Bamse&Kylling

LCHF - min livsstilsændring

85 indlæg i dette emne

LCHF-tråd er hermed oprettet :)

Jeg håber du vil være med derinde også Kami. Og nu må du få din tråd tilbage igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LCHF-tråd er hermed oprettet :)

Jeg håber du vil være med derinde også Kami. Og nu må du få din tråd tilbage igen ;)

Det vil jeg :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 4, 5 og 6, status!

Det går stadig godt og jeg synes virkelig det er lækker mad og jeg føler stadig ikke, at jeg går glip af noget! Tværtimod!!

Mandag var jeg til brunch i Århus med to veninder. Jeg synes faktisk ikke det var svært, kun at vælge æg, græsk yoghurt, kødpålæg og ost. Jeg spiste ikke meget, men jeg blev virkelig mæt! Og så er det første gang læææænge, at jeg ikke har spise morgenmad kort efter jeg vågnede. Jeg stod op ved 6 tiden og spiste først 9.30 ca. Jeg var ikke engang ved at dø og bedst af alt, så var jeg ikke sur!! :yay Det her LCHF kan altså mærkes på den positive måde nu! Og det bedste var nok i går, da Jan sagde "du har slet ikke være småsur indimellem, det er altså dejligt!" :kuller Søde mand der lægger mærke til mit humør :)

Tirsdag var jeg i Herning med Majs og fik igen brunch. Her var det ikke buffet, men en brunch tallerken, så jeg byttede lidt rundt med Majs og endte faktisk med en LCHF venlig tallerken - igen, det var slet ikke et svært valg på trods af en skulende kanelsnegl, som jeg ikke spiste ;)

Jeg er STOLT af mig selv!!!

Onsdag aften havde jeg for første gang lidt lyst til slik, men jeg børstede tænder og så forsvandt lysten - dejligt med et stabilt blodsukker!! Andre gange havde jeg kørt efter slik :blush

Jeg er begyndt ikke at være så sulten om morgenen, hvilket giver en overordnet set bedre dag, da jeg på ingen måde er sur eller stresset fra morgenstunden!

Mandag:

Morgenmad: Brunch i byen

Frokost: Jordbær/blåbær med fløde

Aftensmad: Kotelletter og grøntsager i fad med fløde og tomatsnask

Tirsdag:

Morgenmad: Omelet med ost, skinke, peberfrugt og bacon på toppen

Frokost: Brunch tallerken i Herning

Aftensmad: Hjemmelavet lasagne (inkl. hj.lavede plader)

Onsdag:

Morgenmad: To spejlæg med skinke, ost, bacon og mayo

Frokost: Peanuts og græsk yoghurt med fløde og blåbær (havde en sovende baby på sofaen, så det skulle gå stærkt)

Aftensmad: Rester fra lasagne

Billeder: Kotelletter i fad, omelet, frokost i Herning og spejlæg :)

post-4431-0-91766400-1375944335_thumb.jp post-4431-0-29461600-1375944358_thumb.jp post-4431-0-30404100-1375944351_thumb.jp post-4431-0-09905200-1375944343_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser lækkert ud! Og dejligt det bare bliver ved med at gå godt :super

Er det kotelletter i fad fra den anden blog jeg har linket til tidligere? Den har vi nemlig også overvejet!

I går fik vi hakkebøf med blomkålsbearnaise (fantastisk opfindelse! Søren sagde vi aldrig mere skal lave alm. bearnaise ;)) og så madbandittens fad med aubergine, tomat og ost, som vi improviserede lidt med at supplere med squash og gedeost -> det var SÅ lækkert :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser lækkert ud! Og dejligt det bare bliver ved med at gå godt :super

Er det kotelletter i fad fra den anden blog jeg har linket til tidligere? Den har vi nemlig også overvejet!

I går fik vi hakkebøf med blomkålsbearnaise (fantastisk opfindelse! Søren sagde vi aldrig mere skal lave alm. bearnaise ;)) og så madbandittens fad med aubergine, tomat og ost, som vi improviserede lidt med at supplere med squash og gedeost -> det var SÅ lækkert :mam

Ja, lige præcis. Eller, ik PRÆCIS de grøntsager osv, men inspiration derfra :) vi blev mega mætte, men jeg tænker, at man evt sku have taget blomkålsris eller noget til..

Uh, det lyder godt! Hvor har du fundet den bearnaise henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, lige præcis. Eller, ik PRÆCIS de grøntsager osv, men inspiration derfra :) vi blev mega mætte, men jeg tænker, at man evt sku have taget blomkålsris eller noget til..

Uh, det lyder godt! Hvor har du fundet den bearnaise henne?

Det er også madbanditten der laver blomkålsbearnaise. Link :) Og så det her ved siden af (med gedeost :mam), så der var lidt rester til mig i dag.

Vi har også haft held med bare at spise lidt fintsnittet spidskål og blomkål i små buketter som 'bund' i stedet for ris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Life as a working mom!

Åh, jeg synes det er hårdt med alt det madplanlægning og at skulle igang med nyt job/praktik!! Jeg synes egentlig det har kørt fint indtil i dag, men nu har jeg pludselig fået krise og orker slet ikke al den planlægning. Mit hovede trænger til at slappe af, godt og grundigt!! Og så er jeg bare blevet sådan i tvivl, om jeg alligevel skal til at tælle kulhydrater og fedt, så jeg ikke får for mange kulhydrater og for lidt fedt. Orker det bare næsten ikke..

Jeg har også fået lidt slik her til aften. Helt bevidst valg og det var GODT og jeg fortryder ikke - har den holdning, at alt er et valg og hvis det er det bedste valg i en given situation er der ingen grund til at fortryde, det kan alligevel ikke ændres.. Så jeg holdt 12 dage uden slik og det er faktisk meget godt, når det snildt kunne være 2-3 gange i ugen før!

Jeg glæder mig til en dag, hvor LCHF sidder på rygraden og det ikke kræver SÅ meget planlægning! Jeg synes ikke engang selve maden er besværlig eller tager lang tid at lave, så igen det er det planlægning der! Og så hader jeg madplaner, jeg aner ikke, hvad jeg har lyst til at spise på fredag! Men det er jo nødvendigt med en madplan, specielt nu!

Udover lige her til aften, så synes jeg det går godt! Jeg har haft god frokost med på job og har også lavet god og hurtig aftensmad. Til morgenmad får jeg nu græsk yoghurt med fløde, kokosolie og blåbær. Har droppet at putte mandler på, da jeg hellere vil have dem til min formiddagskaffe på arbejdet. Kan ikke helt holde til frokost, når jeg spiser kl. 6.30 allerede!

Måske det hele blev lidt rodet, men det var lidt en blanding af mine tanker for nu! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok også spændt på hvordan det skal gå, når jeg skal til at arbejde fuld tid igen! Og rent faktisk også skal bruge min hjerne mens jeg er der :rolleyes

Jeg har besluttet at indføre lidt fasteperioder igen - det tror jeg altså er rigtigt for mig, hvis jeg skal tabe lidt mere vægt. Men jeg holder godt nok ikke op med at leve LCHF foreløbig - det er så rigtigt for mig og min krop! I dag spiste jeg som det første på dagen brunch kl. 10:30 inkl. kaffe med fløde og jeg spiste ikke igen før kl. 18:30 - og jeg var ikke sulten før! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok også spændt på hvordan det skal gå, når jeg skal til at arbejde fuld tid igen! Og rent faktisk også skal bruge min hjerne mens jeg er der :rolleyes

Jeg har besluttet at indføre lidt fasteperioder igen - det tror jeg altså er rigtigt for mig, hvis jeg skal tabe lidt mere vægt. Men jeg holder godt nok ikke op med at leve LCHF foreløbig - det er så rigtigt for mig og min krop! I dag spiste jeg som det første på dagen brunch kl. 10:30 inkl. kaffe med fløde og jeg spiste ikke igen før kl. 18:30 - og jeg var ikke sulten før! :o

Mit overskud kom nogenlunde tilbage dagen efter og jeg har fået god mad siden - de er helt misundelig på min frokost på arbejdet :D

Men ja, det kræver MEGET planlægning stadig..

Det er vildt, at man kan være mæt så længe! jeg har været til polterabend idag fra 11-17.30 ca. og jeg fik ikke lige spist morgenmad inden, kun kaffe med fløde. Så en sandwich til polterabend og en rest lasagne til aften og jeg var nærmest ikke sulten i løbet af dagen, det er VILDT! Tror min krop har vænnet sig til det nu efter to uger, for jeg spiser virkelig ikke ret meget på en hel dag, men føler ikke, at jeg mangler noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte også lige på i dag, at det ikke er så kritisk, hvis man er et sted hvor man ikke lige kan finde noget LCHF-venlig mad, for det er meget nemmere bare at vente!

I dag har jeg jo så også kun spist to måltider og så en lille aftensnack, fordi jeg godt kunne mærke der slet ikke var fedt nok i min aftensmad, så jeg er ret sikker på jeg har spist ret få kalorier i dag ift. vanligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER