Susanne79

Lægesekretær, hvordan?

12 indlæg i dette emne

Hvordan kommer jeg bedst i gang med uddannelsen til lægesekretær???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal have en elevplads- enten på et sygehus eller hos almen praktiserende læge :)

Jeg tror, at de forskellige sygehuse har søgt og ansat deres elever i år- de plejer at starte de nye elever i september, hvor det tilsvarende er nogle udlært :) Der plejer at være jobopslag med elevstillinger omkring januar-februar - i hvert fald i det jyske ;)

Hvis du har mulighed for at have en kursus i diagnoselatin/den lille latin prøve er det en fordel, men ved det først er et endeligt krav når du er ansat som elev :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have en elevplads- enten på et sygehus eller hos almen praktiserende læge :)

Jeg tror, at de forskellige sygehuse har søgt og ansat deres elever i år- de plejer at starte de nye elever i september, hvor det tilsvarende er nogle udlært :) Der plejer at være jobopslag med elevstillinger omkring januar-februar - i hvert fald i det jyske ;)

Hvis du har mulighed for at have en kursus i diagnoselatin/den lille latin prøve er det en fordel, men ved det først er et endeligt krav når du er ansat som elev :)

Og så kræver det selvfølgelig lige HG inden elevpladsen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kræver det selvfølgelig lige HG inden elevpladsen. :)

Nåh ja.. Mindre detalje :D Det tog jeg som en selvfølge :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ja.. Mindre detalje :D Det tog jeg som en selvfølge :blush

Haha :D :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha :D :kiss

:P tak søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kræver det selvfølgelig lige HG inden elevpladsen. :)

Jeg har en HG, men den er fra 1998... så jeg ved ikke om den er for gammel, eller det er lige meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en HG, men den er fra 1998... så jeg ved ikke om den er for gammel, eller det er lige meget

Aner ikke hvornår eller om sådan en forældes. Det tror jeg du skal høre den lokale handelsskole om.

Er du uddannet kontorassistent?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en HG, men den er fra 1998... så jeg ved ikke om den er for gammel, eller det er lige meget

Min HF og HH er fra 1999 og 2000- de kunne godt bruges ;) Men de ser også på hvad du ellers har med i rygsækken af brugbare kompetencer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke, sådan en HG forældes (jeg havde ikke HG, men studentereksamen, en bachelorgrad, IKV-tests samt et alenlangt cv og blev optaget på det grundlag). Reglerne i Region H er ændret i de seneste år, men da var kravene også diagnoselatin/lille latinprøve og et bevis på 10-fingersystem/blindskrivning (kan tages gratis på nettet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvornår eller om sådan en forældes. Det tror jeg du skal høre den lokale handelsskole om.

Er du uddannet kontorassistent?

Nej det er jeg ikke... det var butikslinien jeg tog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) Men forhåbenligt har de andre ret i at en HG ikke forældes. :)

Ved HEV, hvor jeg er ansat som elev nu, er der ingen krav om latin eller 10-fingersystem på forhånd.

Men hold øje med opslagende fra sygehusene i starten af det nye år. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER