paszek

mme til baby, der ikke kan tåle at mor drikker komælk

3 indlæg i dette emne

Kære alle - jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig, ved at øse lidt ud af deres erfaringer.

Min datter (4½mdr) har indtil for nyligt været ammebarn, men vi er nu begyndt at introducere mme på flaske, da jeg snart skal tilbage på job.

I den tid jeg har ammet, har vi opdaget, at den lille ikke kan tåle, at jeg drikker komælk. Gør jeg det har vi aften på aften, med kolik-lignende gråd (2-3 timers skrigende, utrøsteligt barn).

Derfor har vi som mme valgt at købe Nutramigen på apoteket. Det er i modsætning til det meste andet ikke baseret på komælk. Til gengæld koster det det blege!

Jeg vil derfor høre om der er nogen der har stået i den samme situation, og som har gode erfaringer mht.

- alternative mme-mærker, som kan bruges, og som måske ikke er ligeså dyre?

- er det noget med, at man kan få tilskud til køb af den dyre mme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan forhøre sig hos sin læge, om de vil lave en ernæringsrecept til jer. Det er en grøn recept, hvor man så får 60 % tilskud til MME på apoteket. Det kan fx være i tilfælde, hvor barnet ikke tåler komælk eller der er risiko for allergi, så prøv at høre din læge ad :)

(noget helt andet, så findes der en mme der hedder pepticate. Den er tilsvarende nutramigen, men både dufter og smager bedre. )

Hilsen Sarah, ansat på apotek ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sara! Uh, det er to gode tip som jeg vil prøve!! For ja, puha hvor Nutramigen lugter og smager grimt (har smagt på det ud fra et princip om, at hvad baby skal have, skal jeg lige teste - føj føj føj! hun ser nu ikke ud til at have noget imod det).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER