Guest Felixmor

Hvad skal jeres børn gå til?

50 indlæg i dette emne

Nu nærmere efteråret sig og tilmeldingerne til vinterens muligheder er ved at starte.

Skal jeres børn gå til noget?

Vi snakker om at se om vi kan gå Felix med til noget forældre/barn gymnastik igen i år. Vi var så glade for det sidste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er der lidt tid endnu, men vi har også snakket om gymnastik, når det er muligt. Og evt svømning senere hen, og så en valgfri ude sport, når hun bliver større - evt fodbold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu du spørger så kunne det da faktisk være hyggeligt at gå til noget mor/barn-gymnastik. Måske man skulle undersøge det :)

Ellers går vi bare og glæder os til han bliver gammel nok til at starte til fodbold ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert gymnastik. De lærer så meget om hvad kroppen kan, og synes det er en god start på at få opbygget gode og sunde interesser i fritiden. Derudover skal hun lære at svømme, men tænker det først bliver lige inden skolealderen.

Når hun har lært at svømme må hun selv bestemme hvad hun vil gå til af sport, men noget skal hun gå til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er tilmeldt en gang mor/barn svømning igen :) Hun elsker vandet, så valget faldt på svømning i stedet for gymnastik.

Når hun bliver noget ældre må hun gå til en valgfri sport.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert noget gymnastik halløj mens han er lille. :) Det skulle bare være SÅ godt!

Senere vil jeg også have ham til svømning - det er et must i min verden. Og så håber jeg da at han har interessen for noget fodbold eller håndbold evt. :) Jeg tror på det er vigtigt at børn prøver noget holdsport. :) Har selv spillet begge dele, så det er jeg klart mærket af.

Men ingen af delene er jo aktuelle endnu ;) Men hold nu op hvor jeg håber at skulle heppe på ham fra den ene eller anden sidelinje en dag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hold nu op hvor jeg håber at skulle heppe på ham fra den ene eller anden sidelinje en dag :glad

:ditto :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor store skal de være før mor/far-barn gymnastik er aktuelt? Baby Svømning ligger sådan et råddent tidspunk så det bliver det ikke, men jeg vil helt sikkert tage hende med i svømmehallen indtil hun skal lære at svømme på et hold (jeg er også af den overbevisning at svømning er noget hun SKAL lære) faren vil gerne at hun skal gå til håndbold engang og aller helst med ham som træner :P jeg syntes det vil være en fin interesse at have sammen, min søster havde min far som fodbold træner og de fik sådan et stærkt bånd, men min far ville også KUN være træner for hendes hold, og kun så længe hun ville.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor store skal de være før mor/far-barn gymnastik er aktuelt? Baby Svømning ligger sådan et råddent tidspunk så det bliver det ikke, men jeg vil helt sikkert tage hende med i svømmehallen indtil hun skal lære at svømme på et hold (jeg er også af den overbevisning at svømning er noget hun SKAL lære) faren vil gerne at hun skal gå til håndbold engang og aller helst med ham som træner :P jeg syntes det vil være en fin interesse at have sammen, min søster havde min far som fodbold træner og de fik sådan et stærkt bånd, men min far ville også KUN være træner for hendes hold, og kun så længe hun ville.

Jeg tænker først fra tre års alderen :) tror ikke de får meget ud af det inden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gymnastik af en art- rytmik for småbørn kunne jeg også tænke mig ...

Senere vil jeg gerne at han går til musik - jeg har selv spillet meget klaver og gået i kor.

Hans far har dyrket en del atletik, så hvis han er mindet for det og synes det er sjovt kunne det også være et bud.

Argggh- spejder måske? Har ikke selv dyrket det men synes der er mange gode værdier!

Boldspil er ikke et must for nogle af os forældre, men hvis han selv viser interesse for det så måske?

Jeg tænker at han skal gå til max to ting om ugen, ellers bliver det for stressende, ikke blot for ham men også os forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige tilmeldt os babysvømning, som vi skal gå til hver lørdag :) jeg tror at vores plan er at Maja skal gå til dans når hun bliver lidt større :) både manden og jeg gik til dans da vi var børn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber også at Sophia vil vælge en holdsport fremfor f.eks (undskyld hvis jeg træder på nogle) ridning, tennis eller golf. Jeg tror det er rigtig godt at de lærer, hvordan det kan gå ud over andre hvis de ikke præsterer og giver dem 100%. Derudover er der alt det sociale der følger med en holdsport, det er uerstatteligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor store skal de være før mor/far-barn gymnastik er aktuelt?

På fof.dk står der fra 2-10 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor store skal de være før mor/far-barn gymnastik er aktuelt?

I 2012/2013 har de haft et hold der starter fra 10 + mdr. Som har holdt til ude i stjernen. Så mon ikke de har det i denne sæson også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige tilmeldt os babysvømning, som vi skal gå til hver lørdag :) jeg tror at vores plan er at Maja skal gå til dans når hun bliver lidt større :) både manden og jeg gik til dans da vi var børn...

:loveshower Kan jeg godt forstå- det er også livsglæde og sund motion :loveshower

Når Melissa er blevet 3 kommer hun også til dans :glad

Jeg har selv danset siden jeg var 3, dog med et par års pause :) Så jeg starter på min 28. Sæson i år :)

Derudover så vil jeg have undersøgt med

Mor/barn gymnastik - vi taler stadig

Om at skulle afsted til svømning med hende, men er lidt skeptiske for, hvordan hendes hud mon reagerer :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 2012/2013 har de haft et hold der starter fra 10 + mdr. Som har holdt til ude i stjernen. Så mon ikke de har det i denne sæson også :)

Fandt også lige hjemmesiden, så må jeg holde øje, kan se der kommer program snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber også at Sophia vil vælge en holdsport fremfor f.eks (undskyld hvis jeg træder på nogle) ridning, tennis eller golf. Jeg tror det er rigtig godt at de lærer, hvordan det kan gå ud over andre hvis de ikke præsterer og giver dem 100%. Derudover er der alt det sociale der følger med en holdsport, det er uerstatteligt :)

Skal bare lige have uddybet om du mener at der er mere socialt i en holdsport end fx ridning, tennis og golf?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige tilføje at Mie også kommer til at ride da hendes moster har 4 heste (p.t.) og hun vil undervise hende gratis, hvis hun tilgengæld hjælper med hestene. Det vil dog ikke være noget fast, bare sådan når de har tid og lyst.

Hovedsageligt vil jeg lade hende selv vælge ud fra hendes egen interesse og hvem hun vil gå til noget sammen med. Jeg har selv prøvet ridning, spejder, håndbold og gymnastik. Jeg kunne/kan bedst lide gymnastik jeg er IKKE et konkurrence menneske og Håndbold var jeg VIRKELIG dårlig til. Ridning var jeg glad for, men ikke på helt samme måde. Spejder stoppede med at være sjovt da trup kammeraterne faldt fra og der kom nye til - ærligt var det sjovest da jeg var eneste pige, alt det tøse fnidder gider jeg ikke. Desuden blev det pludseligt pigerne mod drengene hvor det var OS (nørderne :P ) sammen da jeg var ene pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal bare lige have uddybet om du mener at der er mere socialt i en holdsport end fx ridning, tennis og golf?

Efter mit eget kendskab til de sportsgrene, så ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter mit eget kendskab til de sportsgrene, så ja :)

Det er da egentlig en interessant tanke :)

Personligt tror jeg nu, at de forskellige grene bidrager på hver deres måde. På holdsport kan man nok i højere grad få "Yes, vi vandt!"-sammenholdsfølelsen, men man chitchatter jo nok ikke lige på banen ;) Det kan man tilgengæld hvis man strigler heste sammen (forestiller jeg mig - jeg ved i virkeligheden intet om hverken ridning eller håndbold), så der får man måske et mere "roligt" socialt forhold? Pas, men interessante tanker, at nogle sportsgrene er mere sociale end andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar kommer nok til at gå til dans :) Brian og jeg har gået til dans sammen i vores voksne liv og har tit snakket om, at vi ville ønske at vi havde gået som børn, så vi ikke var totalt rytme-padder nu :P + Vi har set lidt til børneholdene på vores danseskole og det ser sååååå hyggeligt ud :wub

Når han bliver stor nok til at vi kan snakke om, hvad han vil eller ikke vil, så bestemmer han selv hvad og hvor meget (i det omgang at tid, økonomi osv tillader det selvfølgelig ;)). For mon skyld SKAL han heller ikke gå til noget bestemt, hvis han ikke har lyst. Jeg vil gøre mit bedste for, at han finder noget at brænde for, men om det er ridning, gymnastik, ishockey eller at samle på græshopper, det vil jeg gøre mit bedste for at han selv mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter mit eget kendskab til de sportsgrene, så ja :)

For mig er det modsat :) men det kommer jo nok an på klubben, træneren og hold lederen. Jeg havde meget mere med ridepigerne end håndbold pigerne (det kan være fordi jeg var elendig :P ) faktisk kan jeg ikke nævne et eneste navn på håndboldpigerne men ridepigerne er stadig i min yderste omgangs kreds. Men vi brugte jo også stort set al vores fritid i stalden og resten af tiden var vi bare sammen til fester, sleep overs, bio ture, video aftener, tøse hygge osv. (Faktisk var de sidste i hvert fald 2 år jeg gik til ridning IKKE for hestenes skyld :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer, om vores ældste datter på 4, skal gå til noget i år. Hun er meget sensitiv, og har indtil videre ikke kunnet klare at deltage i feks gymnastik, hvor der rask væk er 35 unger (og mødre), der styrter rundt i en hal ;) Er stadig i tvivl om hun kan klare det.

Så har jeg overvejet noget dans af en slags. Har dog ikke fundet noget relevant endnu.

Ridning har også været overvejet, da jeg selv har været "hestepige". Det kommer så til at kræve, at vi badet direkte bagefter (gør man måske alligevel) og at tøjet opbevares et andet sted end "normalt" pga Lillesøster. Vi har en rideskole tæt på, så det kunne godt være en mulighed.

Jeg har absolut intet behov for, at mine piger SKAL gå til holdsport. De sociale konsekvenser og sammenhold skal de tids nok lære IMO ;)

Vores 10-årige har lige meddelt, at han gerne vil gå til skydning- sådan ud af det blå. Han er heller ikke "holdsports-kandidat", og har som den eneste dreng i klassen valgt ikke at ville gå til fodbold. Vi oplever aldrig, at han bliver "holdt udenfor" af den grund :) Men jeg tager ham gerne med på skydebanen, så han kan få det afprøvet. Tror ham blev Liiidt imponeret, da det gik op for ham, at jeg har riffeltegn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor meget Silke Elia kan overskue udover at være i pasningstilbud. Jeg har selv gået til en masse forskelligt - alt udover holdsport, men håber det bliver muligt at gå til svømning og spejder. Har selv været spejder i 10 år og leder, men stoppede da jeg startede på gymnasiet af flere forskellige årsager, men kunne godt finde på at starte op som leder igen, hvis Silke Elia starter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER