Fru-Nielsen

Dit forhold til facebook-venner?

16 indlæg i dette emne

Tråden omkring facebook-venner i fortroligt har sat lidt tanker i gang her..

Jeg bliver meget forundret over, at man sådan smider sit navn ud og på den måde indbyder til at blive facebook venner.

De folk fra BK jeg er venner med, er nogle jeg har mødt. Der er et par undtagelser, men det er så folk jeg på en eller anden både føler en tilknytning til alligevel, og som jeg rigtig gode kan lide.

Jeg er også typen der ofte gennemgår min venneliste, og sletter folk jeg alligevel ikke længere har noget med at gøre, og som ikke har nogen betydning for mig alligevel. Fx folk jeg har gået på handelsskolen med. Det gav mening at være venner med dem mens vi gik der, men da det var slut røg de af listen. Der er nogle jeg fortsat snakker med, og dem er jeg selvfølgelig stadig venner med på facebook.

Jeg er heller ikke venner med folk, bare fordi vi er i familie. Jeg var det en gang, hvilket betød at jeg havde tonsvis at min fars fætres mostres tanter (I ved hvad jeg mener ;)) på listen, som jeg alligevel aldrig har mødt.

Så min venneliste består af familie, nærmeste venner, bekendte jeg ser/folk jeg har jævnlig kontakt med, folk, hvis liv jeg af den ene eller anden grund ønsker at følge med i, kollegeer og foreningsfæller. Og sikkert nogle stykker jeg nok ikke lige kan sætte et lable på. ;)

Hvad med jer andre?? Hvordan sorterer I, hvem vil i være venner med på facebook?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke så hys omkring det.. Jeg lægger ikke noget på facebook som ikke må være generel viden, og hvis folk synes det er hyggeligt at følge med i det, så skal de sandelig være så velkomne! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er venner med alle på facebook.. Gider ikke rydde op på min liste, og tror jeg har 300 venner eller sådan noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tråden omkring facebook-venner i fortroligt har sat lidt tanker i gang her..

Jeg bliver meget forundret over, at man sådan smider sit navn ud og på den måde indbyder til at blive facebook venner.

De folk fra BK jeg er venner med, er nogle jeg har mødt. Der er et par undtagelser, men det er så folk jeg på en eller anden både føler en tilknytning til alligevel, og som jeg rigtig gode kan lide.

Jeg er også typen der ofte gennemgår min venneliste, og sletter folk jeg alligevel ikke længere har noget med at gøre, og som ikke har nogen betydning for mig alligevel. Fx folk jeg har gået på handelsskolen med. Det gav mening at være venner med dem mens vi gik der, men da det var slut røg de af listen. Der er nogle jeg fortsat snakker med, og dem er jeg selvfølgelig stadig venner med på facebook.

Jeg er heller ikke venner med folk, bare fordi vi er i familie. Jeg var det en gang, hvilket betød at jeg havde tonsvis at min fars fætres mostres tanter (I ved hvad jeg mener ;)) på listen, som jeg alligevel aldrig har mødt.

Så min venneliste består af familie, nærmeste venner, bekendte jeg ser/folk jeg har jævnlig kontakt med, folk, hvis liv jeg af den ene eller anden grund ønsker at følge med i, kollegeer og foreningsfæller. Og sikkert nogle stykker jeg nok ikke lige kan sætte et lable på. ;)

Hvad med jer andre?? Hvordan sorterer I, hvem vil i være venner med på facebook?

Jeg har det nøjagtig ligesom dig :)

Men jeg dog også FB venner jeg ikke har mødt IRL, men som jeg skriver meget med på net-fora.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det helt ligesom dig!! Jeg rydder tit op i dem og har dem delt ind i grupper. Så jeg både har bekendte, venner og nære venner, hvor bekendte og venner har begrænsning på, hvad de kan se.

Derudover har jeg en lukket gruppe, hvor billeder af Anabella evt bliver lagt i, så de ikke kan deles vidt og bredt. Og jeg sletter ofte billeder igen efter noget tid, så de ikke lægger der i 100 år..

Og så har jeg nogle, som jeg har blokeret på en måde, så deres opdatering ikke er i mine nyheder, da jeg kun behøver at vide noget om dem, når jeg skal "bruge" dem til noget.

Og for lige at køre den et hak længere ud, så forstår jeg heller ikke, hvorfor man checker ind alle de steder man er!! Jeg har hvert fald personligt selv ikke behov for at folk ved, hvor jeg er og hvad jeg foretager mig dagen lang! Generelt forstår jeg ikke, at alt skal foretages, aftales og opdateres i cyberspace!

Nå, det var en sidebemærkning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ikke fb så frygteligt meget, laver måske 2 opdateringer om året og logger bare ind et par gange om ugen for at se hvad min søster eller min bror og hans familie, som nærmest bor på fb laver, der er altid søde billeder af min niece osv. Jeg er venner med mine 2 teenagere og med min gamle kæreste fra gymnasiet og syns det er enormt sjovt at se hvad han går og laver, og ligeledes er der et par stykker af folk jeg ellers ikke snakker med længere men som jeg syns det er lidt hyggeligt at følge med i hvad de deler. En undtagelse fra min gæstfrihed på vennelisten er da min ex begyndte at søge mig og flere i min familie om at blive venner, selv om vi så absolut er meget uvenner i virkeligheden, der bad jeg folk om at slette ham, da jeg ikke har lyst til at han skal kunne kigge med på den måde.

Men jeg vil nok sige jeg bruger i det hele taget ikke fb "seriøst" fordi det netop kan være svært at gennemskue hvem der læser med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så hys omkring det.. Jeg lægger ikke noget på facebook som ikke må være generel viden, og hvis folk synes det er hyggeligt at følge med i det, så skal de sandelig være så velkomne! :)

:ditto

Jeg bruger ikke facebook til statements eller holdninger i det hele taget, jeg bruger den til at

1 - se hvad andre venner og bekendte laver

2 - dele de små ting i hverdagen især til Mies bedsteforældre, mine søstre og nærmeste venner - dem der ikke gider billed spam og at høre om Mie kan blokere mig ;) og det er der sikkert mange det gør

3 - til hurtigt at få kontakt med større grupper fx MUM gruppen, arrangere polterabend, fødselsdage, tøse hygge og BK-træf.

Jeg er på ingen måde "privat" herinde og har efterhånden mødt en hvis procentdel herinde så det gør ikke det store for mig at have flere på min venneliste, jeg tror folk herinde alligevel kender mig noget bedre end mange af mine facebook venner. På facebook har jeg et større filter end jeg har herinde, hvor diæemmaer, holdninger og frustrationer også bliver luftet, mens facebook nok mere er til det glade budskab.

Derfor er jeg på ingen måde nervøs for hvem der kigger med herinde fra, for folk herinde har om ikke andet så muligheden for at kende mig bedre. Mit filter går mere på folk fra fx HF, onkler og tanter, fætre og kusiner, tidligere kollegaer m.m. Jeg er ALDRIG ven med nuværende kollegaer, i mit job bringer jeg så meget MIG med ind at jeg ikke har lyst til at blive kigget over skulderen når jeg har fri, men TIDLIGERE kollegaer har jeg da et par stykker af.

Og så trænger jeg forøvrigt også til en "rengøring" i vennelisten det er bare lidt uoverskueligt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger facebook til at stille min nysgerrighed = jeg har masser jeg ikke længere snakker med men som jeg bare følger lidt med hos af og til. Til gengæld skriver/ligger jeg ikke noget op som jeg synes er privat = ikke mange billeder, ingen "nu tager vi snart på ferie, ingen bagtaleri, ingen årh gud hvor var jeg fuld/dum, osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker over hvilke billeder og status opdateringer jeg lægger på Facebook.

Og det er kun dem jeg er venner med, der kan se det.

Jeg rydder engang imellem op i min venneliste, da jeg ikke gider at være venner med bare alle og enhver... Og synes det er cool at have fx over 500 venner...

Jeg bruger Facebook til at stille min nysgerrighed og holde en form for kontakt til familie, gamle skolekammerater m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet noget mere obs på min Facebook profil i forbindelse med mit arbejde med unge mennesker, da jeg ikke ønsker de skal følge for meget med i mit private liv. Derfor er den noget lukket, og jeg opdatere ikke så meget derinde mere.

Jeg rydder også lidt ud i vennelisten engang imellem, og dem jeg ikke længere har noget til fælles med, ja dem sletter jeg. Det har givet nogle sure pm'er, fordi nogle synes det var mærkelig.

Men jeg bruger bl.a Facebook til at snakke med familien i australien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan en Facebook snylter, jeg synes det er hyggeligt at følge med i andres laden og gøren, og jeg kommenterer og liker gerne, men jeg gider ikke selv smide noget op.

Jeg har kun 1 ven på min FB venneliste, som jeg ikke har mødt IRL, så jeg er også ret "striks" med hvem jeg er venner med, jeg gider fx heller ikke gamle folkeskole kammerater og ex kollegaer som jeg ikke ser længere og den dur. Til gengæld har jeg så heller ikke flere end 65 venner på min liste at holde styr på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu talte jeg lige for sjov, og der er 54 ud af mine 65 FB venner, som jeg ser mere eller mindre regelmæssigt - resten er nogle jeg ikke ser IRL men gerne vil følge alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så striks med min venneliste.... Jeg siger altid ja til venneanmodninger, men kan godt finde på at slette igen, hvis man, efter noget tid, finder ud af at man intet har ud af hinanden :) Somme tider "sletter" jeg også folk fra min tidslinje (eller hvordan det nu siges rigtigt ;) ) Så jeg ikke ser opdateringer.... Det kan jeg finde på hvis der kommer rigtig mange opdateringer hele tiden ;)

Jeg opdaterer ikke så meget selv.... Mest om drengene faktisk.... Jeg er sådan én alle hader :D Men prøver så at begrænse mig, så det ikke bliver for ofte ;) Opdaterer også hvis der sker noget stort i mit liv, eller jeg har haft en særlig dejlig oplevelse.... Opdaterer meget sjældent om negative og personlige ting, for det bryder jeg mig ikke om....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror jeg springer på Majs og Troldemor-vognen ;)

Jeg opdaterer om løst og fast.... men nok mest om min datter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg er en af de skrækkelige for det er kun om mine unger.

Da vi havde Astrid brugte både min mand og jeg facebook til opdatering omkring Astrid, om vi var indlagt Herning/ Skejby osv.

Da hun døde blev vi opfordret af vores psykolog til at ligge et billede op af hendes have.

Simpelhen bruge facebook til at holde nysgerrige idioter på afstand.

Mht venner der er jeg lidt lala faktisk ligeglad og jeg kommentere som det passer mig :)

Og hvad jeg syntes, dr ligeglad med likes og at blive slettet ( det kommer nok bag på de fleste herinde ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist et lidt modsat forhold til facebook, end mange andre har. Jeg er mindre personlig på facebook, end jeg er her på bk ;)

Sidste "personlige" opdatering jeg lavede på facebook var vist noget om min graviditet, så det er over et halvt år siden :P

På facebook har jeg en del venner, som jeg ikke ønsker skal vide private ting om mig, f.eks kollegaer, svigerfamilie, ekskærester osv. Folk som jeg ikke føler, at jeg kan være bekendt at slette, og som jeg samtidig også gerne vil følge lidt med i hvordan det går dem.

Jeg har intet problem med at smide mit navn herind på et internetforum, for mange af jer, ved i forvejen meget mere om mit liv pt., end størstedelen af mine facebook venner gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER