MamatilJ&M

Vinter og DP

17 indlæg i dette emne

Hvad sov jeres børn i hos DP sidste vinter? Overvejer om jeg skal have en fleecedragt til Marius, men er det nok? (Han har selvfølgelig flyverdragt, men forventer ikke han skal sove i den... Og var jeres DP villig til at bruge slee bee, Volsi eller hvad I nu har? Skal selvfølgelig have snakket med DP, men hun holder ferie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline sov i en strik trøje i vinters, og hun kommer til at gøre det samme til vinter. Og så har hun et hjemmestikket uldtæppe til at få over dynen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie og Marlon sover i tykke vamsede fleecedragter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun brugt fleecedragt men også overtræksfutter og meget varme vanter for ellers var hænder og fødder kolde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun brugt fleecedragt men også overtræksfutter og meget varme vanter for ellers var hænder og fødder kolde.

:ditto men det er i vs.

Så vidt jeg ved fik vs soveposer til bv og krybber som de brugte så der var fleecdragt mere end nok. Jeg tror inden blev de nogen gange lagt ud i flyverdragt fordi det var rigtig koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sov jeres børn i hos DP sidste vinter? Overvejer om jeg skal have en fleecedragt til Marius, men er det nok? (Han har selvfølgelig flyverdragt, men forventer ikke han skal sove i den... Og var jeres DP villig til at bruge slee bee, Volsi eller hvad I nu har? Skal selvfølgelig have snakket med DP, men hun holder ferie...

Nu er jeg dagpleje så kan svare på mine vegne :)

Det er min første vinter med dp børn. Og jeg har en dreng der sover i voksi i de kolde måneder og det må han selvfølgelig også gerne gøre her. Forældrene skal bare selv sætte den i barnevogn for at ære sikker på den er rigtig i. Og så er de egentlig gode til at fortælle hvad han skal have på i vognen. Jeg har et skur hvor barnevognene kan stå i læ. Det er ikke lukket af. Men da der ikke er baby alarm på ham så står han opæd ved vores hoveddør og der er lidt læ at finde.

Så er der vores egen. Sidste år var hun lille så hun sov i en vatteret dragt med dyne og tæppe over og selvfølgelig futter og vanter. I år satser jeg på at en fleecedragt er nok , hvor hun er en langærmede body (er det meget koldt måske endnu en trøje), strømpebukser, og dyne samt tæppe. Hun står på vores terasse. Det har hun altid gjort og kan af en eller anden grund ikke få hende til at sove hvis hun står andre steder. Det skal lige siges at fleece dragten er sådan en med fødder og vanter i.

Jeg har kun de to dp børn lige nu, og håber selvfølgelig der kommer to mere :) og der kan de jo skulle sove på ro helt andre måder ;)

Det skal siges det er muligt ved mig de også kan stå inden for hvis det er meget koldt, men madison er vant til at komme ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var stadig vinter, da Lasse startede dp. Han sov i fleecedragt og dyne. Jeg ska også lige ha snakket med vores dp om det ska være fleecedragt eller flyverdragt den kommende vinter.

Vi har valgt at han har dyne med for det er det dp helst vil og så bruger han slee bee'en herhjemme i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var stadig vinter, da Lasse startede dp. Han sov i fleecedragt og dyne. Jeg ska også lige ha snakket med vores dp om det ska være fleecedragt eller flyverdragt den kommende vinter.

Vi har valgt at han har dyne med for det er det dp helst vil og så bruger han slee bee'en herhjemme i stedet for.

Bare et tillægs spørgsmål. Jeg har lagt mærke til både her men også andre steder at folk skriver eller siger at sådan og sådan vil dp have det. Nu er jeg stadig ny men jeg synes det skal være op til forældrene, selvfølgelig i det omfang det lader sig gøre. Men jeg tænker hvis et barn sover bedre i en voksi fremfor en dyne så synes jeg det er i orden. Det er da også nemmere at putte dem når de ikke skal have alt det tøj på.

Er det bare fordi jeg er ny jeg tænker sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare et tillægs spørgsmål. Jeg har lagt mærke til både her men også andre steder at folk skriver eller siger at sådan og sådan vil dp have det. Nu er jeg stadig ny men jeg synes det skal være op til forældrene, selvfølgelig i det omfang det lader sig gøre. Men jeg tænker hvis et barn sover bedre i en voksi fremfor en dyne så synes jeg det er i orden. Det er da også nemmere at putte dem når de ikke skal have alt det tøj på.

Er det bare fordi jeg er ny jeg tænker sådan?

Nu gør det ikke den store forskel om Lasse sover med dyne eller slee bee. Han ska nok ku sove. Men jeg tænker bare, at nu har vores dp været dp i 18 år og derfor har hun jo nogle ting hun synes der fungerer bedst. Det lytter jeg til og når hun siger dyne, så får hun dyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores VG er de ikke glade for voksier og ligenende, fordi det tager for lang tid at binde, og der findes så mange forskellige måder at binde de forskellige poser på. Så der sover de med dyne.

De sover i et udhus af en art, hvor de kan styre temperaturen, så der altid er køligt, men ikke frost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu gør det ikke den store forskel om Lasse sover med dyne eller slee bee. Han ska nok ku sove. Men jeg tænker bare, at nu har vores dp været dp i 18 år og derfor har hun jo nogle ting hun synes der fungerer bedst. Det lytter jeg til og når hun siger dyne, så får hun dyne.

Det er selvfølgelig rigtig nok. Og man får sig jo nok også nogle vaner. Men hos mig må de mere eller indre gøre hvad de vil. Og opstår der nogle ting hen af vejen så tager vi den derfra. Men igen jeg er jo også helt ny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, de fleecedragter vi har er også med fødder og vanter i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare et tillægs spørgsmål. Jeg har lagt mærke til både her men også andre steder at folk skriver eller siger at sådan og sådan vil dp have det. Nu er jeg stadig ny men jeg synes det skal være op til forældrene, selvfølgelig i det omfang det lader sig gøre. Men jeg tænker hvis et barn sover bedre i en voksi fremfor en dyne så synes jeg det er i orden. Det er da også nemmere at putte dem når de ikke skal have alt det tøj på.

Er det bare fordi jeg er ny jeg tænker sådan?

Jeg har arbejdet i vuggestue, og svarer lige derfra. Vi var super trætte af voksi fordi de var møg dumme at indstalerer i barnevognen hver gang barnet skal sove (selen der skal klikkes fast osv. Voksien kunne ikke bare blive derude i barnevognen, for så var den jo nærmest minus grader, og det kræver for meget energi for barnet at varme den op. Der er det meget nemmere med dyne+tæppe, som vi selvfølgelig også tog med ind hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet i vuggestue, og svarer lige derfra. Vi var super trætte af voksi fordi de var møg dumme at indstalerer i barnevognen hver gang barnet skal sove (selen der skal klikkes fast osv. Voksien kunne ikke bare blive derude i barnevognen, for så var den jo nærmest minus grader, og det kræver for meget energi for barnet at varme den op. Der er det meget nemmere med dyne+tæppe, som vi selvfølgelig også tog med ind hver gang.

Ah okay på den måde. Så er det selvfølgelig noget andet her, for her ved mig står barnevognen i vores tilbygning hvor der er varme på. Men så kan jeg godt se at det i vs og dp kan være træls med voksi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores vs havde de soveposer at sove i. Men det betød at pædagogerne skulle slæbe alle børnene frem og tilbage, da de jo ikke selv kunne gå. Her kommer alt ind inkl. Madrasser. Så sidst på vinteren blev det skiftet ud med termotøj og dyner og tæpper. Vi forældre skulle så selv sørge for hue, vanter og futter. Termotøjet er kun til at sove i og ikke til leg. Der skal vi selv have med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica sover i termotøj i VS, ekstra tykke strømper og vanter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hvert år haft uldfleecedragt og uldfleece futter fra Bilka. Lækkert og billigt :-) hjemmestrikket hue eller bomuld/uldhjelm.

Hjemme har F sovet i voksi i med dyne i VS. Det har været super!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER