Guest Felixmor

Hvad skal jeres børn gå til?

50 indlæg i dette emne

Øv, jeg har lige været ved at søge på hvad der er i min by, og der er venteliste på det hele. :( (pånær det, der ligger lørdag eftermiddag, pudsigt det ikke er så populært! ;))

Og jeg har både søgt på svømning og gymnastik. (Kan man andet mex en 2-årig?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

FDF hvis jeg kan få lov af kredslederen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia SKAL ikke gå til holdsport - det mindes jeg heller ikke at have skrevet nogle steder. Men udfra min egen erfaring var det LANGT mere socialt at gå til gymnastik end ridning. Der bliver snakket i køen mellem spring, man træner sammen og har ET fælles mål man forsøger at nå sammen, man hepper på hinanden og støtter hinanden. Man overnatter på en fesen luftmaddras på en eller anden skole et sted i Jylland til en af årets konkurrencer. For mig (og min søster stadig) var det det fedeste.

For mig var ridning kun socialt inden eller efter timen, følte mig så alene i selve timen, trods der var mindst 10 andre piger der red rundt på deres heste :)

Men det er jo selvfølgelig forskelligt hvilke erfaringer vi har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I næste uge starter William og jeg på endnu et hold efterfødselsgymnastik, som selvfølgelig er meget for moren, men der er også baby øvelser. Der starter også hold op med "tumlastik" mener jeg det hedder, som er for helt små - det lyder hammer godt, men jeg vægter altså at vi ikke skal gå til for meget fast. Det vil jeg også vægte når han bliver større.

Jeg tænker at vi skal gå til mor-barn gymnastik når han er stor nok til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, jeg har lige været ved at søge på hvad der er i min by, og der er venteliste på det hele. :( (pånær det, der ligger lørdag eftermiddag, pudsigt det ikke er så populært! ;))

Og jeg har både søgt på svømning og gymnastik. (Kan man andet mex en 2-årig?)

Øv med venteliste :(

Hvad med rytmik?

Filippa skal begynde til rytmik til september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia SKAL ikke gå til holdsport - det mindes jeg heller ikke at have skrevet nogle steder. Men udfra min egen erfaring var det LANGT mere socialt at gå til gymnastik end ridning. Der bliver snakket i køen mellem spring, man træner sammen og har ET fælles mål man forsøger at nå sammen, man hepper på hinanden og støtter hinanden. Man overnatter på en fesen luftmaddras på en eller anden skole et sted i Jylland til en af årets konkurrencer. For mig (og min søster stadig) var det det fedeste.

For mig var ridning kun socialt inden eller efter timen, følte mig så alene i selve timen, trods der var mindst 10 andre piger der red rundt på deres heste :)

Men det er jo selvfølgelig forskelligt hvilke erfaringer vi har :)

Det er sjovt så stor forskel der er, men jeg tror helt ærligt det har noget med dem der står for det at gøre.

Jeg har den helt modsatte erfaring: ridelejr, skovtur på hest, overnatninger, lege til hest m.m. Mens håndbold kun var træning og kampe.

Men jeg er sikker på at alle fritids interesser bidrager med noget positivt, og så kommer det jo helt an på hvad man foretrækker.

Gymnastik er også mit foretrukne fordi man har et fælles mål uden konkurrence - det er bare sådan en "god karma" sport :7himmel

Og så lige for god ordens skyld vil jeg godt pointere at det ikke er fordi jeg er uenig eller stiller spørgsmålstegn ved din opfattelse af at holdsport er mest socialt og jeg føler mig heller ikke "trådt på" - ville bare sige at det KAN være anderledes :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gymnastik... Vi har et hold i den lokale forening der hedder Hismoglyfferne, som er fra 1-3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kigget på forældre/barn gymnastik og barn/forældre svømning, men det afhænger lidt af om der er hold lørdag eller søndag formiddag, da jeg tvivler på at vi kan nå det en hverdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores store pige på 7 år skal gå til gymnastik :) Det har hun gjort siden hun var 9 måneder, så hun skal igang med sin 6. sæson.. Derud over går hun til spejder og hun ELSKER det virkelig så meget.

Vores lille pige på 2 år går også til gymnastik og så skal hun starte til rytmik, her sidst i august :) Hun er vældig glad for at danse og synger rigtig meget, så jeg er sikker på rytmik lige er hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, har lige undersøgt, og hesteholdet er fyldt. Jeg tvivler stadig en del på den med de 35 børn plus mødre, der styrter rundt i en hal ;)

Nu har jeg fundet et dansehold, hvor hun kan få en gratis prøvetime. Det er for 4-5 årige og er vel det vi andre kaldte jazzballet i sin tid. Spændt på at se om det er noget for hende :)

Btw; det er skisme da DYRT at gå til dans :blink siger hende, der har danset sportsdans i maaaange år :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw; det er skisme da DYRT at gå til dans :blink siger hende, der har danset sportsdans i maaaange år :D

Det er vildt dyrt :huh :blink Jeg brokker

Mig over det hvert år- og starter alligevel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt forestille mig at Anna ville være vild med dans/gymnastik af en art ;) hun er så glad for musik og tumletimer.

Vores dp har lejet en hel hal sammen med en anden dp i vitersæsonen, hvor der er fyldt med redskaber, madrasser, musikanlæg osv. Det besøger de hver uge. Derudover går hun også til rytmik med børnene en gang i ugen.

Vi starter derfor først op med noget næste år. Jeg synes der er så meget de små skal lære og se at det er rigeligt til hende.

Hun skal tidsnok få udfoldet sin krop og sin psyke i noget hun har lyst til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi starter med noget gymnastik - måske fra næste år og så tænker jeg da hun skal prøve at gå til håndbold, hvis hun har lyst. Det har både Søren og jeg spillet som unge og der er en god håndboldklub her i Virum.

Nu har vi jo både klaver og guitar, så det ville da være oplagt, hvis hun har lyst til at lære og spille på et instrument :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft hest altid, og det er rigtigt at selve sporten mens man er på hesten ikke er super social, men omgangen i stalden er guld værd, samtidig med det er sundt for børn at lære at optræde ansvarlige over for andre mennesker og dyr. Jeg tror det havde stor betydning i min teenage periode, at jeg havde en god og sund hobby der krævede et vist ansvar over for hesten - hver dag.

Men nu som voksen er jeg ked af ikke at have haft oplevelsen af rigtig holdsport. Så det vil jeg da tænke over når mine børn engang skal vælge sport. Vi har ingen drømme om at Dicte skal ride, tværtimod! Vi ved nemlig hvor dyrt ig tidskrævende det er

Nå det var bare lige en bemærkning ;) Vi skal måske gå til svømning eller gymnastik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vildt dyrt :huh :blink Jeg brokker

Mig over det hvert år- og starter alligevel :P

Vi har valgt at melde hende til svømning i stedet. Hun er her i sommer, blevet rigtig glad for vand, og det vil vi "udnytte" :) Og så lige i år, gør det ikke noget, at det koster 1/3 del af at gå til dans, og at det kan klares her i byen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor store skal de være før mor/far-barn gymnastik er aktuelt? Baby Svømning ligger sådan et råddent tidspunk så det bliver det ikke, men jeg vil helt sikkert tage hende med i svømmehallen indtil hun skal lære at svømme på et hold (jeg er også af den overbevisning at svømning er noget hun SKAL lære) faren vil gerne at hun skal gå til håndbold engang og aller helst med ham som træner :P jeg syntes det vil være en fin interesse at have sammen, min søster havde min far som fodbold træner og de fik sådan et stærkt bånd, men min far ville også KUN være træner for hendes hold, og kun så længe hun ville.

Jeg vil vente et år med at melde Luna til mor-far-barn gymnastik.... de kan simpelthen ikke nok endnu, til at de får noget ud af det.... desværre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I år, bliver der ikke noget hold for Luna.... det eneste der er i området, er mor-far-barn gymnastik, og det er hun ikke stor nok til endnu! - Men næste år, er planen at vi skal afsted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil vente et år med at melde Luna til mor-far-barn gymnastik.... de kan simpelthen ikke nok endnu, til at de får noget ud af det.... desværre!

Jeg forventer det er noget tumlastik agtigt - de ha haft et hold fra 4 til 10 mdr og så et 10+ et for dem på 2 år og dem på 3, så jeg tror det er meget målrettet aldersgruppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forventer det er noget tumlastik agtigt - de ha haft et hold fra 4 til 10 mdr og så et 10+ et for dem på 2 år og dem på 3, så jeg tror det er meget målrettet aldersgruppen :)

Okay, det er noget helt andet her så.... for her er det fra 1-3år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det er noget helt andet her så.... for her er det fra 1-3år ;)

Ja det er et kæmpe spring, så ville jeg også overveje om hun ville få noget ud af det.

Nu vil jeg så bare se om der overhovedet bliver et hold :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev der åben for tilmelding og vi er tilmeldt forældre barn gymnastik. Glæder mig :) det var så godt for motorikken sidste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store skal gå til spring/rytme.

Den lille er der ikke noget hold for i år, håber lidt at næste sæson byder på noget for de små også, og der er hun også 2 1/2 år og får forhåbentlig lidt ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vildt dyrt :huh :blink Jeg brokker

Mig over det hvert år- og starter alligevel :P

Her har begge piger også gået til dans i henholdsvis 6 og 4 år. Mega dyrt :huh plus så kommer der turneringer, ekstra timer, udstyr osv for Frejas vedkommende.

Man laver jo ikke andet end at tage afsted med de unger for det er jo selvfølgelig forskellige hold på forskellige dage :P

Overvejer at melde dem begge til noget mgp disko halløjsa i år, for Freja stressede lidt sidste år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, jeg har lige været ved at søge på hvad der er i min by, og der er venteliste på det hele. :( (pånær det, der ligger lørdag eftermiddag, pudsigt det ikke er så populært! ;))

Og jeg har både søgt på svømning og gymnastik. (Kan man andet mex en 2-årig?)

:yay Da der blev åbent for at nye medlemmer også kan tilmelde sig var der plads! :yay Det var der ikke sidste år, så troede heller ikke der ville være det i år! Så nu skal Erica gå til gymnastik! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det med gymnastikken blev droppet, så nu skal vi gå til babyrytmik (sang og sansestimulering) og måske til tumlastik (motoriske udfordringer) men der er vi pt på venteliste fordi der er så mange der har tilmeldt sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER