Malouski

Gummistøvler! Hvilke?

17 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften jo næsten siger, er jeg ude og scoute gummistøvler til min lille vuggestuetumling på 13 måneder.

Han er efterhånden ret godt gående, men han godtager ikke hvad som helst. Vi fik et par brugte gummistøvler, som jeg prøvede at give ham på, men den gik ikke. Han satte sig bare ned. De var bare for stive at gå i.

Men hvilke gummistøvler er bedst til sådan nogle små fødder?? Hvilke er blødest, mest fleksible, sidder bedst...?

Del endelig jeres erfaringer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis han har svært ved at gå i den, så prøv at kigge efter nogle med lav skaft. Jeg tror de stort set alle er lige stive, så det er kun på skaftet du kan vinde lidt bevægelsesfrihed.

Men giv ikke op så hurtigt, han skal lige vænne sig til at have dem på. Erica synes også hendes første par var meget stive og hun faldt da også nogle gange i dem i starten, men det kom egentlig ret hurtigt - så giv dem en chance ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har gummistøvler fra bilka, og de fungere fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt et par fra småfolk og Lina er vildt glad for dem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har koebt gummistoevler fra Celavi til Noah. De er generelt smalle og gaar ind bagtil, saa de stoetter lidt. De maa ikke koebes med ret stort voksetillaeg, saa hellere koebe nye, naar de vokser ud af dem. Vi har str. 20 til Noah, men han skulle nok have haft str. 19. Saa jeg er faktisk glad for at regnsaesonen foerst er i foraaret, som heldigvis starter tidligt hernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt Celavi, og er rigtig glade for dem - eller vi har sådan set ikke taget dem i brug endnu, men de sidder godt, og kun vil gerne gå i dem indenfor.

Hvor højt er skaftet? Vi prøvede nogle gummistøvler til Karla, hvor skaftet var så højt, at de generede i knæhaserne, når hun bøjede benene. Så dem ville hun bestemt ikke gå i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Hummel og Danefæ. Vi har også er par fra Føtex. Hummel og Danefæ er væsenligt blødere og har lavere skaft end dem fra Føtex- og fra andre mærker i øvrigt IMO. De slides deraf hurtigere, men jeg vil hellere købe nogle bløde bevægelige støvler, og så købe lidt oftere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies Ben er som mine lidt for tykke i proportioner til fodens størrelse, så de gummistøvler hun fik af bedstemoren (fra Føtex) passer måske nok i foden, hvis den kunne nå derned :rolleyes selv med bare ben kiler benet sig fast i skaftet :(

Nogen der kender til mærker med bred skaft?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Celavi er ioevrigt i naturgummi og fri for skidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt celavi til Marius med kort skaft... Glæder mig til at prøve dem på ham, når de kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for inputs :lovebk

De andre var nok alt for høje, gik næsten helt til knæhasen på den lille mand.

Har nu bestilt disse støvler fra Celavi med lavt skaft.

post-2598-0-78863400-1378227134_thumb.jp

Men det kan måske være, at de er for store :unsure Han bruger str. 22 i andre sko nu, men bestilte disse i en 23 samt nogle tykke sokker...

Well, prøver det - og ellers har jeg jo bare en undskyldning for at bestille et ekstra par :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En tommelfingerregel er, at gummistøvler skal være et nummer mindre end almindelige sko, fordi de svupper og ikke støtter så godt. Jeg tror godt, du kan regne med at de er noget for store endnu, men der er selvfølgelig også forskel på model og nogle er store/små i størrelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummistøvlerne kom i dag, og som forventet er de jo aalt for store. Men de er så fine og super skaftlængde.

Prøver at bestille et par i 22 nu, og hvis de stadig er for store, må vi jo ned i en 21 :wacko Det gode ved at bestille for stort er da heldigvis, at han med tiden vokser op i dem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke maale hans fod? Stil ham paa et stykke papir og tegn en streg bag haelen og ved yderste taaspids. Paa Kidworld.dk har de maal paa. Str. 20 er 13 cm sharp og i hvert fald en cm for stor til Noah :rolleyes

Husk at undlade voksetillaeg og saa kun ,5 cm til for at foden kan vaere der paa en god maade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Buahahahahahaha da jeg læste dit svar læste jeg det som "mase" hans fod, og jeg sad og undrede mig over hvorfor hun skulle mase hans fod :lolhit :lolhit

Ha ha - skide italienertastatur :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt celavi til Marius med kort skaft... Glæder mig til at prøve dem på ham, når de kommer...

Det var også vores første gummistøvler til Felix og de fungerede perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke maale hans fod? Stil ham paa et stykke papir og tegn en streg bag haelen og ved yderste taaspids. Paa Kidworld.dk har de maal paa. Str. 20 er 13 cm sharp og i hvert fald en cm for stor til Noah :rolleyes

Husk at undlade voksetillaeg og saa kun ,5 cm til for at foden kan vaere der paa en god maade.

Jo, har også målt fod hver gang, jeg har bestilt fodtøj til ham på nettet. Men ja, lidt mere tricky med gummistøvlerne. Men Celavi str. 22 kom, og de ser ud til at være rigtig gode til ham. Han synes nu stadig, det er noget spøjst noget at have på fødderne, men de er helt sikkert bedre end de langskaftede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER