stilletten

1. Lægeundersøgelse

16 indlæg i dette emne

Så Er det ved at være tid for mig. På mandag skal jeg til første undersøgelse. Jeg glæder mig lidt.

Især til at høre hjertelyd.....

Vi har bestilt tid til en tidlig scanning om 2 dage, da min mand ikke kan være med til nakkefold og første jordemoder undersøgelse. Der skal lige være lidt for ham også ;-). Det er første gang jeg skal scannes nogensinde, så det er jeg ret spændt på.

Jeg tænkte vi kunne bruge den her tråd til at fortælle om oplevelser ved første lægeundersøgelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til 1. lægeundersøgelse da jeg var 6+2 (i fredags), her blev det bekræftet at jeg er gravid og vi lavede første del af vandrejournalen. Desværre havde lægen meget travlt den dag, så det hele gik lidt stærkt. Vi skal så allerede til igen når jeg er 8+5, hvor der skal tages blodprøve til doubletesten og jeg får vandrejournalen med hjem, så der regner jeg med at få svar på de par spørgsmål jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til lægeundersøgelse i går, da jeg var ca. 9+0. Jeg har prøvet det før, men det var en rigtig god oplevelse, og man kunne mærke at både læge og sygeplejerskerne alle krydser fingre for at det lykkes for os denne gang :-)

Vi har set hjerteblink, da jeg er blevet fulgt af min gynækolog, indtil jeg var 8+0 - det var en rigtig god oplevelse, glæd jer til at se de små blink :-)

Jeg fik ikke fortalt ret meget, fordi jeg som sagt har prøvet at få det hele lavet før... Men fik taget blodprøver, tjekket for urinvejsinfektioner og selvfølgelig udfyldt vandrejournal, som jeg fik med hjem - så nu glæder vi os bare til at modtage brev om nakkefoldscanning... Der plejer ikke at gå meget mere end en uges tid, før brevet kommer med en dato...

Vi talte bl.a. om mit vægttab, som har ført til graviditeten, min angst for graviditeten (jeg fik også ny henvisning til min psykolog), mit ædeflip, fordi jeg bliver dårlig hvis jeg ikke spiser hvidt brød og meget andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg var til tidlig scanning i privat regi i torsdags.

Det var virkeligt en stor oplevelse for min mand især. Jeg har jo alle symptomer og mærker graviditeten på min krop, men for min mand var det indtil scanningen lidt diffust.

Vi så hjerteblinket og den lille blev målt til 2,1 cm. Det at se den på skærmen var virkeligt rart. Vi blev begge helt rørte.

I dag er min mand så rejst på arbejde til november, hvor vi ser ham igen, så det var især vigtigt for hans skyld. Det er rigtigt trist at sige farvel for så lang tid. Det har vi prøvet mange gange før, men pyyyh hvor er det hårdt.

Samtidigt er jeg virkeligt taknemmelig og glad over den måde min mand drager omsorg for mig og babyen, og især den måde det lyser ud af ham på, at han glæder sig og er stolt.

Da vi tog afsked i lufthavnen, hviskede han mig i øret, at han lover at blive verdens bedste far. (årh, hvor jeg bare smeltede, og græd..)

Så her er det store tudedag. Men jeg er jo også lykkelig over at have så skøn en mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stiletten - Åh, det lyder hårdt at din mand er rejst, og du skal være alene til november. Ens behov for omsorg øges gevaldigt når man er gravid, synes jeg. Lyder dog skønt, at I var til scannining sammen før han tog afsted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg overstået lægeundersøgelsen. Det gik helt fint. Pånær at jeg synes jeg tager for hurtigt på. Men det blev ikke kommenteret. Blodprocenten lå til den lave side men indenfor normalen, så jeg skal bare tage jern allerede nu. Jeg har i første omgang købt kräuterblut, men skifter senere til noget andet. Måske det afhjælper lidt af min træthed.

Århjeg synes det er svært. Jeg er ekstremt sulten, og har halsbrand ogsureopstød af mange madvarer jeg normalt spiser. Æbler, tomater, rucola, surdejsbrød, løg, stegt kød, olie eddike dressing, syltede grøntsager,grøntsager i rå form generelt fx selleri, kål osv. Porrer. alt sådan noget kan jeg slet ikkenærme mig uden at få det skidt.

Bananer, avocado, fed mad fx aspargessuppe, hønsefrikkasse, risotto og grødaf forskelligslags, melon, ferskener, nektariner og blommer, mandler og nødder og hvidt eller groft brød kan jeg spise. Morgenmaden med yoghurt eller ymer ogmusli fungerer endnu. Men æv hvor er det ikke sundt eller let kost. Især når jeg så må mættes i pasta og lyst brød og grøntsagsfattig mad.

Hm... Måske kogte blomkål og bønner vil kunne gå? Forsøget er det da værd...

Nu venter jegbare på et tidspunkt for nakkefoldsscanningen. Jordemoderen har jeg bestilt tid ved. Det bliver torsdag 10. Oktober.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen der snakker om trykhedsscanning? Hvad går det ud på? Det er første gang jeg er gravid og har blødt lidt de sidste par dage. Er så bange for der er noget galt, kan slet ikke tænkt på andet. Jeg er lidt over 7 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en ultralydsscanning som du selv betaler for på en privatklinik. Her skulle der værre mulighed for at se hjerteblink hvis man er langt nok henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en ultralydsscanning som du selv betaler for på en privatklinik. Her skulle der værre mulighed for at se hjerteblink hvis man er langt nok henne.

Ved du evt hvad sådan en koster? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sidebemærkning fra november/december termin. Jeg fik to tidlige scanninger, dem I kalder tryghedsscanninger, og det var altså lægen, som bestemte, jeg skulke have dem. Så dem betalte vi ikke selv.

Hvis du bløder, vil jeg foreslå, at du spørger din læge, om du kan få en scanning, fordi du føler dig utryg. Jeg fik den første pga. fertilitetsbehandling og den anden pga. ekstremt meget kvalme og opkastninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, inden jeg så din besked havde jeg bestilt en tid til en tidlig scanning allerede i morgen kl 10. Det koster 500kr men det vil jeg gerne give den her gang :) blir spændende om der er hjerte blink! Min læge ville først se mig i uge 9 det var der lidt lang tid til. Men håber jeg kan få lidt ro på:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, inden jeg så din besked havde jeg bestilt en tid til en tidlig scanning allerede i morgen kl 10. Det koster 500kr men det vil jeg gerne give den her gang :) blir spændende om der er hjerte blink! Min læge ville først se mig i uge 9 det var der lidt lang tid til. Men håber jeg kan få lidt ro på:)

Held og lykke med scanningen i morgen! Er sikker på det nok skal blive en helt fantastisk oplevelse at se det lille hjerte slå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med scanningen idag. Håber at du får en dejlig oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :) det gik rigtig godt der var et lille sødt hjerte der bankede på livet løs :) jeg er dog kun 6+5 dage henne så terminen satte hun til den 4.5 i stedet for. Det er godt nok en vild oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at baby har det godt inde i maven :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER