mille1981

Alternativ til dåbskjole?

9 indlæg i dette emne

Jeg synes ikke jeg er helt lun på ideen om at putte sønnike i en lang, hvid kjole på hans dåbsdag. Men jeg kan heller ikke finde noget alternativ jeg er helt vild med.

Har I nogle gode ideer til, hvad han ellers kan have på i kirken?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, jeg er SÅ fan af lang hvid dåbskjole til drenge :) Hvad med at tilføje et flot mørkeblåt bånd, hvis du synes, det skal markeres, at der er tale om en lille dreng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med en billedsøgning på Google på "dåbsdragt" kommer der en masse forskellige op. Men i bund og grund kan I jo give ham et almindeligt sæt tøj på, hvis I lyster.

Jeg kunne så ikke selv forestille mig at døbe et barn i andet end en lang hvid dåbskjole. Begge vores drenge (og pigerne også) er døbt i vores families dåbskjole og navnene er broderet på den. Den tradition kan jeg godt lide :) - men sådan er smag og behag jo forskellig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er endelig lykkedes mig at finde nogle dåbsdragter jeg kan lide... Synes de er nogle rigtig fine herinde http://til-de-smaa.dk/julekjoler - har dog ikke endelig besluttet mig endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er sømandstøj også traditionelt.

Kan godt lide nogle af dem du har fundet, men det er nogle freaky dukker der er imellem :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matrostøj synes jeg også er fint. Eller, hvis man er lidt frisk, en lille superhelt? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-3655-0-41643900-1381913184_thumb.jppost-3655-0-26260900-1381913202_thumb.jp

3 af mine er døbt i denne dragt jeg selv har syet. Jeg har lavet den efter et mønster til babydragt jeg købte engang, og så har jeg bare lavet den i hvidt skjortestof og syet blonder på. Den har lynlås i ryggen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er endt med denne dåbsdragt, dog med lange ben, nu hvor det er en december-dåb. Jeg glæder mig SÅ meget til at få den hjem :)

 

 

post-94-0-31328100-1384787132_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER