Betty87

Plukveer der er ubehagelige!

7 indlæg i dette emne

Jeg har i går aftes, i nat og i dag haft nogle ret ubehagelige plukveer! Vågnede af en af dem i nat.. Hele maven spænder op og gør sådan lidt ubehageligt ondt - a la hvis man har lidt dårlig mave..

Jeg får dem bare jeg rejser mig fra sofaen eller går lidt rundt.. Hele maven bliver hård med det samme og hvis jeg så bliver ved med at bevæge mig, så bliver det ubehageligt :(

Men bettemanden bevæger sig en masse derinde, så ved ikke helt om jeg skal være bekymret??

Nogle kloge bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjah, man siger, at de ikke må gøre ondt, de ikke må være regelmæssige, og de skal forsvinde igen, hvis man lægger sig ned og slapper af. Jeg er selv lidt i tvivl, fordi jeg er gået fra nærmest ikke at have nogen til at have en masse her de sidste par dage. Så længe du mærker liv, ville jeg ikke være bekymret, og at de i øvrigt også passer på ovenstående. Ellers ville jeg ringe og spørge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Mistel - det er rigtigt at man siger, de ikke må gøre ondt. På den anden side tror jeg at det er svært ikke at have små-ondt på den ene og den anden måde i de sidste par uger. Måske det er meget godt bare lige at ringe og tjekke med een der har helt styr på, hvordan plukkeveer må føles? Det tager kun et par minutter og så er du fri for at gå og være lidt bekymret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en del plukveer med min nummer tre, som også godt kunne gøre lidt ondt de sidste par uger, hvor den bette stod langt nede. Jeg syntes det der hjalp bedst var at stoppe op, gerne sætte sig og så trække vejret dybt og langsomt nogle gange. Det kan måske hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager den med ro de næste dage og tager så en snak med jordemoderen på fredag!

Men det lyder til det ikke er helt unormalt her i den sidste periode af graviditeten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig godt beslutning!

Og ja: Jeg mærkede næsten ikke mine plukkeveer om end jeg havde en del af dem. Til gengæld havde jeg rigtig godt menstruationsondt, bækkenondt, benondt og mest af alt ondt i utålmodighedsknoglen! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukveer må som sådan gerne gøre ondt i sær her sidst i graviditeten, det kan være et tegn på noget men lige så vel være et tegn på intet.

Det er ikke så meget om de gør ondt du skal holde øje med, men om de stiger i intisietet og kommer reglmæssigt.

Og så skal du bare prøve at slappe af hvis de kommer, din krop er ved at gøre sig klar til fødsel og derfor er det også normalt med plukveer her til sidst, selv dem der kan tage pusten af en.

Jeg får nogle selvom jeg bare har ligget ned hele dagen som virkelig kan gøre ondt! Du er i uge 34 og herefter vil de på hospitalet ikke stoppe en fødsel hvis den går igang, så det betyder at baby er i stand til at overleve uden for maven, selvfølgelig er det bedst at h'n bliver der inde lidt endnu, men ville slet ikke være bekymret hvis jeg var dig.

Selvfølgelig hvis de gør så ondt at du skriger af smerte skal du nok ringe til fødegangen, men hvis du har den smerte så du heller ikke i tvivl om at du skal ringe derind. (og/eller hvis vandet går)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER