Solvej99

Spabad og sauna

11 indlæg i dette emne

Jeg er så heldig at skulle på 4 dages afslapningsferie i et sommerhus på torsdag :-)

Der er både sauna, spa og pool. Men nu tænker jeg om jeg overhovedet må benytte de to første?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at skulle afsted på sådan en tur :)

Det frarådes umiddelbart at gravide bruge spa. Fandt lige lidt på nettet her. Det er noget med bakterier.

Jeg ved ikke lige med sauna.

God fornøjelse og god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Ja ville jeg sige. Du er endnu ikke så langt i din graviditet. Mener at have hørt at det er mest risikabelt når man er i slutingen af graviditeten da man har noget der hedder en slimprop som beskytter mod udefrakommende bakterier.

Jeg har gjort det i min forrige graviditet samt i denne. Intet er sket. Bare pas på når du rejser dig i sauna da der kan komme et blodtryksfald der gør dig svimmel. Hav lidt vand med i saunaen. Og så som med så meget andet i en graviditet. Mærk efter hvordan du reagerer og så alt med måde :-) Håber du nyder turen. Dejligt med lidt selvforkælelse.

Mvh Tanja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg mener også at have hørt at det først er i slutningen af graviditeten man fraråder spabad, og sauna kan jeg ikke se nogen problemer i hvis du sørger for væske og selvfølgelig mærker efter hvordan din krop har det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne gå i både spa og sauna lige så tosset du vil.. Du skal først være opmærksom på bakterier i forbindelse med spa (oftes i offentlige spa'er såsom i svømmehal osv. dem derhjemme er der ikke noegt problem med) efter slimproppen er gået..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne gå i både spa og sauna lige så tosset du vil.. Du skal først være opmærksom på bakterier i forbindelse med spa (oftes i offentlige spa'er såsom i svømmehal osv. dem derhjemme er der ikke noegt problem med) efter slimproppen er gået..

Er du sikker på det? Jeg har nemlig hørt noget om at baby bliver overophedet, og det ikke er så godt....

Men ville da elske hvis det bare var en myte... :loveshower for jeg SAVNER at komme i spa og sauna!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fandt lige dette hos netdoktor. håber det kan hjælpe. klik og til troldemor: det lyder da til du godt kan gå i sauna med god samvittighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide at hvis man gik i sauna skulle man sørge for at sidde på et håndklæde, da der findes et stof i det træ man sidder på...

Om det har noget på sig eller ej, aner jeg ikk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar allesammen. Jeg var kun i sauna i 5 min. Kunne ikke holde til mere.

Tilgengæld var poolen opvarmet til 30 grader. Så det var jo bare for lækkert :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på det? Jeg har nemlig hørt noget om at baby bliver overophedet, og det ikke er så godt....

Men ville da elske hvis det bare var en myte... :loveshower for jeg SAVNER at komme i spa og sauna!

Jeps helt sikker, jeg fik at vide både af min læge og jordemoder at jeg ville føle ubehag og blive skidt længe inden at baby ville få det for varmt, så der var ingen grund til bekymring, så hop du bare i spaen og i saunaen loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps helt sikker, jeg fik at vide både af min læge og jordemoder at jeg ville føle ubehag og blive skidt længe inden at baby ville få det for varmt, så der var ingen grund til bekymring, så hop du bare i spaen og i saunaen loveshower.gif

Weeeee... du har lige reddet de næste 2 måneder for mig :D

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER