Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Og fyldt med blomkål = grøntsager ens barn ikke opdager :D

(at manden så på ingen måde er fan, er så en anden sag <_<

Arh øv. Herhjemme er både mand, barn OG min mor OG min svigermor med på den! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bo bech's bearnaise på youtube er altså også rimelig idiotsikker, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det smagte godt, blomkålshollandaise.. Haps!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pladask! 2x smørrebrød OG en ostemad til møde i aften.... SÅ dumt! Har fundet min hest til i morgen!

græsk yoghurt + fløde... Here I come!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når I jævner sovs med æggeblomme(r ), pisker I så blommen luftig før i rører den i sovsen, eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når I jævner sovs med æggeblomme(r ), pisker I så blommen luftig før i rører den i sovsen, eller hvordan?

Den blomkålsbearnaise, jeg lavede, der vippede jeg bare blommen i og blendede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den blomkålsbearnaise, jeg lavede, der vippede jeg bare blommen i og blendede :)

Okay. Men jeg tænker især på en almindelig brun sovs. Vi skal have krebinetter vendt i mandelmel i aften, så vil lave en pandesovs. Og normalpris vil man jo bruge meljævner, men det vil jeg jo helst gerne undgå idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Men jeg tænker især på en almindelig brun sovs. Vi skal have krebinetter vendt i mandelmel i aften, så vil lave en pandesovs. Og normalpris vil man jo bruge meljævner, men det vil jeg jo helst gerne undgå idag :)

Kan man ikk bare hælde noget fløde i og lade det koge tykt?

Ellers se her :

http://nemvejen.dk/2013/03/22/sadan-jaevner-du-sovs-pa-lchf-og-lidt-om-at-brune-log/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan man ikk bare hælde noget fløde i og lade det koge tykt?

Ellers se her :

http://nemvejen.dk/2013/03/22/sadan-jaevner-du-sovs-pa-lchf-og-lidt-om-at-brune-log/

Har også kigger på det link :)

Jeg synes bare aldrig sovsen bliver særligt tyk på fløde. Kan jo ikke vente oceaner af tid på at den synes den skal koge tyk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også kigger på det link :)

Jeg synes bare aldrig sovsen bliver særligt tyk på fløde. Kan jo ikke vente oceaner af tid på at den synes den skal koge tyk :rolleyes

Nej, det har man sjældent tid til ;) Men i linket, er der også det der med æggeblomme, måske du kunne bruge det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det har man sjældent tid til ;) Men i linket, er der også det der med æggeblomme, måske du kunne bruge det?

 

Jeg prøver i hvert fald ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke snacks ville I lave/købe til grand prix hygge? Altså noget, der på tilfredstillende vis kan erstatte det slik-chips-popcorn-udover-det-sædvanlige, jeg plejer at køre til grand prix. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvilke snacks ville I lave/købe til grand prix hygge? Altså noget, der på tilfredstillende vis kan erstatte det slik-chips-popcorn-udover-det-sædvanlige, jeg plejer at køre til grand prix. :P

Min yndlingssnack er stadig snickers-fudge - det har vi altid i køleskabet, for et par stykker af dem sørger for jeg ikke spiser det jeg ikke skal, når den søde tand er lige ved at overmande mig ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yndlingssnack er stadig snickers-fudge - det har vi altid i køleskabet, for et par stykker af dem sørger for jeg ikke spiser det jeg ikke skal, når den søde tand er lige ved at overmande mig ;)

Uhh... Dem har jeg ingredienser hjemme til at lave! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke snacks ville I lave/købe til grand prix hygge? Altså noget, der på tilfredstillende vis kan erstatte det slik-chips-popcorn-udover-det-sædvanlige, jeg plejer at køre til grand prix. :P

Ostechips (kun ost og krydderier) synes jeg er genialt. Aubergine chips er jeg også helt vild med!

Hjemmelavet is er jo også godt. Eller pandekager, eller pandekager med is ;)

Jeg lavede nogle kokostoppe der var ret gode (frksveske.blogspot.dk). Jeg drømmer syndige drømme om romkuglerne fra mæt og slank bogen.

Personligt skal jeg lave marcipan i weekenden, fordi jeg er ved at købe marcipanpåskeæg hver gang jeg handler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh kylling i peanutsauce fra madbanditten smager fantastisk!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet de tykke amerikanske pandekager fra JF´s nye bog - ultimativt de bedste LCHF-pandekager jeg til dato har lavet! 

 

Glæder mig til at spise en til fælles morgenmad på arbejdet i morgen også :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet de tykke amerikanske pandekager fra JF´s nye bog - ultimativt de bedste LCHF-pandekager jeg til dato har lavet! 

 

Glæder mig til at spise en til fælles morgenmad på arbejdet i morgen også :yay

 

Dejlig info - jeg har nemlig ikke været super imponeret over dem jeg har prøvet so far :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sat Snickers-fudge i fryseren! Havde noget "crunchy-choko" peanutbutter fra Urtekram som ingen af os kunne lide til at stå! Nu er det forvandlet til GUF! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ultimative "mysli"/topping til sin morgenmad... Nogen der har en opskrift jeg skal prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sat Snickers-fudge i fryseren! Havde noget "crunchy-choko" peanutbutter fra Urtekram som ingen af os kunne lide til at stå! Nu er det forvandlet til GUF! :P

Jeg er spændt på hvad du synes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er spændt på hvad du synes :)

Altså jeg synes det er ret godt i flydende tilstand ;) - men sidder PT og veeeeenter på at det er fast nok til at skære i :p

Edit: høj! Det er lækkert! Mums-Filibaba!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der sesammel.... Der er to forskellige på low-carb store! Den ene er fra Funktionel mad og den anden fra et firma. Er der forskel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER