Guest Cirkeline88

baby med ud og bade

38 indlæg i dette emne

Min forslag om ikke at vaske baby gælder TS baby og denne svømmetur. Jeg læser TS's baby til at være under tre mdr og skal i svømmehal første gang. Så lille en baby er ikke fedtet ind i alt muligt, der kan allerhøjst være mulighed for døde hudceller - mig at se. Jeg vil selvfølgelig vaske baby - men sku ikke dyppe baby i vand. Der er så mange indtryk for så lille et barn på den første svømmetur, at jeg selv ville være bedøvende ligeglad med regler og lade baby få mest muligt ad af de 15-30 min. det klarer at være i vandet. Så kan vi gå i gang med at bade næste gang. Bar kald mig skør!! Har meget svært ved at finde det ulækre ved så lille et barn!

Vil du svare mig hvordan babyer får sorte negle osv fra.

Alle mine 3 har været maks gylpe børn og tro mig hvis de ikke bliver vasket, lugter de af sur mælk og mine er nemt blevet nusset.

Du tolker vist selv lidt på hvad der skriver, jeg skriver ingen steder at baby er ulækker, men handling mht badet.

Hvis du stod og var på vej ud at svømme uden at vaske din baby så ville jeg sige det til dig. For jeg syntes det er utrolig at folk laver deres egne regler for afvaskning til svømmehaller når der er regler.

Det er så uforskammet over for andre gæster at man ikke vasker sig ordentlig

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber TS havde en god svømmetur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du svare mig hvordan babyer får sorte negle osv fra.

Alle mine 3 har været maks gylpe børn og tro mig hvis de ikke bliver vasket, lugter de af sur mælk og mine er nemt blevet nusset.

Du tolker vist selv lidt på hvad der skriver, jeg skriver ingen steder at baby er ulækker, men handling mht badet.

Hvis du stod og var på vej ud at svømme uden at vaske din baby så ville jeg sige det til dig. For jeg syntes det er utrolig at folk laver deres egne regler for afvaskning til svømmehaller når der er regler.

Det er så uforskammet over for andre gæster at man ikke vasker sig ordentlig

:)

Godt ord igen - mener ikke du skriver babyer er ulækre. Jeg oplever bare ikke at en baby på 9-10 uger, der ellers bliver plejet og passet har flere nullermænd og skidt end en våd klud kan klare. jeg er ikke som sådan imod at vaske baby, men hoved rengøring af negle osv videre, kan nok klares hjemmefra. I så fald jeg stod med en baby fedtet ind i gylp og nullermænd, så ville baby selvfølgelig blive vasket grundig. Og blandede du dig i om jeg puttede baby i en balge eller ej, ville jeg nok bare bede dig om at passe din egen butik ;-)

Undskyld sidespringet til TS. Håber I havde en dejlig svømmetur ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt ord igen - mener ikke du skriver babyer er ulækre. Jeg oplever bare ikke at en baby på 9-10 uger, der ellers bliver plejet og passet har flere nullermænd og skidt end en våd klud kan klare. jeg er ikke som sådan imod at vaske baby, men hoved rengøring af negle osv videre, kan nok klares hjemmefra. I så fald jeg stod med en baby fedtet ind i gylp og nullermænd, så ville baby selvfølgelig blive vasket grundig. Og blandede du dig i om jeg puttede baby i en balge eller ej, ville jeg nok bare bede dig om at passe din egen butik ;-)

Undskyld sidespringet til TS. Håber I havde en dejlig svømmetur ;-)

Hvem snakker om at putte baby i baljen med vand. ?

Det kan da sagtens klares på armen under bruseren.

Hvis du bad mig passe mig selv ville jeg ganske simpelt sige det til en livredder og så måtte vedkommende tage den derfra.

For jeg syntes stadig det er respektløst overfor andre badende ikke at vaske sig ordentligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem snakker om at putte baby i baljen med vand. ?

Det kan da sagtens klares på armen under bruseren.

Hvis du bad mig passe mig selv ville jeg ganske simpelt sige det til en livredder og så måtte vedkommende tage den derfra.

For jeg syntes stadig det er respektløst overfor andre badende ikke at vaske sig ordentligt

Det er vel også ok ar være uenige om, hvad definitionen på at vaske sig ordentligt er. Og min overbevisning er altså at et lille barn på 10 uger, godt kan ordnes med klud på puslebordet, hvis det er forbudt, så må livredderen jo arrestere mig næste gang det sker.

Der står i vores svømmehal at alle skal vaskes grundigt, og jeg syntes et lille barn kan vaskes grundigt m klud. Det syntes du ikke. Og hvis du vil lege politi betjent, er det også i orden. Vi er jo nok bare ikke enige, og jeg svarer tilbage, da jeg virkelig ikke kan se det ulækre ved et lille barn på ca. 10 uger, der er blevet vasket med en vaskeklud i stedet for at blive skyllet på den ene eller anden måde.

Og ja det er respektløst ikke at vaske sig ordentlig i en svømmehal, det er jeg helt enig i. Men hvad det er at vaske et lille barn ordentligt, har vi så forskellig definition på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg startede til babysvømning med Lise som 3 mdr fikjeg af instruktøren besked på at baby kun behøvede blive vasket i bleområdet, da de ellers hurtigt blev kolde inden de kom i vandet og da babyer i den alder iøvrigt ikke blev beskidte på samme måde.

Det skal dog bemærkes at jeg selvfølgelig også ville vaske en lille baby mere grundigt, hvis der var gylp eller andet som gjorde det nødvendigt. Og jeg mener iøvrigt også at en så lille baby kan vaskes grundigt med en klud fremfor et decideret bad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi kom faktisk aldrig afsted fordi lillepigens faster på 8 år blev syg og hun skulle ha været med.

men i næste uge er både mig og kæresten hjemme om formiddagen og der er vist babysvømning 2 gange om ugen i vores svømmehal så vi regner med at skulle afsted der. nu har vi jo købt den fine badedragt så skal den jo bruges :P

fandt en rigtig fin heldragt med korte ærmer og ben, fra katvig i sådan en rød-lilla-orange kombination, jeg tror hun bliver rigtig fin :) også er der noget at holde på for mig så jeg ikke er bange for at tabe hende :baby1

med hensyn til at vaske hende, så tænkte jeg på at hjemmefra ville jeg vaske hende over det hele og give hende en ren ble på, også når vi kommer ned i svømmehallen så vaske bleområdet igen inden hun får badeble og badedragt på. også når vi er færdige får hun bare tøj på også kommer hun i bad herhjemme, hun er endnu ikke helt tryg ved fremmede steder og mange mennesker, så vi tager det stille og roligt med hende :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel også ok ar være uenige om, hvad definitionen på at vaske sig ordentligt er. Og min overbevisning er altså at et lille barn på 10 uger, godt kan ordnes med klud på puslebordet, hvis det er forbudt, så må livredderen jo arrestere mig næste gang det sker.

Der står i vores svømmehal at alle skal vaskes grundigt, og jeg syntes et lille barn kan vaskes grundigt m klud. Det syntes du ikke. Og hvis du vil lege politi betjent, er det også i orden. Vi er jo nok bare ikke enige, og jeg svarer tilbage, da jeg virkelig ikke kan se det ulækre ved et lille barn på ca. 10 uger, der er blevet vasket med en vaskeklud i stedet for at blive skyllet på den ene eller anden måde.

Og ja det er respektløst ikke at vaske sig ordentlig i en svømmehal, det er jeg helt enig i. Men hvad det er at vaske et lille barn ordentligt, har vi så forskellig definition på.

Beg tror aldrig vi bliver enig, men jeg bryder mig ikke om at blive kaldt politibetjent eller du bruger ordet arresteret omkring de skrevne ord.

Det er for mig meget nedsættende.

Endnu engang vil jeg pointere at jeg ikke syntes babyer er ulækre, med derimod forældrenes holdning til minimal vask.

Fint med mig vi ikke bliver enig, men godt vi kan blive enig om at det er respektløs ikke at vaske sig ordentligt.

Så må det være op til de forskellige svømmehaller at skilte og diffinere hvilke regler som spiller hos dem

Over and out

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg startede til babysvømning med Lise som 3 mdr fikjeg af instruktøren besked på at baby kun behøvede blive vasket i bleområdet, da de ellers hurtigt blev kolde inden de kom i vandet og da babyer i den alder iøvrigt ikke blev beskidte på samme måde.

Det skal dog bemærkes at jeg selvfølgelig også ville vaske en lille baby mere grundigt, hvis der var gylp eller andet som gjorde det nødvendigt. Og jeg mener iøvrigt også at en så lille baby kan vaskes grundigt med en klud fremfor et decideret bad.

Hvem er det som taler om et dissideret bad?

Jeg har aldrig givet mine et BAD før men derimod efter.

Hos os går vi direkte fra omklædning og ud i det varme vand.

Ca 7-8 meter fra bruseren. Der er ingen af mine som når at blive kolde og ellers har man vel et håndklæde om dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beg tror aldrig vi bliver enig, men jeg bryder mig ikke om at blive kaldt politibetjent eller du bruger ordet arresteret omkring de skrevne ord.

Det er for mig meget nedsættende.

Endnu engang vil jeg pointere at jeg ikke syntes babyer er ulækre, med derimod forældrenes holdning til minimal vask.

Fint med mig vi ikke bliver enig, men godt vi kan blive enig om at det er respektløs ikke at vaske sig ordentligt.

Så må det være op til de forskellige svømmehaller at skilte og diffinere hvilke regler som spiller hos dem

Over and out

Næh vi bliver nok ikke enige. Ked af at jeg brugte ord som politi betjent og arrestere. Det faktisk ordet ulækkert, der fik mig til at svarer igen i første omgang, det bryder jeg mig heller om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har vi haft den første tur i svømmehallen med den lille. og de gik bare så godt.

Hun var ikke helt vild og sådan, men hun var heller ikke sur. men hun kan også godt lide at være i bad herhjemme så jeg var ikke så bekymret for det :)

men nu hvor vi er kommet hjem igen har hun ligesom en form for skorpedannelse nogle steder i hovedbunden, er der nogen der ved hvad det er, og evt. om man skal gøre noget ved det? det virker ikke som om det generer hende på nogen måde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder som arp. smør hovedbunden med lidt olie lad det sidde i og kæm håret. du kan også købe en baby børste og børste det fri. Simon havde det on /of i en lang periode. Dejligt at i havde en god tur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder som arp. smør hovedbunden med lidt olie lad det sidde i og kæm håret. du kan også købe en baby børste og børste det fri. Simon havde det on /of i en lang periode. Dejligt at i havde en god tur

årh.. tak :) det vil jeg prøve imorgen så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER