har brug for at 'falde ned' efter en lang og larmende dag i BH inden der er mad og sengetid - og der skal jo også være tid til at være sammen som familie :)

Jeg synes at legeaftaler 2 x om ugen er meget. Xander har ikke behov for at skulle lege når han kommer hjem og de store har slet ikke tid pga. div. fritidsinteresser (men det er jo også en slags legeaftale ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige...

Daniel er enebarn, og der er ikke nogen legekammerater i nærheden, hvilket er underligt da vi bor i blok.

jeg går hjemme til daglig da jeg er pensionist, så får meget fra hånden mens han er i BH, så maden er klargjort inden han kommer hjem.

Han bliver som regel hentet ca kl 15, og vi spiser ca 17.45 hver dag.

Når han har legekammerater med hjem, plejer de at spise her, og så bliver de hentet ca 18.30-18.45.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er Simon også med nogen hjemme eller har nogen med hjem

tror det sker ca 2 gange om mdr

synes ikke du er striks,ville selv synes det er for meget med hver dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander er ekstrem træt når han kommer hjem fra børnehaven. Normalt får han en kammerat med hjem 1 gang om måneden og besøger selv 1 kammerat 1 gang om måneden.

Men vi havde en med hjem torsdag og en fredag, lørdag besøgte vi nogle venner og søndag fik vi en kammerat mere med hjem. Det blev simpelthen for meget for os. Men det var mig selv der sagde ja til det :)

Men i fremtiden kan jeg forestille mig at han en gang om ugen enten besøger en eller får en med hjem. Men kun 1 gang og det er bedst i weekenden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stella har ofte legekammerater med hjem, men de bliver sjældent og spiser og det samme når hun er ude, så henter vi gerne ved 17.17.30 tiden. Jeg orker ikke legevenner hver dag, så det bliver på de dage jeg kan hente senest 15.00.

Jeg vil hellere at de leger 1½-2 timer og har hygget sig, end at dagen bliver for lang og de bliver trætte og utidige til sidst...

De store er det nemmere med da de klarer sig selv mere, men der er sjældent nogen til at spise med, det er simpelthen for sent for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER